Se indlæg|
Praktiske spørgsmål.
|
|
| Muddi |
Lagt på d. 12/10-2007 04:58
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
Hej...håber på at få besvaret nogle relevante spørgmål vedr. vores rejse. Kan man checke sin bagage ind til hele hjemrejsen når man først flyver indenrigs fra Trat (Bangkok air) via Bangkok til DK, eller skal man have bagagen udleveret i Bangkok og checke det ind en gang til ? Er der langt fra Indenrigs til indtjekningen i udenrigs-terminalen, vi ankommer indenrigs ca 3 1/2 time før flyet afgår til Wien er det tids nok ? Hvordan er det hvis passet bortkommer under rejsen, er det evt. klogt at have kopiere passet, hvis man skal have et nyt i Thailand ? Jeg har hørt at man får konfiskeret de flasker sprut man evt. har inkøbt i Bangkoks lufthavn og opbevarer i håndbagagen når man ankommer til Wiens lufthavn, er det korrekt ? Vi skal til River Kwai, kræver det en trøje i bagagen (januar) ? Når man vil tage skytrain fra Taksin-station til området omkring Jim Thomsons house, hvor er det så ideel at stå af, og er der andre ting i området man burde kig på, evt. varehuse, shopping o.l ? Når man ankommer til Bangkok har man jo brug for Thailandske bath i samme øjeblik, kan man hæve Bath i lufthavnen på sit mastercard eller er det bedrer at have lidt bath med Hjemme fra eller....? På Forhånd tak. Mvh H og M. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 12/10-2007 10:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Du får udleveret din baggage i lufthavnen fra din indenrigsflyvning. Der er tids nok til at nå dit fly til Wien. Altid tid klogt at have kopi af passet. Nyt fås på ambasaden. Har ikke hørt de tager din sprut i Wien. Riwer kvai ved jeg ikke. Du nemt hæve penge i lufthavn. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 12/10-2007 17:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
3½ time skulle vist være rigelig. river kwai i januar for du ikke brug for en trøje ( jeg gjorde ikke ) ja-det er en god ide at ha taget en kopi af sit pas ,det skulle så gå hurtigere med at få lavet et nyt pas på ambassaden der er pengeautomater i lufthavnen hvor du kan hæve kontanter |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 12/10-2007 18:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
saendaeng skrev: Du får udleveret din baggage i lufthavnen fra din indenrigsflyvning. Der er tids nok til at nå dit fly til Wien. Altid tid klogt at have kopi af passet. Nyt fås på ambasaden. Har ikke hørt de tager din sprut i Wien. Riwer kvai ved jeg ikke. Du nemt hæve penge i lufthavn. Sakset fra www.cph.dk Må jeg have vand og andre væsker med i min håndbagage? Fra 6. november 2006 har EU indført nogle begrænsninger for væsker i flypassagerers håndbagage. Du må medtage følgende: Væske, gelé og spray – max. 100 milliliter (svarende til 100 g.) pr. beholder Du må gerne medbringe flere beholdere (flasker, dåser, tuber mv.), men de skal kunne være i en gennemsigtig én-liters pose, som skal være lukket. Posen skal være genlukkelig Væsker og væskelignende substanser omfatter geleer, cremer, blandinger af flydende og faste stoffer samt indholdet i beholdere under tryk, f.eks. barberskum og spraydåser. Desuden alle former for drikkevarer, tandpasta, hårgelé, parfume, lipgloss, mascara og andre stoffer med lignende konsistens. så svaret må være JA , det bliver konfiskeret hvis mængden overtsiger 100ml.....! Redigeret af pdrhan d. 12/10-2007 18:58 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 12/10-2007 23:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Der bliver skrevet at hans sprut er blevet købt i Bkk lufthavn. ergo , jeg tænkte at det er dutyfree. Og det kan man godt have med ind i lufthavnen.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/10-2007 23:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, det kan man godt, men man kan ikke have det med i tansit! Ellers skal det forsegles på en bestemt måde
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 13/10-2007 08:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
jesperfrb skrev: Ja, det kan man godt, men man kan ikke have det med i tansit! Ellers skal det forsegles på en bestemt måde ![]() jepp lige netop - posen SKAL være forseglet med påhæftet kvitto derfra hvor den er købt og må ikke åbnes undervejs - så er det ikke noget problem....men ellers bliver det "nappet" Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/10-2007 09:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Når man ankommer til Bangkok har man jo brug for Thailandske bath i samme øjeblik, kan man hæve Bath i lufthavnen på sit mastercard eller er det bedrer at have lidt bath med Hjemme fra eller....? Hejsa Du behøver i hvert fald ikke at veksle til bath før du kommer til thailand, og hvis du skal vekle i lufthavnen så skal du ikke veksle ret meget for det er jo ikke den bedste kurs man får de steder. Rigtig god tur herfra skal det lyde, jeg tager selv af sted næste lørdag. juuuubiiii ![]() ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.