Se indlæg|
Tiger templet
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/08-2007 08:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Vi er netop kommet hjem efter 2 mdr. i Thailand. De sidste 2 uger havde vi familien fra Danmark paa besoeg og i den forbindelse var vi en tur i tiger templet. Det var en kaempe skuffelse. Det er simpelthen blevet gjort til en pengemaskine uden lige. Tigrerne er laenket i et lukket miljoe, der er fyldt med turister og det ligner mest en zoologisk have. Phuket zoo er lige sa godt og man kommer lige saa taet paa tigeren der. Man skal tilmed betale 300 baht for at komme ind paa tigertemplet. Havde vi vidst at det var saadan en turistfaelde, var vi aldrig taget derud. Det kan ikke anbefales at bruge 1 hel dag paa at tage dertil. Det er ikke pengene vaerd. Saa brug hellere pengene paa soendags brunch paa Marriot resort and spa (Trader vics), med fri maitai og vin i 3,5 timer. Vi havde ioevrigt en dejlig tid i Thailand og vi er jo ikke gaet glip af noget herhjemme med hensyn til vejret......... Henrik ![]() |
|
|
|
| bollefinn |
Lagt på d. 06/08-2007 09:30
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
hmm okay, det er da lige før at man ikke skulle tage derhen alligevel.. vi tager til Thailand i weekenden, og havde planlagt at tage til tigertemplet en dag, men efter dit indlæg lyder det som om at det ville være totalt spildt af penge og tid ved at tage derhen.. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 06/08-2007 09:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Jeg har både hørt gode og dårlige ting derfra... Jeg tror det kommer an på personen der tager dertil :-) God tur til Thailand iøvrigt! |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/08-2007 09:57
|
|
Hvis I regner med at se fritgaaende tigre som man ser paa tv, saa bliver I skuffede. De er alle laenket (bortset fra 1 lille tigerunge), og turisterne staar i koe for at komme ind til dem sammen med en passer (haand i haand). Saa forvent ikke for meget. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/08-2007 10:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
![]() ![]() Vi var der for et par aar siden, og der gik tigerne loese, og der var ikke mange turister, men alting aendre sig jo desvaerre. Om det er godt eller skidt for tigerene, ja det ved jeg ikke, men jeg tvivler paa at det er et godt liv, at vaere laenket....
Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/08-2007 10:33 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 06/08-2007 10:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Uden at vide det lyder det somom du er kommet efter kl. 15. her lænker de mange gange tigerne, da de bliver lidt restløse, og driller hinanden og så kan man hurtigt komme i klemme, så for ens egen sikkerhed lænker de dem, dog ikke med 45 cm kæde som i ex. Samphan elephant park hvor tigerne knap nok kan rokke med ørerne.. Kommer du kl 12.30 går du sammen med tigerne fra deres bure, ned til Tiger kløften... Det variere meget hvor mange der kommer hver dag, men rigtigt det er kommercielt, men det koster også ca. 1.500 Baht (har jeg ladet mig fortælle) at holde en tiger pr. dag, så der skal lidt Baht i kassen.. Jeg kan ikke forstå din skuffelse dog, du ser udsendelser om Tiger Templet hver måned på TV hjemme og der er artikler og den danske tiger passer fra Tiger Templet i BT i et væk, havde du regnet med at være der alene ???? Jeg hører til dem der elsker tiger templet, jeg kender godt historierne og det, men der er noget specielt ved at sidde med disse dyr, og få lov til det, klart der følger en med rundt, ellers kunne du jo også læse i aviserne og den tursit der blev ædt af en tiger.... Bare se ham her thailænderen der blev dræbt af en elefant fordi han slog den, derfor går de med rundt, de har lært hvad man skal gøre og ikke gøre når man er ved Tigerne.... Et rigtigt godt råd...... kom i Tiger templet før alle de andre har spist frokost dvs. omkring 12-12.30 og få din oplevelse med tigerne og så spis frokost bagefter, der kan være mange om eftermiddagen, så forsøg at komme når de lukker tigerne ud k. 13.00 det nytter ikke noget at komme om formiddagen da tigerne da er lukket inde i deres bure, de er ude i det fri melle 13 og 17... |
|
|
|
| bollefinn |
Lagt på d. 06/08-2007 12:59
|
Har de tigerunger nu?? min kæreste vil så gerne holde sådan en lille unge.... |
|
|
|
| bollefinn |
Lagt på d. 06/08-2007 13:00
|
phitsanulok skrev: Jeg har både hørt gode og dårlige ting derfra... Jeg tror det kommer an på personen der tager dertil :-) God tur til Thailand iøvrigt! tak for det, vi glæder os helt vildt!! ![]() |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 06/08-2007 13:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
de har nogler der er ca. 5 mdr. gamle, men de vejer allerede ca. 60 kilo så det bliver nok lidt svært at sidde med dem... God fornøjelse deroppe, gid det var mig....!!! |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/08-2007 15:12
|
|
Ja det kommer nok an paa personen der kommer der......!! Vi var der i lang tid fra lige foer middag til de lukkede kl. 16.00 og i al den tid, var de tigre som var ude af deres bure, laenket (i en forholdsvis kort kaede). Der var 1 tigerunge paa 4 maaneder som man kunne komme taet paa og blive fotograferet samt gi' den lidt sutteflaske. Min datter fik dens pote og hovede i skoedet og det var hun helt vildt stolt over. Men de store tigre ER altsaa laenket (ihvert fald I de ca 5 timer vi var der), og det virkede meget kommercielt. Nu kommer det jo nok ogsaa an paa hvor meget man forventer sig af det. Vi forventede en hel del, men intet var som vi forventede. Men god tur derop alligevel. Der er ioevrigt mange andre fritgaaende dyr som man kan komme helt taet paa, og det synes vi var den stoerste oplevelse. Der var bl.a. vildsvin, hjorte, koeer, heste, geder og paafugle. Det var ihvert fald noget for ungerne. God tur! ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2007 20:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
havde en god tur til tiger temple.. som rigtigt skrevet skal man helst møde op tidligt... derimod var phuket zoo en kæmpe skuffelse ...
Redigeret af d. 06/08-2007 20:09 |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/08-2007 21:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Såfremt det er tigerunger man virkelig ønsker at se kunne dette være en mulighed hvis man er i pattaya. http://www.pattay..._08_50.htm ![]() Davs Jeg lavede lige din henvisning om til et aktivt links bamsen Redigeret af d. 07/08-2007 08:54 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 09/08-2007 07:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Var der i sidste weekend. De har tiger unger og den ene er en lille en som render legende rundt mellem benene paa turisterne. Der er ogsaa et par loeve unger, som dog er lukket inde i et bur. Tiger templet skal man tage til hvis man alligevel er i omraadet eller hvis man braender for at faa taget sit billede samme med en tiger. |
|
|
|
| Isan |
Lagt på d. 09/10-2007 20:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Ja tigertemplet er en af de ting vi mangler at se i Thailand det skal opleves næste gang .Isan. |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 10/10-2007 10:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Hvorfor nøjes med en tigerunge på skødet? Hvad en en han-tiger på 170 kg, som ikke er i lænke? Eneste problem var, at han oversavlede mine bukser ![]() mvh jc [img]http://www.naturimporten.dk/foto/210-05.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af jc d. 10/10-2007 10:08 Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| elmajo |
Lagt på d. 10/10-2007 10:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Tror der er stor forskel på, hvordan dagene er, måske tigrene har dage, hvor de er lidt pirrelige. Vi havde en fantastisk oplevelse, og selvom tigrene havde lænker på, blev de ALENE brugt til at trække dem fra et sted til et andet. Doneringen for indgangen er da ikke vanvittig, når man tænker på, hvad de får af plads og frihed. Phuket zoo var direkte ubehagelig i forhold til, for der har dyrene slet ingen plads, og der er tigeren lænket |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.