Se indlæg
 Udskriv debat
hjælp fiskeri i thailand
hamster01
hej.
da jeg snart rejser til thailand kunde jeg godt tænke mig at vide lidt
om hvor jeg kan fiske i thailand det gælder alt fiskeri flue mm
gerne også med båd.
jeg skal være i bangkok men jeg er til at flytte rundt (90 kg ha haGrin)
på forhånd tak
hamster

www.lapetitbankok.dk
tuktuk
Hej Hamster01

Fluefiskeri i Thailand.....hmmmm tjoooe det akn da lade sige gøre, men det er ikke lige det Thailand er bedst til når det gælder fiskeri.....

Det er mere medefiskeri efter ex. Sortørede kæmpemaller, (catfish) i ferskvand og tun/rokker/guldmakreller på dybvand når vi snakker saltvand, og er det saltvand der trækker skal du til Phi Phi eller Phuket hvis der skal være noget ved det, men det er ikke de store chancer for fluefiskeri, dog kan det være sjovt at fange blæksprutter med flue, på samme måde som det er at fange hornfisk hjemme med flue...

Håber det kan give dig lidt svar....

www.tuktours.dk
jesperfrb
Dybthavs fiskeri, er rigtig godt omkring Phuket, dog lidt dyrt, hvis man ikke er nogen stykker til at leje en båd!

Ellers kig her:

http://www.dansk-...ad_id=2066

http://www.dansk-...ad_id=1808

Håber det kan hjælpeGrin
Redigeret af jesperfrb d. 24/09-2007 11:02
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Ja jeg ved godt det ikke er det samme som havfiskeri og sådan noget, men i pattaya og i nærheden af sattahip tror jeg byen hedder ligger der put and take, der kan man i hvert fald fluefiske.

Men da jeg kun har haft bid en gang, og den fisk fik jeg ikke op fordi min kammerat ødelagde det for mig kan jeg ikke lige fortælle hvordan fiskene er.AngryAngry Ok der var en der fik bid, og den fisk så da meget pæn stor ud, men hvad det var for en må du ikke spørge mig om.GrinGrin

hamster01
Hej.
tak for alle svarne dem vil jeg fin studer.Wink
kom bare med fler hvis i har dem jeg er intersert
i alt.
jeg trode at man kan fiske efter kingfisk med flue i thailandGrin
på forhånd tak
hamster

www.lapetitbankok.dk
ebeth
Nordpå er fritidsfiskeri også yderst populært blandt mændene, de tager gerne på besøg i en af de utallige "Fishing Parks" eller ud på en af de opdæmmede søer.

ubon lynge
Jeg har nogle gange fisket i søer og en flod som jeg ikke husker navnet på men ikke langt fra Ubon, ca. 1 times kørsel over mod Laos, Har fisket både flue og medefiskeri fik da fanget et par fisk, som liner de danske Karper (braser) på fluestagen, har fanget flere Catfish også store efter min mening 22 kg men ved de fanges meget større der nede.
Og jeg vil da også til at fiske noget mere når vi kommer der ned, vi er ved og finde et sted at bo, da vi vil blive i ca. 1 års tid så jeg skal jo have noget at få tiden til at gå med, jeg sælger de fisk jeg fanger til familie som har spisesteder, så får jeg jo lidt ud af det.
Ja hamster 90 kg er da til at flytte rundt med, men bangkok er jo et stykke vej fra Ubon, ellers kunne vi jo tage en tur sammen når og hvis vi er der på samme tid.

Ubon.

Pibe

hamster01
tak igen hvis i skulle høre om mer så vil jeg gerne høre om det.
og hvis i skulle falde over en grejbutik i thailand så vil jeg også gerne høre om den .
hilsen hamster
ps Ubon Lynge det lyder som en god ide jeg er måske i thailand
til januarPfft

www.lapetitbankok.dk
Kan varmt anbefale dette sted her.

Store catfish på 50- 100kg

dsd

http://www.bungsa.../index.htm

Ups!

kunne lige læse i de link jesper postet tidligere at bungsamran tidligere er nævnt af Zombie, men det gør nu ik stedet dårliger

Redigeret af d. 29/05-2008 08:45

Bo
Der er masser af rigtig godt fluefiskeri i Thailand, jeg er selv en af dem, jeg har fiske i Mekong floden og en masse små bi floder til Mekong floden omkring Pak Khat og Bung Kan, der er også masser af små søer. I Mekong floden har jeg brugt to hånds fluestang og i de små bi floder har jeg bruget en hånds flue, du skal se når jeg kommer på min lille motorcykle med hele min oppakning de kikker noget efter ham tossen fra DK Grin

AndersM
Jeg ved ikke noget om gode steder til flue fiskeri..

Men kan fortælle dig at havet omkring kho phayam ikke er noget dårligt sted at fiske..
Kho phayam ligger ude i det Andamaniske hav.

En af fordelene i det område er at der ikke er fyldt med turister..
Så det vil også være muligt at leje en båd med føre til en fornuftig pris.

Spring til debat: