Se indlæg|
Thaidansk Milk
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 07/10-2007 04:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Der er en mælk der hedder noget med thai dansk milk i Thailand. Hvor kommer det danske ind i historien Det står desværre på thai: http://www.thaida... |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/10-2007 05:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Siden kan skiftes over paa Engelsk. [url]www.thaidanskmilk.com[/url] ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 07/10-2007 05:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Det ser sgu ud til Frederik d.9 havde en finger med i spillet |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 07/10-2007 07:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Det er meget text at læse igennem, men efter at skimme det meget hurtigt, kom det vist fra at Thailands konge var på stats visit i Danmark i 1960. I 1962 begyndte produktionen af mælk på nogle nyopførte anlæg i Thailand under ledelse af Dansk personale med tæt samarbejde og optræning af Thailandsk arbejdskraft. Senere overtog Thailand selv fuld produktion og ledelse. Mælken har altså intet andet med Danmark at gøre, end at produktionen af mælken oprindeligt bygger på Danske principper. Hvordan det nu, 45 år senere, ser ud, har jeg ingen idé om - Det er ikke sikkert at der er særlig meget dansk tilbage i det ![]() Sjovt, for jeg har ellers altid gået og troet, at mælken var langtidsholdbar mælk importeret fra Danmark - Se, man bliver klogere hver dag
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 07/10-2007 12:38
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa danish-Thai milk ligger i Muak Lek ikke så langt her fra og ja det var et Dansk støtte projekt til Thailand og var under Dansk ledelse indtil for nylig hvor den danske topfigur døde og det overgik helt til Thaier..... Den Thailandske udgave af historien plejer at lyde på det var det Thailandske kongehus der klarede den lille opgave. ![]() Pan Pan mælk som også ligger her oppe har indtil sidste mdr haft Dansk mejerist, ( Sawaeng Kongpetsak ) hvis det siger nogen noget... Mange årig formand for Thai-Dansk forening.. Men han er gået på pension... Ligesom de sort brogede køer her ude var en støtte projekt fra Danmark, jeg kan ikke lige huske hvad år det var de blev hentet i Billund lufthavn af en B5,er le-si |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/10-2007 13:08
|
|
Doede den foerste sending koer ikke ???
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 07/10-2007 14:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
jo det mener jeg ogsa de gjorde saa det er vist ikke helt rene danske kooer mere saa de matte mixe dem med en anden race saa de blev mere haarfore mod det thailanske klima...mener jeg engang har laast et sted paa netted......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 07/10-2007 14:38
|
|
http://www.landbr...p?ID=12429 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Pratunam |
Lagt på d. 07/10-2007 16:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
ja og...Gunnar Søndergaard som startede gården i 1962, hans søn Tyge Søndergaard arbejder ved Thai airways ticket/reservation i kbh.![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 07/10-2007 16:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Danske køer og dansk mælk har fortsat en meget høj stjerne hos mange thai'er. "Verdens bedste" har adskillige gennem tiden fortalt mig. Da jeg for få år siden boede i Thailand, spugte jeg ofte thai'er, jeg faldt i snak med, om de kendte noget til Danmark. "Jo, da. De kendte alt til Danmark. Køer, mælk og Peter Schmeichel". Nu begynder de vel så småt at have glemt Schmeichel.... /bjarne |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 07/10-2007 19:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
meget sjov jeg spurgte lige konen hvad hun tænkte om danmark før hun kom herop. Hun sagde også i nævnte rækkefølge køer, mælk og peter schmeichel |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 07/10-2007 23:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Der skulle vist ikke være nogle danske køer tilbage i thailand de er blevet fortrænkt af køer fra australien og der er vistnok kun en enkelt dansker der arbejder derude så det er vel snart et rent thailandsk foretagende Henrik |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 26/06-2011 08:54
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Her er lidt fra thai TV: Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 26/06-2011 15:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
Det er ikke linger en 6 maander sigen at jeg var paa den rundtur det koster 100 Bath per person baade for thai og falang .. jeg vil saa lige sige vis man ikke kan Thai kan turen godt vare kelig da den vidio man kommer ind og ser hvor baade den danske konge og stadminister optrager paa taler de kun thai en ting jeg ikke kunne forstaa var at de ogsaa hade struser til at vise fram man faar lov til at malke en ko (syns ik var sjov at proeve men er jo ogsaa landmand) efter man han malket den ko skal man tage sin maelk i se stor sutteflaske hend til en kalv og give dem naade af sin maekl skulle man komme forbi kan man faa sig en lille griner naar den thai person som viser en rund proever at udtale Dansk landbrug og finder han udaf at du er dansker vil han proeve at faa dig til at udtale det . det gjore han ved os Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 27/06-2011 18:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
2 indslad om det samme
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.