Se indlæg
 Udskriv debat
MSN-virus giver sig ud for at være en ven
Et nyt computer-virus spreder sig lige nu med utrolig fart på internettet. Virusset skriver en besked til brugere af messenger, og når man så svarer, sender den et link tilbage - og trykker du på det - så er kædereaktionen igang.

De kommende dage skal du være ekstra opmærksom på hvad vennerne sender til dig af filer over msn-messenger. Et nyt virus agerer som en af dine venner, og den svarer tilmed, når du skriver tilbage til den person, du tror, er din ven. Åbner du en vedhæftet fil, så har du selv været med til at sprede virusset.

- Det kommer til at sprede sig meget hurtigt, siger data-ekspert Robert Hjelmberg til svenske aftonbladet.se

Robert Hjelmberg tror at de mange angrebne computerer på et tidspunkt kan bruges til et masse-angreb på hjemmesider, og man kan være en del af det uden selv at vide det.

Virusset blev første gang opdaget søndag af antivirusfirmaet Symantec, og ved at bruge deres program kan man værne sig mod det aggressive virus. Har man et andet program, så frygter Robert Hjelmberg at virusset vil sprede sig på computere verden over med lynets hast.

Når virusset rammer, så åbner messenger pludselig alle dine kontakter, og sender en besked til dem, så det ser ud som om, du selv har sendt beskeder til dem. Så det er med at tage sig i agt for 'vennerne' på nettet i den nærmeste fremtid.

fundet på

http://www.bt.dk/.../70724064/

bamsen

quickmouse
bamsen skrev:
Et nyt computer-virus spreder sig lige nu med utrolig fart på internettet. Virusset skriver en besked til brugere af messenger, og når man så svarer, sender den et link tilbage - og trykker du på det - så er kædereaktionen igang.

De kommende dage skal du være ekstra opmærksom på hvad vennerne sender til dig af filer over msn-messenger. Et nyt virus agerer som en af dine venner, og den svarer tilmed, når du skriver tilbage til den person, du tror, er din ven. Åbner du en vedhæftet fil, så har du selv været med til at sprede virusset.

- Det kommer til at sprede sig meget hurtigt, siger data-ekspert Robert Hjelmberg til svenske aftonbladet.se

Robert Hjelmberg tror at de mange angrebne computerer på et tidspunkt kan bruges til et masse-angreb på hjemmesider, og man kan være en del af det uden selv at vide det.

Virusset blev første gang opdaget søndag af antivirusfirmaet Symantec, og ved at bruge deres program kan man værne sig mod det aggressive virus. Har man et andet program, så frygter Robert Hjelmberg at virusset vil sprede sig på computere verden over med lynets hast.

Når virusset rammer, så åbner messenger pludselig alle dine kontakter, og sender en besked til dem, så det ser ud som om, du selv har sendt beskeder til dem. Så det er med at tage sig i agt for 'vennerne' på nettet i den nærmeste fremtid.

fundet på

http://www.bt.dk/.../70724064/

bamsen

ja det er fandme med at være på vagt, jeg har selv lige været at ramt af virus, det er pisse frustrerende når lorte (pc´en) ikke virker.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

jesperfrb
Ja, datteren fik den på sin pcer, og nu har inficeret alle sine kontakter på msnSadSadSad

Den opdagede "norton" ikke, og jeg måtte formatere hele hendes pcerSadSadSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

jesperfrb
Lader til at den har ramt hårdt, mange af de store sider virker ikke her i nat, der i blandt ; forum.dk. bt.dk, og andreAngryAngryAngry
Håber ikke den rammer så bredt, men der er jo mange der msnShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ubon lynge
Jeg bruger msn hver dag og kan godt se de sider bt.dk og andre Jesper, er det ikke dig der er trætWinkGrin
Ubon.

Pibe

jpo
har skrevet det før msn messenger er noget lort at bruge.
holder mig langt væk for dette program

http://www.nonsunghomestay.webs.com
ubon lynge
JPO. Hvorfor er det noget lort at bruge, jeg har brugt den i mange år og har da aldrig haft nogle problemer med msn, syntes det er et godt sted at skrive med andre og hurtig, men det er vel som man selv oplever det. jeg vil da gerne høre hvorfor du mener det er noget lort?Wink
Ubon.

Pibe

Nej msn er skidegodt
Man skal bare passe på
Og nej norton er noget lort
den kan intet,og det betaler man for

Jesper prøv denne her,

http://www.supera...NTISPYWARE

den kan måske rense lidt op
Det gjorde den sidst for mange andre
bamsen
Redigeret af d. 26/07-2007 09:59

stoney
WinkEt effektivt anti virus program er BULLGUARD det stopper sgu lortet,spysweeper der er gratis i 14 dage er også effektivt mod lurer,førhen havde jeg ofte virus og deslige,men ikke mere.PS jeg har prøvet flere fordkellige programer,men disse to er gode.
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!

jpo
nå ja msn er måske et godt program,men som ubon lynge skriver, at hvis man har norton,får man problemer, så om det er norton eller msn der er et lorte program, er spørgsmålet,men en ting er 100% sikkert der er mange der har fået virus igennem msn,og jeg tror også at mange børn der bor hjemme, bruger fars og mors computer,
og bar køre derud af.
hvad mener i andre.

http://www.nonsunghomestay.webs.com
ubon lynge
jpo der til får du ret denne gangWink om at mange børn bruger fars og mors computer, jeg har lige nu min datter på besøg og i guder de hjemmesiden hun er inde på, så nu er det ikke fars bærbar hun bryger mere men den fasye computer, den skal alligevel snart skiftes ud. Jeg har også hørt meget lort om norton, alle jeg kender der har det siger det ikke virker som det skal, jeg vil til og finde ud af hvad det er for nogle som bamse og stoney skriver omWink hygge
Ubon.

Pibe

Jesse James
Brug SKYPE msn,den er sikker og meget billig.
Hr Olsson

Jesse James skrev:
Brug SKYPE msn,den er sikker og meget billig.

Davs
Skype messenger,ja den er meget billig at bruge,
der har du ret
Den er nemlig gratis Smile
bamsen

prasat
det gaar nu an paa hvordan du bruger skype bamse. det koster at sende smser og ringe til telefoner fra skype. men det er langt billiger at bruge en en telefon.

prasat

Jesse James
Det er rigtigt at SKYPE ikke er helt gratis,jeg betaler 100.THB om måneden,så kan jeg sende alle de SMS jeg har lyst til.
Hr Olsson

prasat skrev:
det gaar nu an paa hvordan du bruger skype bamse. det koster at sende smser og ringe til telefoner fra skype. men det er langt billiger at bruge en en telefon.

prasat

HAHA
Ja skype messenger den er gratis
Je chatter der hver dag,uden at betale.
Den kan alle bruge uden at betale ,nøgagtig ligesom msn
Hvor kom lige pludselig telefon og sms ind i billedet

bamsen
Redigeret af d. 27/07-2007 10:15

Jesse James skrev:
Det er rigtigt at SKYPE ikke er helt gratis,jeg betaler 100.THB om måneden,så kan jeg sende alle de SMS jeg har lyst til.

Hvad koster det at bruge skype som Messenger ??
Kom ikke og sig at du betaler for det osgå
Jeg chatter der hver dag uden at betale,
så er jeg måske en heldig bamse...
bamsen
Redigeret af d. 27/07-2007 10:14

prasat
det er korrekt bamse du er en heldig fyr Grin

prasat

quickmouse
stoney skrev:
WinkEt effektivt anti virus program er BULLGUARD det stopper sgu lortet,spysweeper der er gratis i 14 dage er også effektivt mod lurer,førhen havde jeg ofte virus og deslige,men ikke mere.PS jeg har prøvet flere fordkellige programer,men disse to er gode.

jeg har prøvet et utal anti virus programmer f.eks norton og ja det er sgu ikke pengene værd, lige for tiden bruger jeg virus fighter, et dansk program og det virker indtil nu da, Wink

se evt, dette link:

http://www.spamfi...r/Lang_DA/

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

quickmouse skrev:
stoney skrev:

jeg har prøvet et utal anti virus programmer f.eks norton og ja det er sgu ikke pengene værd, lige for tiden bruger jeg virus fighter, et dansk program og det virker indtil nu da, Wink

se evt, dette link:

http://www.spamfi...r/Lang_DA/

Spamfighter ikke så godt syntes jeg
og så er det irreterende at de spammer en hele tiden med latterlige mail hele tiden,selv efter man har afmeld sig derinde.

Men de kan jo være blevet bedre
bamsen
Redigeret af d. 27/07-2007 16:51

Spring til debat: