Se indlæg|
opholdstilladelse hvad så
|
|
| bruno |
Lagt på d. 10/01-2008 14:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Når konen har fået opholdstilladelse, hvor længe må vi så være ude af landet ? og hvad med dansk undervisning er der ikke lov om hvor meget hun skal være der ? Er det rigtigt som jeg har hørt at hvis der går for længe inden man søger FS til hendes to små børn, kan det blive svært at få ? Skal der stilles garenti for de to små ? |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 11/01-2008 09:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
bruno skrev: Når konen har fået opholdstilladelse, hvor længe må vi så være ude af landet ? og hvad med dansk undervisning er der ikke lov om hvor meget hun skal være der ? Er det rigtigt som jeg har hørt at hvis der går for længe inden man søger FS til hendes to små børn, kan det blive svært at få ? Skal der stilles garenti for de to små ? Hvis man er ude af landet mere end 6 måneder så ryger opholdstilladelsen. Hun skal gennemføre danskundervisningen med en deltagelsesprocent på 80 eller 85% (er ikke helt sikker på procentsatsen) inden for 3 år. Skolerne følger de normale skoleferie perioder så der er massere af ferie - ikke mindst 7 ugers sommerferie. Det ville nok være fornuftigt at planlægge jeres ferieture eller hvad det er i skal, i skolens ferieperioder. Ikke så meget på grund af fraværet, men mere fordi at hvis hun konstant er væk får hun aldrig lært dansk. Jeg har ikke hørt noget om at det skulle blive mere svært at få FS til hendes børn hvis man venter, men det bliver mere svært jo ældre de bliver, da US så kan mene at der ikke er grundlag for ordentlig integration. Der skal ikke stilles garanti for hendes børn - de bliver "koblet op" på hendes opholdstilladelse. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 11/01-2008 18:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Nej desvære, er det i vinter måneder at vi havde forstilet os være i Thailand, men hvis det 80 % så giver det kun et par måneder at være væk i om året. så øv |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 11/01-2008 19:56
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Det er 85% fremmøde over hele perioden på 3 år. Man skelner generelt ikke til hvorfor der har været fravær. Hun behøver ikke bestå dansk undervisningen inden for de 3 år. men hun kan ikke få permanent opholdstilladelse før hun har bestået min. Dansk 2 modul 6. Det er forskelligt fra kommune til kommune om de vil betale for undervisningen ud over de 3 år. Ellers kan hun gå på aftenskole el. og så gå til eksamen på sprogskolen når hun er klar. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/05-2008 19:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej her er noget nyt, som jeg ihvertfald ikke var klar over!! Vi har lige været på kommunens jobcenter idag og her fik vi at vide, at man kan søge - og opnå permanent opholds tilladelse allerede efter 3½ år - eller endda hurtigere, hvis ens hustru gennemfører og består dansk undervisningen + efterfølgende har haft fast arbejde i 6 mdr - SÅ kan der søges om permanent opholds tilladelse og man behøver altså ikke vente de berømte 7 år, Ranna er i fuld gang med sprog undervisningen og jeg kender ikke nogen danskere der udviser samme iver og energi i at lære nyt - hun knokler løs og øver sig hele tiden på udtale og har faktisk lært en hel del på ganske kort tid ![]() ![]() Fantastisk![]() ![]() |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 29/05-2008 21:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
leifkr skrev: Hej her er noget nyt, som jeg ihvertfald ikke var klar over!! Vi har lige været på kommunens jobcenter idag og her fik vi at vide, at man kan søge - og opnå permanent opholds tilladelse allerede efter 3½ år - eller endda hurtigere, hvis ens hustru gennemfører og består dansk undervisningen + efterfølgende har haft fast arbejde i 6 mdr - SÅ kan der søges om permanent opholds tilladelse og man behøver altså ikke vente de berømte 7 år, Ranna er i fuld gang med sprog undervisningen og jeg kender ikke nogen danskere der udviser samme iver og energi i at lære nyt - hun knokler løs og øver sig hele tiden på udtale og har faktisk lært en hel del på ganske kort tid ![]() ![]() Fantastisk![]() ![]() Ja det er helt rigtigt - vi har også tænkt os at søge om det så snart vi kan. Jeg ved dog ikke hvor stor "successraten" er, men det er i hvert fald en mulighed. |
|
|
|
| dugidug |
Lagt på d. 30/05-2008 10:31
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
det er ikke helt rigtigt man kan få permanent efter 3 år hvis der er bestået dansk, arbejdet i 6 månder samt haft arbejdstilladelse før fs. ellers er det 5 år hvis du ikke har haft anden opholdstilladelse før fs og turistvisa gælder ikke. Redigeret af dugidug d. 30/05-2008 10:32 |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 30/05-2008 11:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
http://www.nyidan...ngelse.htm Mulighed for tidsubegrænset opholdstilladelse efter 5 års lovligt ophold I visse tilfælde kan en udlænding efter ansøgning få tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse efter 5 års lovligt ophold i Danmark. De almindelige betingelser for tidsubegrænset opholdstilladelse skal være opfyldt. Derudover skal alle følgende betingelser være opfyldt: Ansøgeren skal have haft fast arbejde eller selvstændig erhvervsvirksomhed i de seneste tre år, inden ansøgningen blev indgivet Ansøgeren må ikke have modtaget hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven inden for de seneste tre år Ansøgeren skal have opnået en væsentlig tilknytning til det danske samfund. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.