Se indlæg|
Er der nogen der kan hjælpe mig
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/09-2007 20:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg er lidt usikker paa regler når det handel om at man gifter sig i thailand. Jeg er udlandsdansker med for min pension fra danmark og hende jeg bo sammen med gerne vil gifte da vi har to born sammen. Jeg har hørt at man hvis man få pension bliver der taget et beløbet fra en da man jo er gift sig jeg få i forvejen kun den rene pension er der nogen der ved noget om man få det. Det er jo godt at vide paa forhånden for hvis det glæder saa vil jeg nok ikke gift mig men finde en andre måde at søge for dem til de kan klare sig når jeg ikke mere er her Redigeret af thaikurt1 d. 14/09-2007 20:12 |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 14/09-2007 21:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
thaikurt 1 Jeg ved når man får førtidspension og lever og bor sammen med en om man er gift eller ej er lige meget, så trækker de et beløb hver måned, Hvis jeg bor alene ville jeg få 14800 pr måned nu bor vi sammen så får jeg 12352 kr pr måned, og vi er ikke gift men fik at vide det vil være det samme de vil trække. Ja straffes kan man altid blive. ps. det er efter de nye regler jeg får pension, kender ikke de regler der ligge før 2004. Håber der er nogle som kan hjælpe dig mere thaikurt 1.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/09-2007 21:32
|
|
Tak ubon lynge. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/09-2007 22:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Kurt Lad være med at gifte dig med hende Du skal bare betale for det.De tager af din pension Og det vil ikke hjælpe hende,efter du er død Så du må se at lave noget dernede hun kan leve af allerede nu,og når du ikke er her mere som du sagde bamsen |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 14/09-2007 23:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ja de tager med både arme og ben når og hvis de kan se der er sket noget, hvis i gifter jer
Ubon.
![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 15/09-2007 02:56
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Kurt I kan jo sagtens holde Thai bryllup og bare undlade papir arbejdet på ampur... Og som Bamse skrev, sæt hende i gang med et eller andet, som hun kan udvikle hen af vejen og leve af. Selv thaier dør ikke af lettere arbi, selv om mange af dem tror det ![]() le-si |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 15/09-2007 03:44
|
|
Tak for jeres svar nu er det jo bare med at skulle fortælle hende at jeg ikke vil gifte uden at hun saa tro at jeg ikke holde af hende men det er på grund af de tager penge fra min pension. Det er jo ikke saa nemt men det skal gore det er bare med at finde en rolig og blidt måde at sige det så hun forstå det Så skal jeg bare finde noget arbejde til hende og saa lære hende at spare penge op.
Redigeret af thaikurt1 d. 15/09-2007 03:45 |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/09-2007 09:48
|
|
thaikurt 1 skrev: Tak for jeres svar nu er det jo bare med at skulle fortælle hende at jeg ikke vil gifte uden at hun saa tro at jeg ikke holde af hende men det er på grund af de tager penge fra min pension. Det er jo ikke saa nemt men det skal gore det er bare med at finde en rolig og blidt måde at sige det så hun forstå det Så skal jeg bare finde noget arbejde til hende og saa lære hende at spare penge op. ![]() Ja kurt det bliver nok sværere at lære hende at spare end at fortælle hende at det er noget lort, fordi de tager af pensionen Jeg har selv lige været ude for at de,nu har snuppet ca 1500 kr fra min pension om måneden fordi min kone tjener godt. Det er anden gang de nu snupper penge fordi vi er gift Det er noget meget ØV ØV bamsen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/09-2007 11:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Som le-si siger, er der ingen grund til at i ikke afholder et bryllup med pomp, pragt og 99 munke i landsbyen. Jeg kunne forestille mig, at det er det din kæreste ser mest frem til. Mange lokale thailændere er kun gift på denne måde, og registrerer altså ikke ægteskabet på Amphur. Men for alle andre er man gift. mvh rinpoche |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 15/09-2007 14:08
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
nå nå Rinpoche.. overdriv nu ikke vel ![]() ved du ikke munkene sklal have 100 thb hver.. huh gange 99 plus alt det andet........ Men det er det de fleste forstår ved bryllup.. Papirerne, det er bare noget trivielt vi kan gøre hvis vi får tid/lyst...... le-si |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 29/09-2007 00:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hejsan. Får de skandinaviske myndigheder besked fra Thailand om man skriver papirerne på amphur? ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 29/09-2007 00:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Nej, ikke automatisk, det skal anmeldes på ambassaden![]() Men jurisk er det bindene, hvis konen nu skulle finde på at anmelde det senere, og man tror at det ikke gælder i EU feks. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 29/09-2007 00:38
|
|
Så er det nok bedst at tage det sikre for det usikre, og lade väre med at skrive papirer. Man ved aldrig hvad der sker i fremtiden![]() |
|
|
|
| Rayong Info |
Lagt på d. 29/09-2007 07:18
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Hejsan Ingolf, Du kan ikke faa papirer fra Amphur medmindre du har div. Danske / Svenske papirer om dig selv, oversat paa Ambassaden, saa derfor vil myndighederne i Danmark / Sverige vide du er blevet gift i Thailand. Her er et link til den Danmarks Ambassade i Bangkok, med alle oplysninger om indgaaelse af aegteskab i Thailand http://www.ambban...iThailand/ For mange Thai'er er festen det vigtige og ikke om I efterfoelgende bliver registreret paa Amphur. Husk det er helt normalt du betaler medgift " Sin Sot " til din kones familie. MVH |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 29/09-2007 10:28
|
|
OK. Jeg har allerede bestemt at der ikke skal skrives papirer! Angående SIN SOT, er det ikke familien der skal betale mig, om jeg hjälper dem af med hende og börnene? ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 29/09-2007 12:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Nej medgiften er altid til kvindens familie, og det er ikke for at starte en ny debat om "sin sot", for det bliver vi aldrig enig om her på siden ![]() http://www.dansk-...ad_id=1705 http://www.dansk-...ad_id=1699 Bare læs det her
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/09-2007 15:57
|
|
ingolf skrev: OK. Jeg har allerede bestemt at der ikke skal skrives papirer! Angående SIN SOT, er det ikke familien der skal betale mig, om jeg hjälper dem af med hende og börnene? ![]() ![]() ![]() jo det burde det være bamsen |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 29/09-2007 16:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
bamsen skrev: ingolf skrev: OK. Jeg har allerede bestemt at der ikke skal skrives papirer! Angående SIN SOT, er det ikke familien der skal betale mig, om jeg hjälper dem af med hende og börnene? ![]() ![]() ![]() jo det burde det være bamsen Ja de slipper jo for en pemanent udgift eller hvad? |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 30/09-2007 17:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
når man gifter sig med en thai pige, kan man være 95% sikker på at pigen skal forsørge far og mor i thailand + diverse udgifter, og det er vel ikke så ringe,så lære man netbank godt at kende,joke. og min familie er stor i thailand. va synes i andre. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/09-2007 21:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
kylling skrev: Ja de slipper jo for en pemanent udgift eller hvad? Sådan er der måske nogle der ser på det, de lokale thailændere ser, at de dermed mister nogle hjælpende hænder. Om man betaler sin sot eller ej er vel nok i det lange løb irrelevant. Det bliver jo bare kompenseret via månedlige pengeoverførsler til familien, med eller uden ægtefællens vidende. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.