Se indlæg|
Nyt pas.........
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/09-2007 07:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Go' dag. Er der nogen der ved hvordan og hvorledes man lige skaffer sig et nyt pas her i TH, ja jeg skal jo nok paa den DK ambassade i Bkk, hva' koster det, hvor lang tid tager det, hvem snuser muligvigs i det ![]() De stempler jo som blev de betalt for det..... ![]() Paa forhaand tak........................ ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 07/09-2007 08:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Da jeg fik nyt pas i Venezuela var det på ambassaden, koster detsamme som danmark men skal betales i lokale penge og det tog ca. 2 uger, det er samme fremgangsmåde med kørekort |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 07/09-2007 08:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Suk skrev: Go' dag. Er der nogen der ved hvordan og hvorledes man lige skaffer sig et nyt pas her i TH, ja jeg skal jo nok paa den DK ambassade i Bkk, hva' koster det, hvor lang tid tager det, hvem snuser muligvigs i det ![]() De stempler jo som blev de betalt for det..... ![]() Paa forhaand tak........................ Hej SUK - du kan se det hele her....pris 5600THB! http://www.ambban...elseafpas/ Redigeret af pdrhan d. 07/09-2007 08:32 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/09-2007 08:41
|
|
Tusinde tak for svar. Det var noget jeg kunne bruge til noget ...............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 07/09-2007 09:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
hej suk.. husk når du får dit nye pas at medbringe det gamle indtil alle de gamle stempler ikke gælder mere, i en tid vil du skulle vise to pas både det gamle og det nye, for dine visummer og deslige bliver ikke automatisk overført i det nye, blot så du ved det... |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/09-2007 11:03
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
der er lige en lille ændring nu , det er ikke politiet derhjemme der udsteder pas mere men kommunen som man er bosiddende i |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 07/09-2007 11:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
lige meget det er stadig ambassaden du skal gå til hernede, de skal nok selv sende det videre..... |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 07/09-2007 15:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Suk... Hvis du i mellemtiden har fået briller med farve i, skal du tage dem af, for man kan ikke se øjnene når fotoet bliver overført til passet! De var så hysteriske med fotoet sidst jeg fik nyt pas, at jeg blev sendt retur til fotografen for at få taget billedet om. Husk at højre øre skal være synligt på fotoet.... vh ebeth |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 07/09-2007 15:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Det er ikke nok med øjnene, man må heller ikke Kunne se tænderne. Jeg fik engang et nyt pas i Prag, fordi det gamle var stjålet. Det tog 1 time på den danske amb. og var gyldigt i 10 år. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/09-2007 16:18
|
|
Jeppe skrev: der er lige en lille ændring nu , det er ikke politiet derhjemme der udsteder pas mere men kommunen som man er bosiddende i Print Send Lyt FORNYELSE AF PAS For personer, der er fyldt 18 år, udstedes pas med en gyldighed på 10 år fra udstedelsesdatoen Ansøgningsvejledning: Udfyld og underskriv 2 pasansøgninger (PDF) 2 pasfotos (for specifikationer, se under Links) Forevis nuværende pas Underskriv det udleverede "stamkort" i ambassadens påsyn. Stamkortet påklæbes dit foto og danner til sin tid basis for personsiden i det nye maskinlæsbare pas. Gebyr: Se Konsulære service gebyrer Ekspeditionstid: ca. 4 uger, da passet udstedes af Rigspolitiet i Danmark. Det nye pas sendes til ambassaden. Husk at oplyse dit telefonnummer eller din e-mail adresse på ansøgningen, så vi kan give dig besked, når vi har modtaget passet. Hvis du, allerede når du ansøger om nyt pas, ved at du ikke vil opholde dig i Thailand længe nok til at kunne nå at modtage det nye pas, kan du anmode om at passet bliver sendt til en anden dansk ambassade efter eget valg. Dette bedes du dog gøre opmærksom på allerede ved indgivelse af ansøgningen. Ved afhentning af det nye pas skal du medbringe det gamle pas, som ambassaden annullerer inden det nye pas bliver udleveret til dig. Hvis du har gyldige visa i det gamle pas tilbagegives passet dig. Siderne med gyldige visa i det gamle pas bliver ikke annullerede, og er således stadig gyldige. Ambassaden anbefaler dog at de gyldige visa snarest belejligt overføres til det nye pas. Redigeret 21. marts 2007 Jeppe, hvornaar er det traadt i krat, det med at det er kommunen der ordner det med nyt pas, som du kan paa denne hjemmeside der bli'r refereret til er den opdateret den 21 marts 07' Redigeret af Suk Rak Ning d. 07/09-2007 16:45 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 07/09-2007 16:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
Så rolig nu Suk. Det er slet ikke så kompliceret. Jeg har lige været i Bangkok for at få lavet et nyt pas, det to under 20 minutter, der er 2 skemaer som du skal udfylde ens, derefter skal man skrive under mens en fra ambassaden kiger, så betaler du 5600 Bhat, også tager du hjem. Når passet så engang er færdigt, ringer de til dig, så skal du sende det gamle pas ned til ambassaden i Bangkok, så de kan anullere det, derefter sender de det nye til dig med EMS. Når du så engang skal ud og stemple, medbringer du det gamle og det nye pas. I immigrationen flytter de så oplysningerne fra det gamle pas over i det nye pas, det koster 100 bhat. Nyd dagen og vejen.....Frank Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 07/09-2007 16:47
|
|
Reglerne blev ændret i forbindelse med kommune-sammenlægningerne. Det kan godt være at det er rigspolitichefen, som udsteder det nye pas, men det er kommunerne som laver det praktiske. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/09-2007 16:55
|
|
Tak for svar, det var da lige foer, at jeg skulle ha' en steso + en papirspose at traekke vaejret i ( hyperventilation ).....naa skidt pyt, tak for svar, jeg napper lige en enkelt Chang inden jeg rykker paa hylden
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 07/09-2007 18:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
hvor lang tid tager det, hvem snuser muligvigs i det Hvis du er efterlyst, kan det anbefales at du beder dem sende det til en bekendt, jeg har set et eksempel på en herboende der blev anholdt og sendt hjem da han ville hente sit nye pas på amb. 3 måneder siden ( skatte gæld ) Men det nye pas fik han, med sig hjem/ jeg tror ikke de kan nægte dig et pas, selv om du evt skylder lidt til fogden/skatte far. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 08/09-2007 03:27
|
|
Hej Suk Hvis de tvangs indriver, ved at trække i din pension, så kan du rolig gå på ambassaden, for det er at betragte som indgåelse af en afgrags-ordning. Jeg bliver selv trukket 11% i min pension, til dækning af en fartbøde (DKK 15000.00 )ØV Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 08/09-2007 03:54
|
|
Hej. Der er saamaend intet kriminelt i mig, og ja Hugo,jeg har en afdragsordning med komunen, den har koert de sidste 3-4 aar. Saa der er nok ingen grund til nervoesitet..
|
|
|
|
Lagt på d. 08/09-2007 11:47
|
|
hej suk der er svaret på dit indlæg , jeg vidste det bare , har lige været hjemme og fået nyt visa ,så ville bare lige kommentere at det va forkert det der stod i oplysningerne fra ambassaden , de er åbenbart ikke så hurtig til at ændre lige som indlægget med foto de er helt skøre med dette. |
|
|
|
| skoge |
Lagt på d. 08/09-2007 19:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Hygge hejsa Pr. 1.1.2007 overgik den indledende ekspedition af Kørekort og pas til kommunerne (istedet for hos politiet) det der ligger fast er at kørekort ikke er hos komnmuner såfremt der ikke er tale om sygdom (sukkersyge/hjertefejl/blodpropper m.v. og erhvervsmæssige fornyelser/udstedelser) så er det stadig hos dansk politi ansøgning starter. Det er efter planen udtænkt en ordning der fra 1.1.2008 endvidere siger at nummerplader m.v. sælges/udlevers fra de STORE automobilhandlere m.v. - evt. ejerskifte af biler (uden ny nr.plader) kan ordnes p r. computer !!!!!!!!! Fagre ny verden........... ![]() Alt er en videre foranstaltning iflg. den nye polii reform der er blevet indført her i 2007 forstået på den måde, at der kommer mere politi på VEJENE og det er vel egentlig godt nok - eller ?
Redigeret af skoge d. 08/09-2007 19:35 |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/09-2007 00:01
|
|
der er intet problem i at få et nyr pas på den danske ambassade,medmindre man: 1. ikke er kommet i fogedretten efter en tilsigelse i Danmark, eller ikke er kommet til en afsiddelse (svært ord) i en fængselsessag. Jeg har en god ven, han havde 62 dages fængsel, for en voldssag, hvor han var værtshusholder i Danmark Da hans pas udløb i Thailand, søgte han om et nyt pas på ambassaden i Bangkok. Svaret var, at han ikke kunne få noget nyt pas der, før han havde opholdt sig på luxuis-hotel i Danmark i 62 dage. Ambassaden oplyste samtidig, at han kunne anke deres afgørelse for Landsretten, hvilket han gjorse. Resultatet var: intet nyt pas før besøg i danmark på 62 dage. NB det gælder kun overtrædelse af straffeloven, hvis du skylder penge - skråt op, medmindre du rejser fra en tilsigelse til fogedretten, der er forkyndt for dig. Jeg er ABEKAT, men også advokat i mere end 30 år. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

hej suk der er svaret på dit indlæg , jeg vidste det bare , har lige været hjemme og fået nyt visa ,så ville bare lige kommentere at det va forkert det der stod i oplysningerne fra ambassaden , de er åbenbart ikke så hurtig til at ændre lige som indlægget med foto de er helt skøre med dette.