Se indlæg
 Udskriv debat
boliger i Bangkok
heidi02
Hej alle

Vi er en dansk familie, som skal bosætte os i Bangkok fra sidst i oktober og et halvt år frem. Vi har aldrig været i thailand før og er lidt på bar bund. Jeg ville høre om der er nogen af jer der kender nogle gode udlejnings boliger i Bangkok. Vi ved ikke om det skal være hus eller lejlighed, men det skal ikke være så langt fra lufthavnen, da min mand skal arbejde der. Er der ellers noget man skal være opmærksom på?
Jeg håber der er nogen med erfaringer fra bangkok, som er villig til at dele dem med mig.

Payanak
Hvilken lufthavn?

ben
Pyha - jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte men naar i ankommer, boer i finde et par agenter og saa ellers komme rundt at kigge.

Det hjaelper agenten hvis i naevner hvad i leder efter saa praecist some muligt (budget, pool ,str., lokation Etc.).

Kig ogsaa under forum her der hedder noget med "feriebolig i Thailand".

Og kig paa agenthjemmesider, feks; www.mrroomfinder.com (tror jeg nok - er ogsaa naevnt i feriebolig Thailand forummet.

Skaal!

Og velkommen til Thailand!

heidi02
jeg ved desværre ikke hvad lufthavnen hedder endnu, hvormange lufthavne er der i bangkok

heidi02
tak for din besked, jeg vil prøve at gå ind på siderne og kigge,

Payanak
Der er to lufthavne i Bangkok.
Den nye hedder Suvarnabhumi og
den gamle hedder Don Muang.

heidi02
hej igen jeg har fundet ud af at det er i Suvarnabhumi lufthavnen hen skal arbejde. Jeg håber du har nogle oplysninger om boliger

hvorfor spørger manden ikke hans arbejdsgiver i bangkok ? de lokale ved meget bedre hvor der findes boliger til rimelige priser , det med at søge på nettet er normalt dobbelt op tag en uge på hotel og så prøv at gå rundt i kvarteret derude det betaler sig oftets har selv boet nær lufthavnen teparak rd. havde et townhouse til 5000 baht om måneden + el og vand skal dog siges ikke møbleret , men de findes også mange der har, der er også møblerede condos også fra 3000 og op
jeppe

Payanak

Jeg vil også råde jer til at søge bolig ved ankomsten frem for over nettet. Det er nemt at finde en bolig i Bangkok bare ved at gå/køre rundt i området i vil bo i og spørge sig lidt frem også.
Men jeg forestiller mig at i måske ikke er helt tryk ved den løsning da i aldrig har været i Thailand før. Til det kan jeg sige at i behøver ikke bekymre jer så meget da mandens kommende arbejdskollegaer nok skal hjælpe jer.

heidi02
hvad er der så af boliger som man kan leje nær Suvarnabhumi lufthavnen, for det er svært at se hvilke byer man skal søge i så har i nogle bynavne nær lufthavnen jeg kan søge på. Hvad prisleje ligger boliger i hvis man gerne vil have pool, til jer der kender priserne???

prasat
Hej Heidi02

Hvilket fima skal din mand arbejde for??

jeg syntes det er et kæmpe arbejde du selv skal stå for, det burde da være sådan at i bare skulle flytte jeres ting fra danmark til thailand og så havde firmaet sørget for bolig og skole til ungerne. ikke nok med at det er et kæmpe arbejde men du er også helt på bar bund da du intet kender til thailand. arbejdsgiveren skal sku hjælpe jer her.

prasat

heidi02
der er også et hotelværelse for min mand. Det er for Bangkok airways han skal arbejde . Problemet er at det kun er for min mand, men vi har valgt at tage med, og vi vil gerne have vores egen bolig, for vi har ikke lyst til at bo på hotel, vi vil gerne have vores eget. Ja og skoler skal vi selv sørge for da, vi jo selv har valgt at tage med, og få en oplevelse ud af det.
Men jeg synes da også det er interesant, og finde ud af de foskellige ting, det er en god, men hård måde at lære det på, så det skal nok gå.

Suk Rak Ning
Jeg syntes altsaa, at det hele lyder lidt " Uldent "

Man skulle jo tro at din mand foerst fik fortalt om denne halv-aarige udstationering d.12-09-07'
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

quickmouse
heidi02 skrev:
der er også et hotelværelse for min mand. Det er for Bangkok airways han skal arbejde . Problemet er at det kun er for min mand, men vi har valgt at tage med, og vi vil gerne have vores egen bolig, for vi har ikke lyst til at bo på hotel, vi vil gerne have vores eget. Ja og skoler skal vi selv sørge for da, vi jo selv har valgt at tage med, og få en oplevelse ud af det.
Men jeg synes da også det er interesant, og finde ud af de foskellige ting, det er en god, men hård måde at lære det på, så det skal nok gå.

nu er bangkok airwayes jo også et lavpris selskab, så det er jo nok derfor at de kun vil betale for din mand.

men fedt nok at i har valgt at tage med, for fornøjelsen & oplevelsens skyld, i skal nok få noget godt ud af turen det er jeg siker på.

god tur til jer alle. Wink Wink Wink Wink

http://www.dancha...hive04.php

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Jeg syntes altsaa, at det hele lyder lidt " Uldent "

Man skulle jo tro at din mand foerst fik fortalt om denne halv-aarige udstationering d.12-09-07'
hvad er det der lyder uldent`?

Spring til debat: