Se indlæg|
Visum-problemer
|
|
| Journalist |
Lagt på d. 19/12-2007 12:22
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hejsa, Jeg er en fortravlet og distræt person, der ikke i tide har fået lavet et 60 dages visum til Thailand. Jeg skal være i Thailand i 41 dage. Og jeg har ikke lyst til at rejse ud. Jeg har både hørt, at man faktisk risikere at blive sat fast. Andre igen siger, at man slipper med 500 baht om dagen. Hvordan er situationen? Er der slet ingen muligheder for at få forlænget de 30 dage, når man ankommer? Venligst J |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 19/12-2007 13:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Du kan bare betale kontant, når du forlader landet. Hvis du ikke betaler, biver du taget som gidsel og ikke løsladt, før nogen ryster op med pengene og en flyvebillet for dig. Afpresning er en af Thailands vigige indtægtskilder. Vi burde vel behandle thailændere på samme måde oi Danmark. Da du er journalist, foreslår jeg, at du i din avis skriver en historie om dine oplevelser i Thailand. |
|
|
|
| Journalist |
Lagt på d. 19/12-2007 14:06
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Men hvor er det, man betaler og kan man være sikker på at få lov til at betale med det samme? Jeg er altid interesseret i interessante historier...bring it on..*'s |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 19/12-2007 15:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Hvornår skal du afsted, da jeg fik lavet 60 dages visum til thailand fik jeg det lavet igennem hvide sande, jeg sendte dem mit pas og ansøgning og check tirsdag, de havde det onsdag og jeg havde det i hænde torsdag... Ring og snak med dem hvor lang tid de mener de er om det... Bent Du mener ikke at vi behandler thailænderne på sammme måde? hvis min kæreste er i lander længere end visum må hun ikke komme tilbage (er det 3 år) og de snupper halvdelen af den garanti jeg har udstedt) eller det gjorde de ihvertfald første gang hun var har, nu har vi ikke garanti mere ;-) |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 19/12-2007 15:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Du kan paa immigrationskontoret forlaenge, de 30 dage du faar ved ankomsten, med 7 dage. Koster 1900,- Bath. Saa kan du vaelge at blive ulovligt i landet de sidste 4 dage. Hvis du valeger dette saa skal du betale 500/dag altsaa 2000,-Bath. Man betaler med det samme. Ingen problemer(normalt). Hvis du VIL have visumet iorden fra starten/ikke oensker at rejse ud af Thailand for at lave et nyt visum...ja saa er der ingen vej uden om at faa lavet det inden ankomsten til Thailand. Men jeg forstaar af dit indlaeg at du ikke har tid til at faa lavet et visum. Saa goer som foerst naevnte. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 19/12-2007 16:27
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Det er rigtigt at der normalt ikke er problemer... Men det er ulovligt at opholde sig i Thailand uden visum, og du kan risikerer at blive sat bag tremmer.
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 19/12-2007 16:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Bent Jensen skrev: Du kan bare betale kontant, når du forlader landet. Hvis du ikke betaler, biver du taget som gidsel og ikke løsladt, før nogen ryster op med pengene og en flyvebillet for dig. Afpresning er en af Thailands vigige indtægtskilder. Vi burde vel behandle thailændere på samme måde oi Danmark. Da du er journalist, foreslår jeg, at du i din avis skriver en historie om dine oplevelser i Thailand. Et meget dårligt råd at give ! hn |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 19/12-2007 16:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
ChiangMai immigrationskontor har da altid forlænget 30 dages visa'er med 15 dage! Hvis du er i nærheden af en grænse, kan du vel krydse grænsen og komme retur med et nyt visum! Se diverse tråde på siden omhandlende 'visaruns' vh- og god tur |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 20/12-2007 06:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Jeg mener bestemt at reglen om 15 dages forlængelse forfaldt for ca. 10 mdr. siden, Ebeth, kunne du ikke undersøge om de stadgi giver 15 dage i CXM da alle de andre kontorer jeg kender kun giver 7 dage..... kunne jo være man kunne spare nogen for et visarun....
|
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 20/12-2007 12:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Tuktuk.... du har sikkert ret, for det er længe siden jeg har forlænget mit visum på den måde. Skal da spørge dem når jeg kommer i nærheden af immigrationskontoret i Cnx. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.