Se indlæg
 Udskriv debat
pas til konen
Tumut
hej konen har fået lavet pas sidste år, hvad med når vi bliver gift, med at få navnet i passet et det ikke nødvendigt

quickmouse
Tumut skrev:
hej konen har fået lavet pas sidste år, hvad med når vi bliver gift, med at få navnet i passet et det ikke nødvendigt

vielses attest på engelsk. legalisering på udenrigsministeriet københavn pris ca. 165 dkr. legalisering på thai ambassade københavn pris ca. 110 dkr. begge legaliseringer med til pasport division bangkok, ambasaden i københavn kan ikke lave nyt pas med navne ændring, ( men i kan bruge det gammle pas så længe det er gyldig )

håber det gav lidt mening for jer. Wink
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

jesperfrb
Ja, og bliv ved med det! Også selvom hun skifter navn, for at ændre det i Thailand er det ikke nok hvad "QM" skriver( ihvertfald ud fra egen erfaring). Hjem til landsbyen og på det lokale " amphore" og ændre papir for hele husstanden. så skal det godkendes osv, osv osv. Blev træt da jeg fik proceduren, så konen har sit navn, og jeg mitShockShock

Det har ingen betydning i hverdagen, hvad der står i passetWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Saendaeng
Det var nu ganske nemt , da min kone fik sit navn lavet om.
På ampure med vielses attesten og Tabian bahn. 1 times tid så var det lavet. fik så et pas senere og der var der så ingen problemer med at hun fik mit efternavn.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
madsen1967
Ja dette samme her 2 time og 3 dage sener kunne vi henter det nye pas med hendes nye efternavn . i bkk . og må sige alt er blevet nemmer for hende ang visom og pas kontrol efter hun har et dansk efternavn Grin forsat goddag Grin
Michael Madsen

quickmouse
jesperfrb skrev:
Ja, og bliv ved med det! Også selvom hun skifter navn, for at ændre det i Thailand er det ikke nok hvad "QM" skriver( ihvertfald ud fra egen erfaring). Hjem til landsbyen og på det lokale " amphore" og ændre papir for hele husstanden. så skal det godkendes osv, osv osv. Blev træt da jeg fik proceduren, så konen har sit navn, og jeg mitShockShock

Det har ingen betydning i hverdagen, hvad der står i passetWink

tjah, måske jeg har uret. Wink
det var hvad ambasaden i københavn fortalte mig og min kone, oktober måned 2007. Cool

så hvis ambasaden i københavn giver urigtige oplysninger, så er det vist på tide at personalet kommer på efteruddanelse. Cool
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

rinpoche
Det har vi også Jesper.
Men det var ligeså meget ud fra den betragtning, at hvorfor skulle hun nu lige pludselig få et "leverpostej" efternavn som så mange her i dk har a la Jensen/Hansen whatever, når hun nu har sit eget enestående efternavn, som hun er både glad og stolt over.
Har vi end ikke overvejet at ændre.

mvh
rinpoche

jesperfrb
Det kan da godt være at nogen får det nemt igennem, og ikke har problemmer på " amphour", det er jo dejligt for dem!Pfft

Vi skulle igennem en frygtlig masse. Og de skulle ændre hele papiret får alle der bor i huset, og der var meget i det! Så vi valgte at lade være! Og det har ikke givet os problemerWink

Men gir dig helt ret " Rin " hvad skal hun med et "leverpostej" navn!
Redigeret af jesperfrb d. 07/12-2007 01:40
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: