Se indlæg|
Hvorfor giftes med en Thai
|
|
| kylling |
Lagt på d. 30/11-2007 17:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Jeg er jo desværre en der heller ikke kunne mine danske ægteskaber til at fungere (gift 2 gange i DK) Er nu gift med noree som er fra TH, jeg har ikke gjort dette fordi jeg ikke kan få en dansk kvinde. Vi har det rigtigt godt sammen, men tro ikke at piger fra TH er slaver, der er en selvstændig mening samt den modstand der skal være i et forhold. Hun prøver alt for at blive godt integeret her i DK,lære dansk har et arbejde når hun får opholdstilladelse(de er jo ikke hurtige i US. Jeg vil endelig spørge andre her på siden hvorfor er du thai gift eller har thai kæreste Jeg må lige skrive et vi har det rigtigt godt sammen(vigtigt for mig hun elsker mine 3 børn og min HUND som er mit et og alt |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/11-2007 17:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ved egentlig ikke hvorfor jeg er sammen med en Thai, og dog. Var i Th foerste gang i '89 og blev grebet af disse dejlige mennesker. Har boet sammen med en Thai i DK, men hun gik tilbage til sin mand efter at hun og jeg " voksede fra hinanden ( kan stadig tale med dem begge ). Moedte saa Ning og proevede noget jeg aldrig har proevet foer, nemlig at blive mere o mere forelsket for hver dag der gaar, og nu nu har Ning og jeg jeg passeret de foerste 1000 dage sammen, og elsker hende mere og mere for hver dag der gaar.. Lidt af de ting jeg elsker ved Ning er : Vi kan tale sammen ( Engelsk, Dansk og Thai ) Vi griner hverdag sammen. Hun er der, naar jeg indimellem savner DK. Hun goer alt for at goere mig glad. ( ved dog hvor skabet staar ) Hun er ikke bange for at laere noget fra min kultur. JA, HUN ER ALTID VED MIN SIDE, UANSET HVAD......DERFOR!!! ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 30/11-2007 20:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
tja...jeg var faktisk på vej til australien da jeg mødte min kone tilbage i 1991 i bangkok i patpong....hehe Jeg har haft danske piger men har aldrig følt mig så lykkelig som jeg har det med min kone, det var måske held eller hvad man siger , men til australien kom jeg ikke, tilgengæld har jeg fået en folk dejlige børn og vi er stadig sammen...den dag idag kan jeg dog stadig undre mig over hvorfor jeg lige med et skulle have mit liv med en thai men det er vel skæbnen. Idag tænker jeg faktisk ikke over at hun er thai....vi er blot sammen fordi vi elsker hinanden |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/12-2007 09:43
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Suk har fuldstændig ret, her kan man føle sig som en mand. Kipling skrev allerede om det for mere end 100 år siden: "Sejl mig ud der øst for Suez, hvor de ti bud ikke gælder, og hvor folk kan føle tørst" (uden at konen bliver sur), Four Jacks gav den fint i 1960erne MANDALAY.![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 01/12-2007 09:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
Nemt Thaipiger er de smukkeste i verden![]() og finder man som jeg den rigtige så er ens liv som i himlen ![]() ![]() ![]() jeg ville ikke bytte for en million eller en overvægtig europæisk appelsinhudskvinde ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/12-2007 12:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
ABEKATTEN skrev: Suk har fuldstændig ret, her kan man føle sig som en mand. Kipling skrev allerede om det for mere end 100 år siden: "Sejl mig ud der øst for Suez, hvor de ti bud ikke gælder, og hvor folk kan føle tørst" (uden at konen bliver sur), Four Jacks gav den fint i 1960erne MANDALAY. ![]() ![]() ![]() Det med at foele sig som mand, jeg gaar ud fra at det du mener med det, er at gi' sin kone/kaereste saa godt et liv som muligt...
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 01/12-2007 14:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg fik et job i Thailand i 1999, da jeg i forvejen talte thai. Mødte min nuværende kone ved at jeg var faret vild, dengang var hun kun 19 og jeg var 24. Idag er der ikke det jeg ville gøre for hende og vores fælles børn. Den bedste mor for mine børn , og jeg er stadig lige så forelsket i hende , som for 8 år siden. ![]() Derfor er jeg gift med en af Thailands dejlidste piger. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 01/12-2007 21:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, det var nu ikke menningen at jeg skulle giftes med en Thai, næsten tværtimod! Er kommet i thailand siden 1976, og kender/ har kendt masser af forhold mellem Thai og Faranger der er gået i stykker! Havde selv en masse fordomme om Thaier, og om at de snød og bedrog og kun var ude efter penge!! Kendte dog også en del søde Thaier i mange år, men som venner ikke som kærester!!![]() Men så mødte jeg min kone i København, og da jeg selv talte lidt Thai den gang, kom vi hurtigt i snak! Må sige at alle mine fordomme er blevet gjort til skamme, og kender idag masser af Thai/Farang ægteskaber som kører rigtigt godt! ![]() Så at jeg er gift med en Thai er lige så tilfældigt, som hvis hun havde været fra Langbortistand eller Aalborg! ![]() Kan dog lige tilføje at idag ville jeg ikke kunne leve med andet, bilder jeg mig selv ind
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/12-2007 23:47
|
|
Igen helt enig Suk. Men selvom vi har buddist-koner efterlever de, i modsætning til de fleste kristne koner, biblens budskaber om at konen skal være manden underdanig og elske og ære ham. Så nu får jeg sgu nok på puklen for at sige sandheden.![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/12-2007 11:04
|
|
Jeg arbejdede i et firma hvor vi havde mange Thaipiger ansat i produktionen og på den måde faldt jeg for en pige som førte til at jeg blev skilt. Desværre kunne dette forhold ikke holde, da hun var 100% jaloux på mine børn og ikke kunne acceptere dem så efter 2 år måtte jeg sige farvel til hende, men bortset fra det med mine børn havde vi det fantastisk sammen og jeg var ikke et sekund i tvivl om, at hvis jeg igen skulle finde en ny kæreste skulle det være en asiat igen - de er søde, naturlige og utrolig opmærksomme. Så nu har jeg fundet hvad jeg mener er verdens dejligste pige fra Thailand - hun er 32 år, har ingen børn - aldrig været gift - god uddannelse og vigtigst af alt - hun elsker mine børn og vil ikke selv have børn fordi hun synes vi nu har 3 dejlige børn. HERLIGT med den indstilling. Vi er lige blevet gift og er nu igang med FS og håber så det kan gå lidt hurtigt så hun kan komme igang med sprogundervisning da hun er meget opsat på hurtigt at kunne komme til at bidrage til husholdningen, da hun jo har været vant til det derhjemme. En fantastisk pige med masser af godt humør, en dejlig familie og har også famile i Tyskland og England, som iøvrigt alle kom til vores bryllup. I aften rejser englænderne hjem efter 10 dage her - skønt at de ville bruge så lang tid på os - de har en Thai restaurant i Stamford, så der er nok at se til for dem. Det bliver skønt at have min lille kone lidt for mig selv igen - bryllupsrejsen må desværre vente til maj, hvor vi rejser til Thailand (selvfølgelig) hvor vi skal giftes en gang mere på Thai maner ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 02/12-2007 13:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
øhh. kære abekat. Hvordan siger man underdanig på lao?. min mia var vistnok fraværende,den dag de lærte det i skolen. På forhånd tak. helge |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 02/12-2007 14:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Hej alle i dejlige mennesker Hvor er det dog dejligt at se, at min tråd har fået nyt indhold. Ja det er dejligt at høre de dejlige fortællinger om vores dejlige piger her fra Thailand. Jeg har været igennem hele møllen på godt og ondt, men jeg vil da sige de 90% har været godt, og nu flytter vi ind i vores drømme hus. Jeg giver Abekatten ret i hans betragtninger, og kan kun sige, er det ikke det vi søger, og hvor er det dog dejligt. Jeg vil endnu engang sige dig tak abekat for din trængen på med Thailan Fever. Den har virkelig gjort lykke for hele familien. De er sgu ved at forstå de danske jokes også, men jeg vil sige ,at alle i min kones familie nu har har læst denne bog, og det har virkelig givet noget, som jeg kan leve længe på. Ja jeg er sgu en meget lykkelig mand, der ikke er bange for, at sige at han har mødt sin kone gennem TLL. Og nu om 3 dage flytter vi så ind i vores drømmehus, betalt både af mig og konen, ja kan det være mere lykkeligt, og nu får jeg en dejlig ny hundevalp om 7 uger. Ja jeg er sgu en lmeget meget lykkelig mand ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 02/12-2007 14:28
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Ja Thailand Fever er en god bog der kan løse op for nogen af de problemer/ misforståelser der kan opstå i et Thai/farang forhold. Absolut anbefalesesværdig. Tillykke med det færdige hus og held og lykke med indflytningen. Håber du snart sender nogle billeder af byggeriet og det færdige resultat, så vi kan lægge dem ind i vores fotoalbum. ________________________ Hvorfor giftes med en Thai. Sjov overskrift ![]() man kunne jo sige hvorfor ikke... ![]() For mit vedkommende, så kunne det egentlig ligeså godt have været en dansker, afrikaner, kineser, tysker osv. Det drejer sig om at møde den rigtige person, det rigtige sted og på det rigtige tidspunkt i ens liv, og for mit vedkommende var det tilfældigvis Thailand. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 03/12-2007 04:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
Det er sku dejligt at Høre i har fundet jer en dejlig thai kone , ved godt vi andre også finder en på et tidspunkt . Er bare for chenert til at rejse selv til thailand lol
ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 03/12-2007 07:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Jeg er gift for 3. gang. Første gang med en dejlig dansker. Det holdt i 20 år. Anden gang med en thaier, som jeg tilfældigvis mødte på mit arbejde i DK. Det kan diskuteres hvordan det ægteskab var, men vi har 2 dejlige børn sammen, som bor hos deres mor i DK. Efter den lidt uheldige ægteskab med en thaier, sagde jeg til mine venner ALDRIG MERE EN THAIer. Det år rejste jeg til Chiang Mai, med ankomst d. 1. okt. Jeg sad og spiste morgenmad d. 2. okt. På gaden lige ud foran mig gik der en stor thai dame med et meget sødt ansigt. Jeg sagde til mig selv, hende må du have Fingrene i. Det var nu lidt svære end jeg lige havde regnet med, men, men, idag er vi gift på 3. år og vi har det mere end godt. Vi forstår hinnanden og acceptere vores forskellige kulture. God jul til alle Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/12-2007 08:57
|
|
Jeg har været gift i 21 år, har 6 børn - de 20 år var lykkelige min kone forstod at lade mig være mig, på godt og ondt... Hun er en lille væver ting (men dansk og meget lys i hud og hår, vandblå øjne) - jeg har efter skilsmissen haft 3 danske kærester, der alle ville lave om på mig, en Thai (bosat i DK samt en philippiner - intet af det var successer... Min nuværende Thaikæreste har jeg kendt til i 1½ år, vi mødtes på et nørde debatforum, hun er ingeniør i netværk, jeg er generel computernørd... Hun lader mig være mig, og jeg lader hende være hende... vi forsøger ikke at ændre hinanden, vi griner meget og vi nørder meget, min ex. kone aner INTET om computere ![]() . |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 03/12-2007 22:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Ja hvorfor ikke. Ægteskab er vel noget med gensidig respekt, kærlighed, god sex, samhørighed, fælles interesser, tilid, osv. Har været gift i dk i 10 år, skilt ingen børn, rejser med mit arbejde nogle år 200 ude dage derfor skilsmissen. Jeg mødte min kone i Bkk for 5 år siden, smuk, sød, til at snakke med, hun har siden stået ved min side, og er min ligevægtige partner og bedste ven, hun har stået meget igennem siden og siger at hvis vi en gang bliver fattige så flytter vi bare hjem i familjens hus og så skal hun nok tage på markedet og sælge lidt grøntsager så hun kan passe på mig. Bortset fra de mange problemer vi høre om så er Thaierene budister og fantastiske søde, jeg elsker deres holdning til Familjen, de holder sammen og passer på hinanden, jeg ved godt at der er kritik af at de forlader deres børn ved besteforældrer, jeg tror at børnene kan lære en masse kultur og tradisioner fra de gamle og døtrene gør det ikke af lyst men for at kunne forsørge deres forældre, repekt for det, ikke fordi min kone har børn fra tidliger, det har hun ikke ( såvidt jeg ved) ![]() Jeg elsker min kone og det hun stå for, hun elsker mig og acceptere min kultur. HVAD KAN JEG ØNSKE MERE. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.