Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Købe hus i konens navn
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/11-2007 19:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det er jo en almindelig forteelse efterhånden. Og som de fleste ved, kan man ikke eje jorden kun huset på et 30 års lease, som så måske kan fornyes, med mindre man går en anden vej og opretter et selskab. Men så er det jeg ikke kan lade være med at undre mig, hvem ønsker man at efterlade sit jordiske gods til? Nu har jeg tilfældigvis børn, og jeg har en meget præcis ide om hvem jeg vil efterlade mit jordiske guld og gods til. Og dette indebærer ikke et tvivlsomt foretagende i Thailand. Og jeg kan ikke lade være med at undre mig over alle de personer der investerer så massivt i Thailand i konens navn, om de ikke har børn i fx. Danmark? Og i så fald, kan jeg ihvertfald ikke forstå deres prioriteter. mvh rinpoche |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 16/11-2007 23:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg invistere en del i thailand i konens navn og har samtidig en datter i danmark fra et tidligere ægteskab. hvis det evt. skulle ske det at jeg gik bort skulle de jo dele 50-50, næste år 33-33-33. jeg har langt flere værdier i dk end i thailand. og da vi har fælles eje ville alt i thailand også skulle tælles med i en bodeling. og jeg er ret sikker på at min datter ikke ville blive snydt da min familie ved nøjagtig hvad vi ejer i thailand. jeg har lavet en livsforsikring som min datter arver alene hvis jeg gik bort. det er faktisk et ret godt emne at tage op, for vores koner er også på vildspor på dette område, kan deres børn som er født i danmark og er danske statsborgere arve deres huse som de nu engang bygger i thailand?? de er jo deres eneste arving hvis de engang bliver skildt eller dør efter deres ægtemænd. også kommer problemet med huse der bliver bygget på land med lav skødestatus, det jord ejer konen jo ikke reelt. jeg tror ikke der er mange der kigger på dette men man burde kigge på det en gang om året om der er sket ændringer og om man syntes ens efterladte nu også er sikret som man ønsker det. prasat |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 17/11-2007 01:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
prasat skrev: jeg invistere en del i thailand i konens navn og har samtidig en datter i danmark fra et tidligere ægteskab. hvis det evt. skulle ske det at jeg gik bort skulle de jo dele 50-50, næste år 33-33-33. jeg har langt flere værdier i dk end i thailand. og da vi har fælles eje ville alt i thailand også skulle tælles med i en bodeling. og jeg er ret sikker på at min datter ikke ville blive snydt da min familie ved nøjagtig hvad vi ejer i thailand. jeg har lavet en livsforsikring som min datter arver alene hvis jeg gik bort. det er faktisk et ret godt emne at tage op, for vores koner er også på vildspor på dette område, kan deres børn som er født i danmark og er danske statsborgere arve deres huse som de nu engang bygger i thailand?? de er jo deres eneste arving hvis de engang bliver skildt eller dør efter deres ægtemænd. også kommer problemet med huse der bliver bygget på land med lav skødestatus, det jord ejer konen jo ikke reelt. jeg tror ikke der er mange der kigger på dette men man burde kigge på det en gang om året om der er sket ændringer og om man syntes ens efterladte nu også er sikret som man ønsker det. prasat prasat hvis man invistere en del i thailand i konens navn og har samtidig en datter i danmark fra et tidligere ægteskab, skal man så ikke have det skrevet ned et sted,for at ens børn fra tidliger ægteskab skal kunne arve noget hvis man skulle gå bort, jeg tænker bare på når det er i kones navn det i thailand så er det jo sådan set ikke efter dig, jeg spørger fordi jeg ikke ved noget om hvordan man gør sådan, da jeg selv tænker i at få hus i thailand og jeg har 2 børn fra dansk ægteskab, og der er ikke nogle som skal føgle sig snydt efter mig, her hjemme har jeg også lavet en livsforsikring og den er lavet sådan at konen får 40% og hver af børnene får 20%, vi har et barn samme, men de 40% er for hun lige som kan komme vider uden mig. Jeg syntes også dette er et godt emne at tage op, for man går jo og tænker en del over om det nu også kan lade sig gøre, jeg har det sådan at jeg godt vil have sådan noget på plads med det samme,og gerne før jeg gør noget der nede, der er jo nogle lidt andre regler i thailand, og derfor vil jeg jo mene at der skal laves et eller andet papire hvordan det skal deles den dag man ikke er her mere,hvis det da så gælder i thailand eller det skal laves der nede??? Hey Ubon har lige rettet dit indlæg, så citatet blev aktivt Redigeret af John d. 17/11-2007 09:52 Ubon.
![]() |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 17/11-2007 09:03
|
|
selv om det er købt i hendes navn er det jo fælles eje, det vil sige når man laver en boopgørelse vil det blive talt med i boet og hun vil derfor arve mindre af det der er i danmark men alt i thailand. jeg mener mine børn har brug for så mange penge som muligt da der jo ikke er nogle der så sørger for uddannelse og bolig til dem hvis jeg er væk. derfor er min livsforsikring 100% til datteren, men nåd den nye kommer næste år bliver det 50-50 til børnene.når min første datter så er kommet godt hjemmefra så bliver den ændret til at den lille nye for 100% det er jo derfor man skal tænke over det engang om året. prasat |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 17/11-2007 10:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ok så forstår jeg det mange tak. Det til børnen der har jeg så en konto som de kan brug af når de skal finde bolig og til uddannelse, men jeg vil da også have det lavet om når vi får et hus i thailand så det her hjemme går til børnen. Ubon.
![]() |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 17/11-2007 14:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
hvad der er i thailand i konens navn er hendes du kan lave nok så mange kontrakter osv det ændre intet da det altid er thailovgivningen der gælder og iflg den er alt i hende navn særeje når det ikke er en thai hun er gift med |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 17/11-2007 14:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
du kan dog ave efter hende hvis i er gift |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 17/11-2007 16:26
|
|
et særeje er ikke en p.. værd hvis den ikke er udfærdiget af en advokat og derefter tinglyst. i den danske bodeling vil det der er købt i thailand blive regnet med også i en skilsmisse. og så længe vi er danske statsborgere vil en bodeling blive lavet efter dansk lovgivning og der vil ikke blive taget højde for om man må eje det eller ej, så må tingene blive omsat til penge så alle kan få deres del, hvis værdierne er så meget større i thailand end i danmark det ville være lidt det samme som min kone ikke må arve min bil fordi hun ikke har kørekort prasat |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 17/11-2007 16:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Køn da hus i konens navn, hvad betyder det. De 500.000 eller mindfre overlever man nok. Jeg er er nu igang med retsag på min sidste skilsmisse, hvor beløber er helt anderledes, så havd fanen betyder et beløb som nævnt. Jeg skal nu igennem en dansk retsag med forlangen på min halvdel på meree end 4 mill, så lad dog huset være i konens navn, hun er stolt og omverden sætter pris på den falang som tror på sin kone, og hvis du skulle komme ud for, at hun smider dig ud på grund af uoverensstemmelser ja så er beløbet sgu da intet i sammenligning med de danske eller hvad- Undskyld mig drenge og piger, men jeg er sgu lidt træt i aften over alt det brokkeri eller mangel på situations fornemmelse, 2 heineken har sgu gjort mig ærlig. manse |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 17/11-2007 17:09
|
den danske regering følger thailovgivning dvs når du skal skilles så ser statsamtet i danmark på det papir din kone kan fremvise om særeje iflg thailov og så deler de det i har i danmark og hun beholder det hun har i thailand |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 17/11-2007 17:11
|
|
det har da intet med sure opstød at gøre. så jeg syntes du skal drikke noget mere og helst så meget at du bræker dig, for så behøver vi sku da ikke at gøre det over dig og dine kommentarer. fatter ikke hvorfor du ikke breder dine guldkorn i stedet for, for dem må du da have nogle af siden du ligger i en retsag. men nu gik emnet jo ikke på om at plukke sin kone for mest muligt men hvordan ens sær børn står ved et dødsfald, men du havde måske fået så meget at drikke at du ikke gad læse de første indlæg prasat |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 17/11-2007 17:13
|
|
til h skal man så ikke dele et sommerhus i danmark?? det må udlændninge jo ikke eje prasat |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 17/11-2007 17:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
sorry men jeg var nok bare lidt sur over alle de kedelig meldinger jeg læste, håanseber du tilgiver mig prasat m |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/11-2007 17:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
og hvis du skulle komme ud for, at hun smider dig ud på grund af uoverensstemmelser ja så er beløbet sgu da intet i sammenligning med de danske eller hvad- Det kommer jo for det første an på hvor meget der rent faktisk er investeret, ikke sandt? Og for det andet så i DK finder der en bodeling sted, da begge parter sædvanligvis står som indehavere af fast ejendom, hvilket ikke er tilfældet når man køber hus i konens navn i Thailand. Men det er jo ligesom et sidespring. Jeg sætter pris på indlæggene omkring de overvejelser deltagere i denne tråd har gjort sig omkring emnet. mvh rinpoche |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/11-2007 18:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Prasat.man skal ikke dele et sommerhus i Danmark, man skal dele (frivaerdien), saa der er ikke noget problem med ejerforholdet af sommerhuset, det skal saelges, hvis ikke den danske aegtefaelle har raad til at indfri en evt. Thaihustru. Jeg tror ikke der er mange danskere, der ikke har soerget for deres boern af tidligere aegteskab, men en thaihustru skal saa sandelig ogsaa tilgodeses, hun har jo ikke et socialt sikkerhedssystem som i Danmark. Jeg er enig med baade Manse og Prasat. ![]() |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 17/11-2007 18:50
|
Prasat du glemmer (som mange andre) det vigtigste af det hele Danmark har en lovgivning og thailand en anden hvad er det lige der får danskere til at tro at den danske lov gælder i hele verden bare fordi de er danskere?? |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 17/11-2007 19:25
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
ja godt spørgsmål h. Det gør den ikke og jeg er bange for at selvom vi godtnok køber hus her ude i vores navn, så er det væk den dag vi stiller tøflerne, eller de 30 år er gået... Men ok hvis man til den tid stadig er gift, går konen nok med til en fornyelse af kontrakten.. ![]() men hvis ikke, så kan jeg da levende forestille mig en forlængelse ville blive så dyrt at det ingen interesse har. Hvis man dør hvad hjælper det så at huset er vores.. Konen siger nej mit jord skal ikke sælges. Hvem vil så købe et hus der kun kan bruges til nedrivning. For jorden kan / må man ikke bruge.... Jeg ved ikke om de resterende år op til 30 kan overtages af arvinge. Men igen hvad ville det være værd.. konen og 10 af hendes familie bor der. le si |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 17/11-2007 20:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Det er en personlig ting, om man vil beskytte sine investeringer - store som små. Køber du (farang) jord og hus i ægtefællens navn i Thailand, så er der jo to sider af sagen. Den ene side handler om, hvordan arvestykkerne fordeles, når du dør først. Men der er jo også den anden side, nemlig at du bliver "smidt ud" eller ægtefællen dør før dig. Især det sidste må være surt, hvis man har boet mange år i Thailand, og i øvrigt også har tænkt at tilbringe de sidste der, og den ny ejer ikke synes det er en god idé. Der er en anden metode til at sikre sig i det sidste tilfælde, idet udlændinge kan aftale brugsret til jord og hus, som så kan gælde til udlændingen dør. Faktisk er den første aftale af den slags netop gennemført iden kommune, hvor vi - nej konen har købt jord. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 17/11-2007 22:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg har al min ejendom i TH står i lillemors navn. Er som sagt gift med damen og har børn sammen. Så må det jo bare bære eller briste. Også må jeg jo bare starte forfra igen , hvis hun en dag smider mig på porten. Har da også set mange på min vej rundt i verden , hvor hus står i enten mand eller konens navn, og ikke begge. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 18/11-2007 04:19
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja der er nok en del sider af denne sag, som Frank kom ind på. Under alle omstændigheder så vil leje kontrakten jo stadig gælde selvom konen skulle dø først.. Smider hun os ud, jamen har man ikke garderet sig, så er det væk. Aftale brugs ret til man dør.. hmmm ja det skal jo så være en privat aftale i stil med den jeg har lavet. med. Hvis hun vil have mig ud inden kontrakten udløber, skal hun indfri alle mine udgifter i forbindelse med jord - hus - el - vand etc etc. hæ det gad jeg da godt, men tvivler på hun kommer med check på et par millioner. ![]() Noget andet er hvilke papirer der er på jorden.. Jord med Thanod og nor sor, måske, men jeg tror det ikke...... Loven siger farang fraskriver sig retten til at gøre udlæg mod thailandsk jord. Kun dem som har oprettet firma og på den måde kan eje jord er sikret. er der kun Ekasansit eller som mange slet ingen papirer, så er der kun en vej.. og det er farvel investering. For jorden er købt ulovlig, eller mere rigtig brugs-retten til jorden.. Ja ja det handles hele tiden, men det er ikke lovligt, da det er statens jord man handler med og brugs retten kan kun overdrages til arvinge. ( thai ) Så i de tilfælde vil der under ingen omstændig være noget at gøre fra DK ved en evnt bodeling.... Alt andet lige så er det faktisk både nemmere og bedre at leje sig frem her ude.... Og billigere.. Men lidt af friheden smutter jo. Ja saendeng starte forfra, når du en dag når over de 50, eller helbredet svigter. så er den tanke gang ikke meget værd. Og husk lige som udedansker har du heller ikke fuld pension når du bliver 67. Det er da flot nogen kan sige, jeg forærer med glæde min kone xxx millioner, selvom jeg kommer hjem og finder en anden i sengen, ja det er jo det i siger.. men det er faktisk kun når konen er Thai jeg har hørt det. Havde hun været Dansk, ja så var Advokaterne kommet på overarbejde om selv den sidste krone / lysestage. le si |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.