Se indlæg|
Medbring frisk frugt/grønt fra Thailand?
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 18/01-2005 13:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Nogle der har erfaringer omkring lovligheden af at medbringe frisk frugt og grønt fra Thailand i kufferten? Når den bedre halvdel er hjemme i Thailand bliver der godt nok power-shoppet af ovennævnte artikler inden hjemrejsen. Vi har endnu ikke haft problemer, men husker heller ikke lige pt at hun nogensinde har fået sagerne gennemrodet i tolden. Men nu sagde en bekendt lige hjemkommet at han så et skilt i lufthavnen, der forbød hjemtagning af disse varer. mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 18/01-2005 16:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
vores kufferter er da blevet rodet igennem et par gange men der var ingen komentarer over maden lige på nær en gang hvor en nævenyttig tolder ville have at vide hvad maden kostede da man kun må indføre for et bestemt beløb ialt |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 18/01-2005 16:38
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
jeg har ingen erfaring med det, men jeg ved at det er forbudt de fleste steder at bringe frisk frugt og grontsager ind. Det er for at beskytte mod plantesygdomme. Der er visse sygdomme man har her som man selvfolgeligt helst ikke vil have ind i Danmark. Det er forbudt at indfore frugt og gront til Thailand uden serlig tilladelse og det er nok det samme de fleste andre steder. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 19/01-2005 01:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Det er 100% sikkert at det er ulovligt at indføre de der citronblade, men sådan generelt der ved jeg det godtnok ikke vi har endnu ikke prøvet at blive stoppet af en tolder nogen af de gange vi har været i Thailand. Man jeg morede mig nu gevaldigt sidste gang vi kom hjem, der havde vi tjekket bagagen igennem til Karup hvor den jo så skulle toldkontrolleres. Da alle de andres bagage kom ind på en vogn var vores der ikke, da den stod inde i et andet rum hvor der også var en toldskrank men toldere havde der vist ikke været nogen af fornylig så der kunne vi nemt have fyldt kufferterne med smuglergods. MVH jens |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 19/01-2005 12:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Pescator skrev: Nogle der har erfaringer omkring lovligheden af at medbringe frisk frugt og grønt fra Thailand i kufferten? Når den bedre halvdel er hjemme i Thailand bliver der godt nok power-shoppet af ovennævnte artikler inden hjemrejsen. Vi har endnu ikke haft problemer, men husker heller ikke lige pt at hun nogensinde har fået sagerne gennemrodet i tolden. Men nu sagde en bekendt lige hjemkommet at han så et skilt i lufthavnen, der forbød hjemtagning af disse varer. mvh Michael Hej . jeg har en enkelt gang købt en hård kuffert som jeg fyldte med dejlige mangofrugt, som jeg havde tænkt skulle nydes med min familie i Danmark, kufferten var tung som et ondt år, da jeg kom til tolden i København spurgte tolderen mig hvad jeg havde i min kuffert, og som sandt var , sagde jeg mango, han gad ikke se om det var rigtigt, men ønskede mig god appetit. med venlig hilsen EWM |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 21/01-2005 13:11
|
|
Tak for svarene. Det ser ud til at een ting er reglerne, en anden er hvorledes de bliver håndhævet af de lokale embedsmænd i lufthavnen. Jeg tror bare at vi fylder op i kufferten som vi plejer og så ser hvordan det går. Jeg sørger så bare for, at varene er i fruens kufferten, for jeg bliver af en eller anden grund så at sige altid stoppet i tolden ![]() Jeg må ligne en vaneforbryder ![]() mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 21/01-2005 13:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Pescator skrev: Jeg tror bare at vi fylder op i kufferten som vi plejer og så ser hvordan det går. mvh Michael Hej Pescator, Forhåbentlig ikke med DURIAN , ![]() ![]() ![]() M.v.h., Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 21/01-2005 14:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Hejsa !!!! Vi blev nappet i tolden engang , med to kufferter........ i den ene var der 12 flasker whisky , i den øverste var der frugt og grønt. Min kæreste åbnede den , og fandt 2 mango , som hun gav tolderne , og sagde det var fra hendes mor...........så fik vi lov at passere ![]()
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 21/01-2005 14:19
|
|
falang yao skrev: Pescator skrev: Jeg tror bare at vi fylder op i kufferten som vi plejer og så ser hvordan det går. mvh Michael Hej Pescator, Forhåbentlig ikke med DURIAN , ![]() ![]() ![]() M.v.h., Hej Farang Yao. haha, nej absolut ikke. Den er jeg ikke tilhænger af, selvom fruen da har listet een igennem flere gange indpakket i utallige plastikposer. Må jeg bede om Jackfruit istedet ![]() mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 21/01-2005 14:20
|
|
Nuk skrev: Hejsa !!!! Vi blev nappet i tolden engang , med to kufferter........ i den ene var der 12 flasker whisky , i den øverste var der frugt og grønt. Min kæreste åbnede den , og fandt 2 mango , som hun gav tolderne , og sagde det var fra hendes mor...........så fik vi lov at passere ![]() ![]() Wow, billigt sluppet Hun har is i maven din kæreste, jeg havde svedt tran i den situation og lyst så langt væk af dårlig samvittighed, at jeg utvivlsomt ville være blevet trukket til side og gennemlyst ![]() mvh Michael ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 21/01-2005 14:47
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hejsa Is i maven, Nej hun vidste bare ikke hvad Nuk havde i kufferten ![]() ![]() ![]() John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 21/01-2005 15:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Pescator skrev: haha, nej absolut ikke. Den er jeg ikke tilhænger af, selvom fruen da har listet een igennem flere gange indpakket i utallige plastikposer. Må jeg bede om Jackfruit istedet ![]() mvh Michael Ja , Jackfuit er jeg med på også. Jeg har hørt at nogle steder i thailand kan man få "Durian" vakuumpakket(p.g.a. lugtgener) for ikke at blive afvist i BKK lufthavn. Nogle som har prøvet det ?? M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 25/04-2006 17:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
jeg så i thailand nogle små udstoppede baby krokodiller, er der nogle der ved om det er lovlig at ta dem med til danmark???? Blev stoppet i tolden i billund med en kobraslange i flaske fra laos, tolderen holdt den op og sagde den må man godt ha med. ( har ellers altid læst at det ikke er lovlig ) ![]() |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 25/04-2006 19:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
nu er det en gammel tråd men alligevel, i de 10 år jeg har været gift med min kone, har jeg grundet mit job været i Bkk ca 2 gange om måneden.. det er kun friskt kød de hænger sig i de kære toldere.. jeg plejer gerne at have 20 kg. i speciel køle/fryse taske, rejer , osv. samt citronblade og lemon grass på frost da det er tilladt, det er kun de friske de ikke accepterer. udover det siger de aldrig noget til grøntsager så længe der ikke er jord på.. og durian, vacuum pakket går også fint..
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 25/04-2006 19:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Om truede dyr. http://www.cph.dk...de+dyr.htm Om fødevarer. http://www.foedev...apport.pdf mvh Torben Santhumpon Jensen. Redigeret af Santhumpon d. 25/04-2006 19:55 |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 25/04-2006 19:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
alt som er tilberedt, kogt stegt osv, er også lovligt, det være sig kød af alle typer, hvis fruen nu skal have mors hjemmelavede national hjemegsret eller noget...
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.