Se indlæg
 Udskriv debat
indføre i DK....
samee
Hejsa! Er der nogen som ved hvad man må indføre i DK såsom mad, frugt, krydderier osv.
It’s deep how you can be so shallow

ubon lynge
Jeg ved der er nogle regler som de går en del op i, men jeg kan ikke huske hvor du kan se dem, måske på told og skat jeg mener jeg har set det der engang, ellers ring til dem de ved det. Jeg kan bare huske at der er et hav af regler når man skal indføre dem. Håber du finder det du søger samee Held og LykkeWink
Ubon.

Pibe

jens
alt kød/produkter er forbudt og citrusfrugter/limeblade.
Hvad der ellers er forbudt ved jeg ikke, men kød er der en god grund til når man tænker på hvordan det store udbrud af mundogklovsyge i 2001 i england skete.
Det skete ved at affaldet fra en asiatisk restaurent blev brugt til foder på et svinebrug, og uheldigvis var der inficeret kødaffald i som var impoteret fra asien.
Jeg har hørt at i kastrup er de særdeles grundige med at tjekke alle thaier der står af når tg951 lander..
mvh
jens

MortenDue
Landede med TG951 søndag d. 10. juni sammen med min hustru og 2 børn (og de er thai'er). 2 vogne med kufferter. Blev hevet over af tolderen der stod der:

"Godmorgen Hr. Har de fødevarer med?"

"Ja - vi har tørret chilli, chillipasta, tørrede svampe, krydderier bl.a bl.a."
(Havde været med til at pakke og vidste hvad vi havde med)

"I har altså ingen kød eller fisk med?"

"NAAAAJ - og de der fisk - det lugter - så det har hun ikke fået lov til"

"Meget fint Hr. Hav en fortsat god dag."

..... såååå det er ferske varer de primært kigger efter.......

www.mjdue.dk
samee
MortenDue skrev:

"I har altså ingen kød eller fisk med?"

"NAAAAJ - og de der fisk - det lugter - så det har hun ikke fået lov til"

"Meget fint Hr. Hav en fortsat god dag."

Hahaha cool ja ja Morten hvor mange smelly fisk havde i så med ehe, super tak det var lige det jeg søgte, puha jeg har prøvet at søge på flere steder men har ikke kunne finde noget jeg kunne bruge.
vh S
It’s deep how you can be so shallow

skoge
Det omvendt spørgsmål:

Må man f.eks. indføre røde pølser / leverpostej og den slags kødvarer til Thailand.
Det ku´ jo være at man kendte nogle der "trængte" til lidt godt gammeldags dansk mad ? Cool

http://www.skoge.dk
kylling
Du må godt indføre færdigbehandlet fødevare,men ikke råt kød ,fisk samt grøntsager,blomster etc. med jord på

Spring til debat: