Se indlæg|
pas til konen
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 05/12-2007 19:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
hej konen har fået lavet pas sidste år, hvad med når vi bliver gift, med at få navnet i passet et det ikke nødvendigt |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 05/12-2007 19:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Tumut skrev: hej konen har fået lavet pas sidste år, hvad med når vi bliver gift, med at få navnet i passet et det ikke nødvendigt vielses attest på engelsk. legalisering på udenrigsministeriet københavn pris ca. 165 dkr. legalisering på thai ambassade københavn pris ca. 110 dkr. begge legaliseringer med til pasport division bangkok, ambasaden i københavn kan ikke lave nyt pas med navne ændring, ( men i kan bruge det gammle pas så længe det er gyldig ) håber det gav lidt mening for jer.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/12-2007 01:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, og bliv ved med det! Også selvom hun skifter navn, for at ændre det i Thailand er det ikke nok hvad "QM" skriver( ihvertfald ud fra egen erfaring). Hjem til landsbyen og på det lokale " amphore" og ændre papir for hele husstanden. så skal det godkendes osv, osv osv. Blev træt da jeg fik proceduren, så konen har sit navn, og jeg mit![]() ![]() Det har ingen betydning i hverdagen, hvad der står i passet
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/12-2007 01:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det var nu ganske nemt , da min kone fik sit navn lavet om. På ampure med vielses attesten og Tabian bahn. 1 times tid så var det lavet. fik så et pas senere og der var der så ingen problemer med at hun fik mit efternavn. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| madsen1967 |
Lagt på d. 06/12-2007 02:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
Ja dette samme her 2 time og 3 dage sener kunne vi henter det nye pas med hendes nye efternavn . i bkk . og må sige alt er blevet nemmer for hende ang visom og pas kontrol efter hun har et dansk efternavn forsat goddag
Michael Madsen
|
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 06/12-2007 18:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
jesperfrb skrev: Ja, og bliv ved med det! Også selvom hun skifter navn, for at ændre det i Thailand er det ikke nok hvad "QM" skriver( ihvertfald ud fra egen erfaring). Hjem til landsbyen og på det lokale " amphore" og ændre papir for hele husstanden. så skal det godkendes osv, osv osv. Blev træt da jeg fik proceduren, så konen har sit navn, og jeg mit ![]() ![]() Det har ingen betydning i hverdagen, hvad der står i passet ![]() tjah, måske jeg har uret. ![]() det var hvad ambasaden i københavn fortalte mig og min kone, oktober måned 2007. ![]() så hvis ambasaden i københavn giver urigtige oplysninger, så er det vist på tide at personalet kommer på efteruddanelse.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/12-2007 19:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det har vi også Jesper. Men det var ligeså meget ud fra den betragtning, at hvorfor skulle hun nu lige pludselig få et "leverpostej" efternavn som så mange her i dk har a la Jensen/Hansen whatever, når hun nu har sit eget enestående efternavn, som hun er både glad og stolt over. Har vi end ikke overvejet at ændre. mvh rinpoche |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 07/12-2007 01:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det kan da godt være at nogen får det nemt igennem, og ikke har problemmer på " amphour", det er jo dejligt for dem!![]() Vi skulle igennem en frygtlig masse. Og de skulle ændre hele papiret får alle der bor i huset, og der var meget i det! Så vi valgte at lade være! Og det har ikke givet os problemer ![]() Men gir dig helt ret " Rin " hvad skal hun med et "leverpostej" navn! Redigeret af jesperfrb d. 07/12-2007 01:40 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

forsat goddag