Se indlæg
 Udskriv debat
GoogleMaps vs. Microsoft Live Search Maps
Webmaster
Hejsan,

De fleste på nettet og herinde kender vel nok allerede GoogleMaps (
http://maps.googl...
). Og at Microsoft har lavet en efterligning overrasker nok hellere ikke så mange.

Jeg tog her til morgen lige et kik på Microsoft's løsning/efterligning. Deres løsning/efterligning hedder Live Search Maps og findes her:

http://maps.live....

Når man ser på Microsoft's løsning så er ingen vist i tvivl om hvor de har stjålet idéen. Men når det er sagt så må jeg indrømme at løsningen alligevel overrasker mig lidt positivt.

For det første får man kortene hurtigere frem, og zoom ind og ud er en del mere flydende end den originale løsning fra Google.

For det andet så har Microsoft's løsning en genial videreudvikling som kaldes "Bird's eye". Jeg synes godt nok at mindes at have læst om Google ville få en lignende funktion, men den er altså ikke at finde på det google-kort jeg får frem endnu.

Med Bird's Eye ser man ikke bare oppefra, men skråt oppefra - og tilmed kan man dreje rundt i 4 retninger så man f.eks. kan se sit hus fra nord, syd, øst og vest. Ja, rent faktisk er kvalitet på Bird's Eye så god at jeg med lidt god vilje rent faktisk kan kigge ind af mine egne vinduer både til gaden og gården. Det er lidt vildt og uhyggeligt.

Bird's Eye virker desværre endnu ikke i Thailand, så det må vi desværre endnu have til gode. Men alligevel et kort som jeg vil mene er værd at holde øje med i fremtiden.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Arg, Bird's Eye virker åbenbart hellere ikke i hele Danmark endnu.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Locturian
Hvis de har ambitioner med deres korttjeneste hos Microsoft, kan det blive rigtig rigtigt godt! Men Google er stadig langt foran Microsoft, dels med teknologien og dels med selve kortene. Kortdata fra Google bliver hentet fra forskellige leverandører rundt om i verden, hvorfor de ikke selv skal lave kortene - De laver bare teknologien til at binde kortene sammen med deres eget system. Dette giver større, mere opdateret og i en helhed, et bedre over-all kort.

Det sagt, skal det siges, at jeg godt kan lide hastigheden på Microsoft's kort. Ihvertfald til at loade "2d" kort med, altså dem uden grafik og billeder, men bare inddelt i farver og veje. Desuden, er deres Thailand Map med engelske vejnavne, hvilket tiltaler mig meget. Det Google bruger, er på Thai. Og dog igen, Microsofts kort over Thailand, er ikke særlig detaljeret. Med Google maps, kan jeg se stort set alle gader her i Hua Hin. Der er ikke én eneste sidevej at finde på MS's kort, ikke engang hovedvejen er nævnt - Bedre står det sig dog til i Bangkok.

Hastighedsforskellen, på Microsoft og Google, skyldes nok, at der er langt mere traffik på Google's servere, end der er hos MS. Så hvis MS's kort bliver populære, falder hastigheden nok også!

Har prøvet med forskellige steder i Danmark, med det "Birds Eye" - Synes ikke at kunne få andet end et fladt kort, altså ingen 3d-bygninger.

Selve kortene, når de bliver vist som rigtige billeder, er langt under standarden man kender fra Google. På Google's kan man se biler osv. på gaderne, og detaljerede bygninger. Det kan man bestemt ikke her.

Hvis Microsoft mener noget seriøst med det her, håber jeg virkelig de starter en "Map krig" og hver i sær sender nogle satteliter op til at tage gode billeder til gavn for os brugere Wink
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Webmaster
Ja helt sikkert at vi som brugere kun vil have gavn af en lille krig.

Ja, som jeg skrev i indlæg 2 så virker Bird's Eye åbenbart ikke i hele landet (læs på landet Loc Wink), men her i området hvor jeg bor virker det ganske udemærket.

Jeg har prøvet at tage nogle skærmbilleder af den lokale kirke fra 4 forskellige vikler, så man kan få et indtryk af Bird's Eye - og vil da ikke mene der er problemer med at se biler her hellere:

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/kirke04.jpg

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/kirke03.jpg

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/kirke02.jpg

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/kirke01.jpg
Redigeret af Webmaster d. 05/01-2008 08:33
Med venlig hilsen

Webmaster

ubon lynge
Den fra Google det er et gammel kort de bruger over Danmark, det er det over viborg jeg lige vil prøve, og jeg har en kamerat som har bygget til hans firma for 15 måneder siden, og den tilbygning er ikke med på det billede, så helt opdateret er de ikke, har også prøvet andre steder her omkring og det er det sammeWink Men eller meget sjovt at lege med, skal lige lege lidt med den anden Microsoft der kunne jeg ikke lige finde nogen satelit foto over noget,måske jeg ikke gør det rigtigt.
Super sjovt at se på det er jo næsten som at være på besøg der hvor man søge hend. GrinGrin
Ubon.

Pibe

ubon lynge
så virker Bird's Eye åbenbart ikke i Jylland da ikke her i Viborg, den fra Google er meget fin her, rigtig gode billeder det er utroligt det kan lade sig gøre, De mener nok at jer over på øen har mere brug for at kunne finde vej GrinGrin hvorfor må jeg nok heller holde for mig selv GrinGrin (joke)
Ubon.

Pibe

phitsanulok
Jeg syntes man kommer tættere på med microsoft, kan det passe?

Indtil videre er jeg nu mere til google earth. :-)
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Suk Rak Ning
phitsanulok skrev:

Enig, jeg syntes ogsaa man kommer taettere paa med MS...Kan se at min stam-bar i Aarhus ( Den hvide hest i jaegergaardsgade ) har aabningsskiltet ude..55555Grin
Redigeret af Suk Rak Ning d. 05/01-2008 10:41
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

phitsanulok
Suk skrev:
phitsanulok skrev:

Enig, jeg syntes ogsaa man kommer taettere paa med MS...Kan see at min stam-bar i Aarhus har aabningsskiltet ude..55555Grin

5555555555555555555555! de venter sku nok på dig suk ;-)

www.shirtfreak.dk
Suk Rak Ning
He he he he.......Wink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

ebeth
Kim- Det ligner Philipskirken på Kastrupvej.... det er sandelig den! Testede så lige Guldborgsund, som er et lavopløsningsområde på microsofts kort. på google kan man se bilerne og da der holdt flere den dag, kan jeg se det er taget i år!
Prøvede også ChiangMai, det er også lavopløsning på microsoft, hvor google earth har højopløsning... jeg bliver på google earth.
Det er nu lidt sjovt med 3d effekten.

ebeth skrev:
Kim- Det ligner Philipskirken på Kastrupvej.... det er sandelig den! Testede så lige Guldborgsund, som er et lavopløsningsområde på microsofts kort. på google kan man se bilerne og da der holdt flere den dag, kan jeg se det er taget i år!
Prøvede også ChiangMai, det er også lavopløsning på microsoft, hvor google earth har højopløsning... jeg bliver på google earth.
Det er nu lidt sjovt med 3d effekten.

Det ikke bare ligner, det er philipslirken GrinGrin

helge
Den Hvide Hest i Jaegergaardsgade!!!. Stenkalven var mit stamvaertshus i firserne. Hold da kaeft hvor bliver man gammel. Snoeft

quickmouse
ja selv skipperhuset i århus er med ( godt nok den nye model af skipperhuset Grin) men meget godt billed.

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

webmaster Shock det er jo lige ved mit barndomshjem Cool

Opløsningen i København er bedre end google - men Bangkok er det samme, tilgengæld er Bangkok kort nyere og bedre opløsning i det "rigtige" google earth...

Jeg bor lige overfor Union Mall - i microsoft er det ikke bygget endnu Grin

.

phitsanulok
I New Zealand er kortene over 10 år gamle.. 555!

www.shirtfreak.dk
Webmaster
Der er nu kommet en ny leverandør på markedet med 3D-kort herhjemme:
På Krak.dk kan brugerne nu se luftfotos af bygninger, forlystelser og meget andet i Danmark i den bedste kvalitet, nettet kan tilbyde i dag.

Google lancerede sidste år Google Earth, hvor man kan zoome ind på byer i hele verden og blandt andet få et detaljeret kig på bygningsværker - store som små.

Nu vil Krak.dk også være med. I går gik de i luften med nye såkaldte skråfotos, som giver brugerne mulighed for at se bygninger, forlystelsesparker, golfbaner med mere på luftfotos i 3D. Opløsningen på billederne er af den bedste kvalitet, der findes på nettet i dag og skarpere end almindelige luftfoto.

Blandt andet kan brugeren se facader på bygninger og se ind i baggårde i modsætning til almindelige luftfotos, hvor man kun kan se lige ned på bygningernes tage.

Skråbillederne kan også vendes på skærmen, så man kan se bygninger fra alle fire verdenshjørner.

På nuværende tidspunkt kan man se skråbilleder over 12 danske byer, og planen er at dække de 30 største byer inden årets udgang. Både skråfoto og luftfoto er leveret af danske COWI A/S.

Sakset fra
http://www.busine.../80402066/

Prøv selv på: [url]www.krak.dk[/url]
Med venlig hilsen

Webmaster

phitsanulok
deres nye såkaldte skråfotos er ret fede!
det er bare ikke i hele landet endnu

www.shirtfreak.dk
Spring til debat: