Se indlæg
 Udskriv debat
Gummiplantage i Thailand
ingolf
Hej allesammen. Har funderet på at starte/köbe en lille gummiplantage i Thailand. Er der nogen som sidder inde med en masse (eller en lille smule) information om dette emne, eller har nogle gode links?

risbaronen
prøv at søge lidt på
[url]www.thaivisa.com[/url]
der kan du finde masser om emnet

hilsen ole

Davs baron
Jeg lavede lige dit links aktivt
bamsen
Redigeret af d. 18/09-2007 02:25

http://vinduespudsningkoebenhavn.dk
ingolf
Hej Risbaronen. Tak for tipset om @-addressen. Der er det meget at läse om emnet. Desvärre handler det meste om Isan og Sydtailand og jeg har tänkt at holde til i Rayong omtådet, så det er ikke helt de samme forhold hvad gäldet jord, bevandning, torke og regndage, men altid bliver man da lidt klogere. Jeg kommer ind og spiser en dag som tak for tipset, men det bliver ikke lige nu. Har lige sendt mim pige hjem, og efter 4 måneder er jeg lidt trät af Thaimad.Wink
Hilsen Ingolf.

jesperfrb
Hvad tænker du på omkring gummiplantager??

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ingolf
Hej Jesper.

Jeg tänker på nästen alt om gummiplantager, for jeg har aldrig haft en sådan förud. Har forstået, at om man köber i de riktige områder i Thailand, kan det väre en god levevej i Thailand. Har du nogle tips om hvor man kan läse mere om emnet? (nettet eller böger, Skandenavisk eller engelsk)

Rayong Info
Hejsan Ingolf,

Rayong Provinsen er maaske den mest frugtbare i Thailand,
og der er ogsaa mange gummitraes plantager,
men et gummitrae tager ca 7 aar foer det kan bruges og saa kan der kun tappes i nogle aar.

Derfor nyplanter man ikke gummitraer i Rayong mere,
klimaet goer at man kan dyrke frugt istedet,
hvilket er meget bedre oekomonisk.
Rayong er jo kendt som "Fruit garden of Thailand"

Priser paa jord i Rayong er meget dyr sammenlignet med Issan
og salary til medarbejdere er ogsaa for stor i Rayong til at det kan betale sig.
Medmindre du vil have ulovlige Cambodianerer.

Det er en meget daarlig ide at plante gummitraer i Rayong.
Det er kun i Issan det er godt nu.

Jeg ved godt man er begyndt at plante gummitraer de mest fattige steder i Issan, og regeringen giver gummitraes planter til farmerne,
men det er tildels ogsaa fordi alle traer er faeldet
og af hensyn til "eco miljoet" skal der plantes nogle traer.

MVH

ingolf
Hej "Reyong info"

Holder ikke med om alt du skriver. Bl.a. er gummiträets levelängde 25-35 år, og jeg har set med egne ögne at der plantes mange nye trär, og anlägges nye plantager, og lönen til "cutterne" är nästen altid en procentsats. Mellem 40-50% af produktionen.

Nå, skidt med det. Hvilke frukter anser du man skulle satse på i en flantage, om man nu giver sig på frugt?

Hilsen Ingolf

ingolf
Hej Jesper.

Så tilfäldigvis i en anden tråd, at du havde plantader i TH. Jeg er vel ikke så heldig at du har gummiträer, og sidder inde med al informationen som jeg söger?

Ingolf

jesperfrb
Hej Ingolf
Har sendt pb til dig!
Man ved aldrig hvem der læser med herWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: