Se indlæg
 Udskriv debat
Strandhytter i Thailand
Webmaster
Hejsa,

Efter at have læst de skrevne kommentare i nyheden om den nye guidebog "Strandhytter i Thailand", så har jeg fået fingerne i et eksemplar og vil hermed gerne give mit indtryk af bogen videre.

Det skal dog lige nævnes at jeg ikke er den helt store boganmelder.

Førnævnte nyhed er at finde her:

http://www.dansk-...admore=683

Bogen er i størrelsen det halve af et A4-papir, og det burde derfor ikke være en problem at finde plads i sin rejsebagage til bogen. Siderne i bogen er lavet af tykt glat papir hvor de mange billeder fremstår klart og tydeligt.

Omkring selve indholdet i bogen, så har Michael valgt at benytte nogle ikoner ved hvert enkelt beskrivelse hvor man hurtigt og tydeligt kan se om stedet er Michael's favorit eller har de Flottest strande, Mest øde strande, Klareste vand, Bedste snorkling, Flotteste solnedgange eller Fineste hytter. Idéen med ikoner fungere, efter lidt tilvendling, ganske udemærket.

Desuden er der ved hver beskrivelse 3 fakta-bokse, hvori der i den ene fakta-boks er navn, adresse, telefon osv. samt priser, antal af hytter og diverse andre praktiske forhold som er interessante for det aktuelle sted. De to sidste fakta-bokse er med Michael's henholdsvis positive og negative meninger om stedet. Udover de 3 faste fakta-bokse er der ved enkelte af beskrivelserne en boks med et godt tip fra Michael.

Foruden at billederne ved hver beskrivelse er superflotte, så giver de også et meget godt indtryk af stedet og omgivelserne/naturen på det beskrevne sted, sammen med teksten. Det jeg måske nok godt kunne savne lidt var nogle billeder indefra hytterne for bedre at kunne danne mig et indtryk af de indendøres omgivelser.

Man kan på følgende link, se et eksempel på de første sider i bogen:

http://www.online...inepdf=673

I slutning af bogen finder man en del gode praktiske oplysninger og rejsetips.

Når man modtager bogen, får man udover selve bogen også et password med som gør at man kan logge ind på læser-portalen på [url]www.strandhytter.dk[/url].

Personligt er jeg ikke vild med at ligge på en sandstrand under solen i dagevis uden at foretage mig ret meget andet end bare slappe af. Og jeg må nok indrømme at den beskrivelse i bogen som vagte min største interesse var beskrivelsen om Rafthouses (afsnit 16) i Khao Sok National Park. Men er man til sol og smukke sandstrande og vil slippe for de store hoteller så kan jeg absolut anbefale denne guide til de fleste. Jeg synes absolut at bogen er pengene værd og at bogen har sin berettelse.

Jeg ønsker Michael alt held og lykke med "Strandhytter i Thailand" og glæder mig allerede til at se den næste bog fra hans hånd.

Det var så mine meninger om bogen Strandhytter i Thailand og min første boganmeldelse :-)
God fornøjelse.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
rinpoche
Jeg tilslutter mig ønsket om held og lykke med udgivelsen og kunne meget vel forestille mig, at vi så mere fra hans hånd fremover.

Jeg har også købt bogen og jeg er tilsvarende positiv.
Nu skal det lige siges, at jeg falder direkte indenfor hans målgruppe, da jeg er passioneret ø-hopper og det er tydeligt at vi lægger vægt på de samme ting ved udvælgelse af bungalows.

Vi står for at booke bungalows på øerne syd for koh chang i december. Da det er smask i højsæsonen, tør jeg mod sædvane ikke lade være med at booke forlods, og her er der i Michaels bog udførlige beskrivelser af resorts på 3 af disse øer ledsaget af meget flotte fotos.

Hverken i Lonely Planets Islands and Beaches eller i Rough Guide var der oplysninger der kunne bruges til noget.

Nu kan man på Michaels hjemmeside se, hvilke områder bogen dækker, men derudover kan den også bruges som inspiration til nye destinationer.
Jeg kunne forestille mig at hans læserportal på sigt vil levere en masse tillægsoplysninger/billeder fra andre brugere/læsere og selvfølgelig forfatteren selv. God ide at koble bogen op til en online læserportal.

Mange roser herfra.

mvh
rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 02/11-2007 07:56

roald
ham Michael der har skrevet bogen var i aftenshowet dr1 i dag, lå i en standstol og talte med Mads steffensen studiet var pyntet med orkideer budha statuer osv der blev vist nogle fantastisk flotte billeder fra bogen hele indslaget varede nok 5-10 min.

phitsanulok
Det vil jeg da lige klikke ind og se :-D tak for tippet
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
rinpoche
For dem der ligesom undertegnede ikke nåede at se indslaget, forefindes klippet her som torrentfil:
http://thepirateb...tenshowet)

Suk Rak Ning
Tak for uploaded.

Syntes nu ikke, at der var meget koed paa det klip...
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

phitsanulok
nej, jeg sad med samme fornemmelse..
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Webmaster
Kom lige i tanke om at jeg havde et klip liggende på harddisken med interviewet af forfatteren.
Det er nu lagt op, så det kan ses her:

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: