Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Opskrifter og gode råd
 Udskriv debat
syltede løg.. etc
xxxx
Egentlig er jeg ikke til syltede løg / perleløg eller hva de nu kaldes, men jeg skulle forsøge mig lidt med dyrkning af chalotteløg. så på marked og købe 5 kg..
efter 60 dage stod jeg så med 8 kg små løg, som jeg lige havde erfaret ikke kunne betale sig at plante igen, da små hoveder giver flest små hoveder.

Sylte dem..
på nettet og lede lidt, men alle opskrifter skrev med dild.. Og jeg kan ikke fordrage dild. men jeg har både Egg-plants - chilli - lemon grass - basilikum i haven, så prøve prøve.

1 kg chalotte løg ( hum huar dang )
1 liter eddike ( nam sum sai tu )
400 gr sukker ( nam dann )
2 spsk salt. ( goeer )
kryderi... basilikum - lemon grass - chilli. / andet fyld eggplants.

løgne skoldes i kogende vand så de er nemme at pille. det største arbi.
bring eddike - sukker - salt i kog og kom løgene i.. Kog 6 - 8 min og hældes der efter på glas.
egg-plants - lemon grass - chilli koges med, basilikum kommes direkte i glasset. skal bruges hver for sig.
Hurtigt og nemt og smager bare guf.
1 kg løg 18 - 25 thb ( afh. af størelse ) eddike 10 thb - sukker 8 thb - salt ja, men vel ca 0,5 thb

kage til uventede gæster.. også for dem der ikke ved hvad et køkken er Grin

2 æg
200 gr sukker
100 gr mel
lidt bagepulver
cacao hvis det skal være brun.

Tænd ovnen på 180 gr.
Det hele kommes i en skål og pisket godt igennem, hældes i en form ca 15 x 20 cm... og ind i ovnen 15 min.
Med banan... skær bananen i tynde skiver og kom den i dejen.
Efter bagning kan man enten dele den i 2 og lægge dem sammen, eller man kan rulle som en roulade efter at fylden er smurt på.
Ca 25 min så har man en kage.. det er da nem.
skal det være endnu nemmere, så tager vi bare den nemme udgave.
2 æg - en slat sukker - en slat mel - bagepulver og så ellers som oven over.. Det virker. GrinWink

le-si

rinpoche
Det lyder da dælme godt le-si.
Jeg giver det et forsøg Smile

Spring til debat: