Se indlæg|
Til Thailand om 1 måned :-D
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 19/01-2005 20:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Hej allesammen. Jeg skal en tur til Thailand om en måned, JUBII! Jeg leder efter billet som i ved, men det tager vi i det andet topic. Her vil jeg spørge om gode råd... Jeg skal finde et stad at bo 2 måneder i bangkok, nogle der har erfaring med det?? Så skal jeg også bruge en bil... har hørt at det er ret dyrt..? venlig hilsen CSM |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 19/01-2005 20:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hvis du regner med hotel så planlæg at bo samme sted i de 2 mrd. så vil du kunne få en meget væsentlig rabat og betaler du forud når du kommer så er der yderligere rabat |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 19/01-2005 21:05
|
|
Jeg havde nok mere tænkt på en Apartment... Damen er på sagen hun tager dertil om 2 dage og så følger jeg trop om 3-4 uger... hun kan nok os få bedre deals end os farangs..? Ville bare hører om der var nogle der kendte nogle goder sted at bo og leje bil :-D CSM |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 19/01-2005 22:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
ja hvis hun husker at undlade at hun er dansk gift så er der sikkert endnu flere penge at spare![]() |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 20/01-2005 13:36
|
|
ja det er rigtigt... vi er nu ikke gift.... jeg er 22 og hun er 25 ikke fordi det skulle stoppe os... men vi tager det stille og roligt :-D |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 20/01-2005 15:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Du skal ikke forvente at din veninde kan opnå en bedre pris end du kan på hoteller. Flere af de bedre hoteller i Bangkok vil faktisk ikke acceptere en reservation fra en Thailandsk pige. Jeg skulle en gang booke og fandt det nemmere at gøre det på min kones kreditkort fordi at der stod en sum i Thaibat. Men der blev jeg så klogere, de ville ikke engang acceptere en reservation. Niels |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 20/01-2005 17:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Biler kan lejes fra 600-1000bath Dette er hos de små "firmaer" rundt omkring og altså ikke AVIS osv. Husk at få en tillægsforsikring der dækker skader. Koster 100bath mere. Hvis du ikke ligefrem er vant til det, vil jeg fraråde dig at køre i Bangkok selv, men udenfor byen er det helt ok. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 20/01-2005 17:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Priser variere meget fra omraade til omraade i Bangkok Hvis du oensker en mindre lejlighed, saa er der "House by the pound", soi 18, sukhumvit, Jeg har boet der, og priserne er rimelige, og der kan du opnaa en fin pris samlignet med andre service apartments. Det kan jeg anbefale! ![]() Hvis du vil bo mere centralt, overfor MBK og Siam center, saa kan du faa et billigt hotel vaerelse i "Moung Pol Mainsion", soi kasemnueng (soi 1) du kan gaa direkte til skytrain Nationalstadium, prisen ligger paa 400-600 bath.** ikke super! Men okay for en start! ![]() I samme soi ligger der et noget bedre hotel ***(*) ca 1200 bath pr nat og det har svimming pool. ![]() I sukhumvit soi 24, er der ogsaa 24 hour in hotel.(***) et vaerelse der koster ca 1000 baht pr nat og du har ogsaa skytrain til doeren. ![]() Hvis du oensker at bo ***** ,saa kan du vaelge et sted som Praesident park sukhumvit soi 22, der har du alt. Internationalt cafe liv, resturanter og indkoebs muligheder. De har baade hotel og lejligheder og jeg tror du kan finde det paa nettet. ![]() I Lat phrao er der "drive in hotel" i soi 130, men jeg kender ikke stedet og dets priser, men er det helt sikkert ikke dyrt,beliggenheden er dog lidt langt fra alt, du er dog taet paa "the mall" indkoebs center og du kan nemt komme (5 min gang) til en bus eller du kan tage en taxa for ca. 50 bath til metroen (st. Tanon Lat phraoe.) Hvad gaelder for service alle steder er, at deres vaskeriservice er urimeligdyr dyr og det er sjaeldnet besvaeret vaerd at vaelge de helt billige vaskerier. Opholder du dig sukhumvit vil jeg anbefale dig at bruge "soft care, dry clean og laundry service,(midium priser) der faar du en super service og du kan aftale gratis afhent. og udbring. i sukhumvit omraadet og f.eks 50 stk. toej for ca 1000 bath pr. maaned(vask). vaskeriet ligger i soi 22, taet ved praesident park. Indehaveren taler engelsk, men det goer de ansatte ikke, men de ringer til ham. Jeg brugere ikke andre vaskerier.... du maa gerne hilse fra Shaun, Denmark (jorn) ![]() Jeg ved ikke saa meget om at leje bil, men det billigere end her, hold dig fra de europaeriske udlejnings firmaer, de er dyre! at koebde bil kraever noget indsigt og de er forholdvis dyre, men igen ikke som de danske. Jeg koere i egen bil, men i min kaerestes navn. HUSK INTERNATIONALT KOEREKORT! og hver forbredt paa at et hvidt ansigt koster penge hvis potlitiet stopper dig og det goer de! paa skyway du skal holde hastigheden 100% uanset hvor staerkt de andre koerer! At koere bil i Bangkok er noget af udfordring, god fornoejelse! Jeg har i skrivende stund ikke nogle tlf nummere, men det er muligt jeg kan finde dem til dig.....lad mig det vide hvis faar brug for et eller flere .Jorn |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 20/01-2005 23:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Som opfølgning af JORNs indlæg ,henvise jeg til følgende links: Generalt "menu" for Bangkok : http://bangkok.sa... Hoteller i Bangkok (nogle, ikke allsammen) : http://bangkok.sa...index.html M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 21/01-2005 01:23
|
|
tak for jeres mange gode svar jeg vil kigge dem igemmen og vende tilbage... :-D let then keep comming ;-) Jeg søger nok mest Lejlighed i bangkok med køkken , har jo en pige der laver den dejligste mad :-D Csm |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 21/01-2005 05:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
jorn skrev: Jeg ved ikke saa meget om at leje bil, men det billigere end her, hold dig fra de europaeriske udlejnings firmaer, de er dyre! at koebde bil kraever noget indsigt og de er forholdvis dyre, men igen ikke som de danske. Jeg koere i egen bil, men i min kaerestes navn. HUSK INTERNATIONALT KOEREKORT! og hver forbredt paa at et hvidt ansigt koster penge hvis potlitiet stopper dig og det goer de! paa skyway du skal holde hastigheden 100% uanset hvor staerkt de andre koerer! At koere bil i Bangkok er noget af udfordring, god fornoejelse! Jorn Hvis du har prøvet venstre kørsel før, er Bangkok ikke mere vanskelig at køre i end København Køb et godt kort hvis du eller din pige ikke kender Bangkok Desuden bruger jeg GPS.![]() Undgå downtown Bangkok i myldertiden, så kan det være hurtigere at gå Hvis du lejer en bil, så lej en med tonede ruder, idet politiet ikke er meget for at stoppe biler når de ikke kan se hvem der sidder inde i bilen Jeg kører en Nissan King Cab, en typisk thailandsk familie bil. Men ret stor når man kommer ind i de små Soi's og må bakke ud fordi der ikke er plads til at vende bilen Jeg er aldrig blevet stoppet af politiet bortset fra deres mange vej kontroller Jeg har Thailandsk kørekort, der også er et ID-kort. Altid et stort smil og en venlig bemærkning Jeg har aldrig vist mit danske pas![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/01-2005 18:08
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hvis du kan sige lidt mere om hvor i BKK du helst vil bo vil det vaere lidt nemmere at hjelpe dig. Jeg har kendskab til flere lejligheder der kan faaes for ca 6 til 8000 om maaneden for korttids udlejning. DVS du ikke skal have den normale 6 mdr kontragt. Den normale pris for disse steder er med kontragt paa ca det hjalve. Vi bruger en del af disse steder til vore udenlandske elever der ofte er her kun i ca 2 maaneder, Med hensyn til at leje bil vil jeg oppfordre dig til kraftigt at overveje hvor meget transport du har brug for, da det ellers kan blive en meget dyrt. Jeg personligt benytter kun taxa og jeg kan fortelle dig at jeg korer ca 100 til 150 km om dagen og alt i alt koster det mig 15000 B om maaneden. Det kan godt se dyrt ud efter Thai forhold, men det vil du aldrig kunne leje en bil for. Clyde |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 21/01-2005 19:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
clydehaumann skrev: Med hensyn til at leje bil vil jeg oppfordre dig til kraftigt at overveje hvor meget transport du har brug for, da det ellers kan blive en meget dyrt. Clyde Hej Phitsanulok, Clyde vil nok kunne hjælpe dig m.h.t. bolig , idet han er stedkendt.Se evt. denne link: http://www.hotelt...tment.html M.h.t. billeje, vil jeg også give Clyde ret, i det råd han gav dig,for det kan blive endnu dyrere, "hvis/når uheldet " er ude med en udlejningsbil, du kommer selv til at hæfte for skaden, selv om det er modparten der er skyldig og du har forsikring "i orden"(de vil altid prøve at "tørre" den på dig. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 21/01-2005 20:05 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 22/01-2005 09:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Mister M skrev: "Hvis du har prøvet venstre kørsel før, er Bangkok ikke mere vanskelig at køre i end København" Hvis det er første gang han skal køre i Bangkok, saa vil jeg altså påstå at Bangkok er 20 gange mere vanskelig at køre og komme rundt i hvis man ikke har kørt her før, selv om man har kørt venstre kørsel før. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 22/01-2005 11:15
|
|
clydehaumann- Jeg (vi) vil helst bo inden i centrum eller lige omkring :-D send private mail eller post her.. Csm |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.