Se indlæg
 Udskriv debat
Er det bare mig, eller......
Dan1969
..... kan det virkelig være så nemt?

Som i måske ved, har jeg i længere tid (snart 2 år) haft en dejlig thailandsk kæreste, som jeg har besøgt nogle gange i Thailand.

I foråret blev vi enige om, at det virkelig var os, og vi søgte besøgsvisum til Danmark. 9 dage senere, ingen økonomisk sikkerhedsstilling eller andet, havde hun sit virum, og kom her 2. juni 2007.

Dejligt.... nemt.... men jeg regnede med at problemerne (med bureaukratiet forståes) ville komme snart Sad

Nu skulle vi jo også giftes, men det skulle være et "rigtig" bryllup, i kirke, hvid brud, med gæster, god mad, fest o.s.v. Det ville jeg gerne give hende, og for at få så meget tid til forbere, valgte vi en dato i sensommeren, 11. august.

Dagen ankom, alle papirer var nemme at få igennem (hun havde aldrig været gift, jeg var fraskildt, alle papirer ok), og vi havde den mest fantastiske dag, man overhovedet kan forestille sig. Hun nød dagen og det hele var perfekt.
KANON Service fra Odense Kommune og Pårup Kirke...... Mange tak for det.

Så var det jo tid til at indgive ansøgning om FS, og jeg ville helst ikke have hun skulle ud af landet. Det ønskede hun heller ikke selv, så jeg var klar til at blive bedt om sikkerhedsstillelse på kr. 57000. Mandagen efter brylluppet var den 13..... den dag sprang vi over (uheldigt nummer), så den 14. gik vi på den lokale politistation her i Odense, og blev vældig godt modtaget.

Igen var alle papirer iorden, hele sceancen tog 10 minutter, fra vi gik ind, til vi sad i bilen igen. Nu havde hun i det mindste processuelt ophold. Vi fik at vide, at der kan gå laaaaaaaang tid, såååå........
KANON Service fra Odense Politi, mange tak for det.

Nu skal det lige siges at jeg har særbarn fra tidl. ægteskab. Han er 6, jeg ser ham meget tit, og har et godt venskab til eks-konen samt hendes nuværende mand. Meeeennnn.... ville hun måske underskrive papirerne, når US ville spørge? Hvem ved.

Den 16. havde jeg brev fra US, at de havde modtaget sagen den 15., og det kunne tage op til 180 dage. Ok så.

Tiden gik, og min dejlige kones mens udeblev i September. Hmmmmm..... ville være et ønskebarn, og den 29. september tog vi testen. Ja.... JUBIIII hun var gravid. Men.... hvad nu? Hun skulle jo til lægen, jordemoder o.s.v. = meget dyrt uden ophold og sygesikring.

Derfor ringede jeg den 29. til US og snakkede med sagsbehandleren. Okay, gravid, sagde han. til lykke og alt det der, og han ville kigge på sagen.

3 dage senere ringede min eks, og sagde at hun havde modtaget brev fra US, underskrevet det, og sendt det tilbage. Tror nok jeg skylder hende en god rødvin eller 2 hehe.......
KANON Service fra min eks, mange tak for det.

Jeg ventede 1 uge, og ringede så til sagsbehandleren i US. Jamen jamen sagde han, hun har allerede fået FS og ophold, arbejdstiladelse, personnummer o.s.v. og vi kunne forvente at papiret kommer inden 3-4 dage. Igen ingen sikkerhedsstillelse, ingen ting. KANON Service fra US, mange tak for det.

Det gjorde det, og i midten af Oktober havde hun fast ophold. Hun går nu i skole, Dansk Modul 3, graviditeten går rigtig godt, og vi er ved at flytte i større hus.

Det var så en af de gode historier, om hvor godt det virkelig kan gå.

Med Venlig Hilsen
Benchie & Dan
Gift med jordens dejligste pige (synes jeg Smile )

-------------------------------------------------------
Thai Woman Dating [url]www.thailoveagency.com[/url]

www.thailoveagency.com
yeya
Tillykke med brylluppet og Jeres kommende barn.

Ja, nogle gange koerer det bare derudaf og man kan blive positivt overrasket over de danske myndigheder. Det er herligt.

Personligt har vi heller aldrig haft daarlige oplevelser med US eller kommune, ej heller andre myndigheder. Altid god service hvorend vi har henvendt os. Vi skal til det snart igen, da jeg skal til Groenland og arbejde over 2 aar. Saa haaber vi at US er lige saa flinke naar vi skal tilbage og soege hele baduljen forfra.

Tillykke igen herfra.
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url

http://www.baanjoy.dk
Jamen et rigtig stort tillykke herfra og godt at høre det gik så godt for jer som det gjorde.

phitsanulok
DEJLIGT DEJLIGT :-) altis godt med en historie der ender godt :-)
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
ebeth
Tillykke med både dit og dat...Wink
vh

jesperfrb
Ja, rart med en lykkelig historie, tillykke og held og lykke fremover!
Både med bryllup og barn etc!!!Wink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Saendaeng
Tillykke , håber også heldet smiler jer fremover..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
ubon lynge
Tillykke med kærligheden og den kommende lille ny, og held og lykke fremoverWink Der er jo nok at se til for dig med flytning og det hele, Håber det vil gå jer rigtig godt i fremtidenWink
Ubon.

Pibe

Dan1969
1000 tak for alle de dejlige svar fra jer.

Og....... JUHUUUUUU det bliver en pige. Dejligt dejligt dejligt. Og konen er KANON lykkelig..... me too Grin

www.thailoveagency.com
God Karma herfra,, dejlig historie... den vil jeg fortælle videre til min venninde...god vind, og alt lykke på vejen...Smile

FCKdk
Skønt at høre at UdlændingeService ikke altid arbejder
så snævertsynet og iøvrigt tillykke med den lille ny!!!!PfftPfftPfftPfft

Dan1969
Alt er stadig perfekt.... ny historie fra vores lille familie kommer snart.... Pfft

www.thailoveagency.com
Spring til debat: