Se indlæg
 Udskriv debat
Visa Sverige
dkjohnt
Er der nogen der ved om følgende.

Hvis en Thaipige er blevet udvist og bedt om at ansøge om opholdstilladelse igen fra sit hjemland, kan hun så i de 3 mdr hun skal være ude af Danmark før hun kan ansøge igen, få besøgsvisum til Sverige, (schengenvisa) og på dette rejse ind i Danmark igen så hun ikke behøver at vente de 3 mdr. i Thailand???

Hun har en søster bosat i Sverige så det skulle da være muligt. Kan hun ansøge om visaet fra Danmark gennem den Svenske ambassade eller skal hun helt tilbage til Thaland.

huhhhh sikke spørgsmål jeg får. Kan nogen hjælpe
Redigeret af dkjohnt d. 29/01-2005 10:21
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

oleskyum
Hej dkjohnt.
Jeg tror godt der kan søges turistvisum til Sverige, men senere skal der så søges fra Thailand.
Svenskerne har også strenge krav, hvis de søger FS skal det gøres fra Thailand og tager mellem 1/2 og 1 år.
Det er kun EU reglerne der giver hurtig behandling.

http://www.migrat...nknyt.html

dkjohnt
Hej Ole
FS er kun til Danmark. Hun er gift og har et søn på 5 år sammen med Danskeren, men han har gjort den fejl at søge boliginskud ca. 2 mdr før 1års reglen udløb på det punkt hvor der står at man ikke må have fået hjælp 1 år før ansøgning om FS afleveres.
Hun håber at hun så kan få visa til Sverige, officielt for at besøge hendes søster, med det er altså for at være hos sin søn i Danmark som et schengenvisa jo giver tilladelse til.
Hun har ikke fået afslaget endnu, men vil forberede sig på det værste.
Når dette er den eneste betingelse de ikke kan opfylde vil jeg da håbe at det med at "tilladelse kan gives selvom ikke alle betingelser er opfyldt hvis det strider mod retten til at beskytte familelivet..bla bla....."
For hun kan dansk, har bestået dansk eksamen både skriftligt og mundligt (betalt af manden) har tilbud om arbejde liggende osv. Sønnen som er Dansk stasborger nu bliver nødt til at rejse med hende tilbage til Thailand da manden abejder rundt omkring i landet og derfor ikke kan tage sig af ham alene. Simpelthen så synd at han skal hives ud af børnehave osv, hvor han efter 8 mdr nu har dansk som førstesprog.
Skørt samfund

oleskyum
Hej dkjohnt.

Vil det sige at vi snakker om10 mdr. før der er gået et år.
Hvis det er sådan, er jeg sku bange for at det bliver meget svært.
Jeg har desvære ikke nogen anden løsning, hvis der er afslag, så Sverige /Slesvig løsningen efter EU reglerne. Men det kræver nu to års landsforvisning.

Hvis du har fulgt med her, har der lige været en sag for ikke så længe siden, hvor konen måtte rejse hjem i tre mdr.

Men det forbavser mig ikke når, der her på siden er 27% på DF.
Hvordan skulle den del af befolkningen, der aldrig har været på udlændingestyrelsen så kunne forstå problemet.

dkjohnt
Nej - Manden havde fået boligindskud november 2003 og hendes ansøgning skulle så for at opfylde betingelserne afleveres efter November 2004, men blev altså afleveret September 2004 som var sidste frist da det var indenfor udgangen af de 2 x 3 mdr visa hun havde fået hertil. Altså 2 mdr for tidligt.
Gad vide om det kan vælte læsset, da de sammen har et barn på 5 år som nu er Dansk statsborger. Barnets tarv osv......

oleskyum
Jeg håber de får en af de sagsbehandlere, der ikke kun ser på teksten i loven.
Men med de afslag der har været på det sidste, har jeg ingen tiltro til udlændingestyrelsen, det virker som om de har fået besked på at alt, hvad der kan afvises, skal afvises, desværre.

clydehaumann
Jeg er ikke sikker paa hvordan der er i dag men en bekendt af mig blev for ca 10 aar siden udvist af Sverige og denne udvisning gjaldt automatisk for alle nordiske lande. Han fik dengang et brev sammen med udvisningen hvori betingelserne var beskrevet. Det har din bekendte vel ogsaa faaet?
Clyde

Jeg skulle vist have laest de tidlige indlaeg ordentligt.
Hvad med at lade barnet soge om tilladelse til at have sin moder hos sig. Jeg kan daarligt se hvordan man vil kunne naegte et danskt barn denne ret
Noget andet er at da barnet er Dansk statsborger vil der ogsaa skulle soges visom for barnet til Thailand.

Hvad fanden er der galt i Danmark?
Redigeret af clydehaumann d. 29/01-2005 18:19

http://thaidanishservice.com
oleskyum
Det der er galt er at for at undgå 2-3 tvangsægteskaber, er alle med anden pas end Dansk uønsket.
Og efter prognoserne bliver det endnu skrappere.

surin
den med sverige går kun hvis mand og barn flytte til sverige
hun kan ikke søge 3 mrd visum til sverige og så til dk bagefter det hedder max 3 mrd pr halv år i schengen

oleskyum
Ja det er nu vi kan se, hvad de første stramninger betyder, så en lille opfordring til alle, hvis kone ikke har permanent opholdstilladelse.
Vær beredt på at i muligvis må flytte, til et andet EU land.
Nu er det jo 7 år, hvor jeres arbejdsgiver ikke må dreje nøglen om uden konen bliver sendt tilbage.
Jeg er og bliver forsat ved med, at være forarget over den behandling af vore koner. ( er de ikke mennesker som os Danskere ?)

dkjohnt
Godt nok er barnet Dansk, men har stadig sit Thailandske pas. Har er jo både Dansk og Thailands statsborger indtil sit 18år. Men hvad pas skal han så bruge når han tager med moderen tilbage til Thailand?? Begge? Der skal jo stemples ud i dem begge mener jeg ??

John
oleskyum skrev:
Ja det er nu vi kan se, hvad de første stramninger betyder, så en lille opfordring til alle, hvis kone ikke har permanent opholdstilladelse.
Vær beredt på at i muligvis må flytte, til et andet EU land.
Nu er det jo 7 år, hvor jeres arbejdsgiver ikke må dreje nøglen om uden konen bliver sendt tilbage.
Jeg er og bliver forsat ved med, at være forarget over den behandling af vore koner. ( er de ikke mennesker som os Danskere ?)

Hejsa
Jeg forstår godt hvad du mener Ole, men at du bliver ved med at gentage det hjælper da ikke noget.

Når min ufaglærte kone der taler gebrokkent dansk kan få et job på under 14 dage, uden at kende nogen, så vil jeg mene at alle har den mulighed. Men vis man som håndværker bliver arbejdsløs og kun vil lave sit håndværk, ja så har man måske et problem, selv en ingeniør kan bruge en gulvskrubbe.

Det er da muligt at valget kunne se sådan ud:

Vask gulv, gør rent og din kone kan blive
Vær arbejdsløs og din kone bliver udvist

John Grin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
surin
der har du 100 % ret man kan altid få et job hvis man gider
det er muligt at der ikke er job til alle arbejdsløse men som tingene er nu så er der masser af ledige job hvis man mangler og gider

oleskyum
Hej John
Hvis der var fuld beskæftigelse i Danmark, så var det noget helt andet.
Men stadig, friheden til selv at vælge, det lyder flot.
For mig kan reglerne laves så det er Statsformynderi.

oleskyum
Ja ca. 200000 dovne der ikke gider arbejde,
læg muslimer og arbejdsløse for had.

Hvorfor ikke starte en rigtig god forretning i Danmark?
for hvis i kan skaffe dem arbejde så er alle landets problemer løst.

TUSIND TAK.

John
oleskyum skrev:
Hej John
Hvis der var fuld beskæftigelse i Danmark, så var det noget helt andet.
Men stadig, friheden til selv at vælge, det lyder flot.
For mig kan reglerne laves så det er Statsformynderi.

Vi har da friheden til selv at vælge:

Jeg har da selv valgt at gifte mig med min kone
Min kone har selv valgt sit job, på trods af sit "dårlige" danske

Der er ingen af os der lever i frygt for at min kone skal blive udvist og vi har ca. 5 år igen til en permanent opholdstilladelse.

Selvfølgelig kan situationen opstå, men jeg kan jo også dø imorgen, det lever jeg da ikke i frygt af.

John Grin
john@dansk-thai.dk

oleskyum
Ja John du har friheden, men har din kone det samme?

Du må gerne blive skilt fra hende uden problemer.

Hvad hvis hun ville skilles, hvor står hun så??

Nu er det kun en tænkt eksempel.

Har hun samme rettigheder som dig,? hvis nu som du selv har skrevet om tidligere, med danske mænd, som du har så evig ret i.
Derfor så jeg gerne et menneskeligt syn, end en lov paragraf der straks giver udvisning.

surin
oleskyum skrev:
Ja John du har friheden, men har din kone det samme?

Du må gerne blive skilt fra hende uden problemer.

Hvad hvis hun ville skilles, hvor står hun så??

Nu er det kun en tænkt eksempel.

Har hun samme rettigheder som dig,? hvis nu som du selv har skrevet om tidligere, med danske mænd, som du har så evig ret i.
Derfor så jeg gerne et menneskeligt syn, end en lov paragraf der straks giver udvisning.

ja johns kone har ikke de samme rettigheder/friheder som john har i dk
men john har heller ikke de samme rettigheder som sin kone i thailand
sådan har verdens demokratier nu engang bestemt det
og hvis du ikke kan lide det ole så skulle du jo gå ind i politik og se om et flertal er med dig

John
Hejsa

Nej min kone har ikke den samme frihed som jeg.
Men det syntes jeg er iorden, hun har jo stadig friheden til at rejse.

Den frihed du taler om kommer jo sammen med den permanente opholdstilladelse.

Det svarer jo til at du har ancinitet i et firma, som ny har du ikke de samme rettigheder eller den samme løn som de andre ansatte.

John Grin
john@dansk-thai.dk

surin
oleskyum skrev:
Ja ca. 200000 dovne der ikke gider arbejde,
læg muslimer og arbejdsløse for had.

Hvorfor ikke starte en rigtig god forretning i Danmark?
for hvis i kan skaffe dem arbejde så er alle landets problemer løst.

TUSIND TAK.

så længe at man kan gå ud og få et job så er der ingen arbejdsløshed
som jeg skrev tidliger ole så er der sikkert ikke arbejde til alle men som det er nu i dk er der masser af ledige job hvis man gider at arbejde men hvis man vælger at sidde på sin flade til drømme jobbet dukker op så er det sku svært
tænk engang at få sin kone sendt hjem bare forde man ikke selv gider at tage et rengøringsjob, landbrugsjob, social og sundheds job, butiksjob o.s.v. ok lønnen er ikke god men god nok til at konen kan blive

Spring til debat: