Se indlæg|
Lige for at være sikker...
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 10/07-2007 23:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Jeg ville lige tjekke op på om jeg har styr på tingene :-) Det går ud på at jeg vil bo her i Dk med min kommende kæreste ![]() 1. Vi bliver gift her i dk, mens hun er her på lovlig vis. 2. Får fat i en bankgaranti og bevis på bolig. 3. Søger om familiesammenføring for min kone + 1 barn (i Thailand pt.) 4. Venter og venter... hvor lang tid ca.? 5. Får ophold og alle er glade :-) Er det sådan det foregår? Nogen burde ligge en GUIDE ud her på side, med alt den info man har brug for, plus nogen links og div. forms :-) det ville være cool ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/07-2007 01:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, stort set. Bare lige et "men", du skriver din kæreste er her på lovligvis, dvs turistvisum, hvis der er stillet garanti for dette, risikere du at miste garantien, hvis I søger familiesammenføring fra DK. Denne garanti frigives først når den den er udstedt for melder tilbage på ambassaden i BKK. Vente tiden kan varriere kraftigt, alt fra 3 uger til hele år ![]() ![]() Det er lidt svært at lave en helt konkret guide, da der fremkommer nye oplysninger hele tiden, og åbenbart også har noget at gøre med den sagsbehandler man får i US. ![]() ![]() En jeg kendte sendte alt hvad han havde af papiere på bolig, årsopgørelser, papiere fra kommune ( som han indformeret på forhånd, de var utrolig behjælplige) og deres sags behandling var 3 uger, så lå indrejsetilladelsen i BKK ![]() ![]() Men det hele står faktisk på: [url]www.nyidanmark.dk[/url] Redigeret af jesperfrb d. 11/07-2007 01:39 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 11/07-2007 13:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hej jeg spurgte stort set om det samme.... http://dansk-thai...3697#40424 måske det kan hj. It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 11/07-2007 15:36
|
|
tak for det. Ingen garanti stillet. Hun har 1 års visum som udløber i maj næste år. ![]() |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 11/07-2007 15:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
1 års visum, hvordan det,du mener vel opholdstilladelse i et år, har aldrig hørt om 1 års visum |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 11/07-2007 17:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
1 års visum, jeg har talt med en som dater en fra Afrika og hun har oz et års visum det er fordi hun har eller er her for at studere / læse og så er der heller ikke nogen garanti…og hun er lige kommet til DK igen...så de er i fuld gang med det hele osv .... Så hvis hun har et års visum din dame så prøv dog at leve sammen før i bliver gift, det er jo et gude visum hun har ![]()
Redigeret af samee d. 11/07-2007 17:06 It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 11/07-2007 20:16
|
|
Hej igen. Ja hun er heldig og vi venter da også lidt med at gifte os. Det skal lige siges at hun er dobbelt statsborger, født i Thailand og opvokset i New Zealand. Det er derfor hun kan få følgende visum: http://www.danish...oliday.htm ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/07-2007 20:41
|
|
Interressant, gad vide hvad det betyder for FS, sikkert ikke noget,men værd at tænke over om det betyder noget om hun søger som Thai eller New Zealænder![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 11/07-2007 23:07
|
|
ja, jeg havde godt tænkt på det, da hun er kommet på NZ pas, søger vi som NZ,er.. Nogen der har nogen indvenninger det det? Godt og skidt :-) |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/07-2007 00:45
|
|
Det tror jeg helt sikkert I skal, ellers kan det nok give nogle problemer![]() ![]() Hun er her jo som new Zealaender, og er ikke sikker på at US kan finde hende hvis I søger som Thai ![]() ![]() Eller endnu værre, hun kan betragtes som havde ulovligt ophold i DK
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.