Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Forberedelse:
Udben kyllingen, tag skindet af og skær kyllingekøddet ud i små strimler.
Hak løg og vårløg groft.
Knus og hak hvidløgene groft.
Knus og hak chilierne fint.
Pres saften ud af den ene limefrugt og gem det i en kop.
Skær den anden lime ud i små både.
Tilberedning:
Varm wokken med olie op til den begynder at ryge. Tilsæt hvidløg og lad dem lige akkurat tage farve (10-15sek. !)
Tilsæt kyllingestykkerne og hold dem i konstant bevægelse med spatelen.
Tilsæt vineddike, æg, løg og soya sovs.
Tilsæt fiske sovs og sukker.
Tilsæt risen og hold retten i bevægelse i wokken i ca. 5 min.
Tag wokken af varmen og tilsæt vårløgene.
Hæld limesaften over retten og bland det hele godt sammen.
Servér retten med de små lime-både.
Tips:
Retten er beskrevet med kylling. Du kan udskifte kylling med rejer, svinekød, krabbekød eller hvad du iøvrigt har i dit køleskab fra igår eller i mandags. Hvis du bruger svinekød, så sørg for at det er magert. Til svinekød kan du desuden tilsætte ananas skåret i små stykker. Husk at holde retten i bevægelse,- den er meget nem at brænde på! Til sidst: Af en eller anden grund egner oksekød sig ikke til Khao Phat!
Ja den ret kan jeg godt lave, men jeg plejer bare at bruge kylingefilletter som netto har billigt og det er hurtigere bare at skære dem ud i tern. Også kan man ellers lave retten som man selv vil, men nøøøøj det er guf.