Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Flytter til Sverige.
|
|
|
Lagt på d. 17/01-2008 11:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Alle Jeg har fået arbejde og bolig i Sverige, fra Febuar. Det vil da give mig nogle fordele, hvis min thailandske venninde og jeg, på et tidspunkts ønsker at gifte os, og hun flytter op til mig, en gang i fremtiden? Vi har nu kendt hinanden i 2 år, og taler næsten dagligt sammen på nettet. Hun er uddannet Tandlæge, og arbejder som chef på et hospital, og taler/skriver flydene engelsk. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 17/01-2008 11:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Tillykke Mads jeg håber det vil komme til at gå dig godt i Sverige, det er jo et smuk land, hvor der over skal du bo. Din veninde har da en rigtig god uddannelse og det vil da være en fordel for hende, så det vil nok blive let for hende at finde et job når hun kommer op til dig. Held og Lykke Mads
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/01-2008 12:10
|
|
Hej ubon lynge Det er oppe i den dejlige natur i Sveg, Sverige, jeg glæder mig til de gode fiske forhold, muligheder for trekking, og stå på ski. i fritiden. |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 17/01-2008 22:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Tillykke warlock, det giver dig store fordele for dig og din kæreste ( måske din kone snart ) fordele er der selvom i ikke er gift, alt andet lige er det noget nemmere i Sverige efter hvad jeg høre af andres erfaringer på dette område, bare husk man kan vist ikke søge om opholdstilladelse fra Sverige, dette skal gøres fra Thailand, men det skulle vist være vente tiden værd ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 18/01-2008 04:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Tillykke! Haber du er glad for sne og kulde. Her i Bangkok er der ca. 26 grader nu...brrrrr |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 18/01-2008 07:25
|
|
Hej warlock. Ja der er så dejlig en natur der oppe, jeg har selv kørt lastbil i mange år i Sverige, og fisket mange steder den gang der var tid til dette. Og det vil blive en stor oplevelse for din veninde når hun komme, og se alt den sne hvor smuk der er i naturen, jeg hade min kone med der op første gang i 1999 hvor hun var med oppe ved polarcikele, vi var ude på landet i en skov ved det nordligste savværk i sverige, og jeg kunne se på hende at hun bare nød det, hun sage også at det hade hun hørt om og drømt om selv at komme til at se det, der er der bare så flot. Hun snakker stadigvæk om det nogle gange men nu køre jeg ikke mere. ![]() Jeg håber du/i vil komme til at nyde mange gode timer der sammen. Held og Lykke
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/01-2008 21:23
|
|
Hej Ubon lynge. Ja, jeg har nu vist hende billeder fra Sveg,, og hun glæder sig til at komme og besøge mig, nu skal jeg først lige ned og besøge hende, vi har på det sidste snakket meget omkring, hvordan vi gør fra nu, da vi kun har snakket på icq/msn, men jeg kan føle vi har noget at bygge på i fremtiden. Nu er der kun en uge til så flytter jeg, men alt er tilrettelagt og planlagt... :-) |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 26/01-2008 23:58
|
|
Ja var det mig der skulle møde min thaii dag vil jeg nok gøre det samme Mads, og Sverige er jo et smuk og dejligt land. HELD OG LYKKE Håber da vi kommer til at høre mere fra dig når du er kommet på plads i det nye hjem. God Tur
Ubon.
![]() |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 27/01-2008 02:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hey Mads. Og tillykke, sjovt nok, jeg har arbejdet i Sveg i flere omgange. Jeg rejset som tekniker i flere aar paa de svenske atomkraftvaerker, og var forbi torvfabrikken i Sveg for at kalibrerer forskelligt maaleudstyr et par gange om aaret i nogle aar. Jeg har set bjoern, elg og rendyr der oppe, den lokale Harly klub har gode folk, det lokale hotel (mysoksen) er fint og snescooter om vinteren er ogsaa en oplevelse. Lykke til dig og dine. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 27/01-2008 03:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Tillykke Mads ! Har selv boet og arbejdet rundt omkring i Sverige i mange år. Härjedalen, hvor du skal bo, er efter min mening et af de smukkeste områder i Sverige - både sommer og vinter og masser af fritidsmuligheder - god vind og lykke til med livet og kærligheden. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/01-2008 10:22
|
|
Nu glæder jeg rigtig meget, takker for den gode respons![]() |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 27/01-2008 11:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hej Mads Du er naturligvis velkommen til at skrive, hvis du har praktiske spørgsmål ang. flytningen til Sverige. Jeg bar boet her i Malmø snart 8 år, og flytter ikke tilbage til Danmark. ![]() Hilsen Rasmus PS. Hvor skal du bo? Redigeret af Rasmus d. 27/01-2008 11:46 |
|
|
|
| kenneth |
Lagt på d. 27/01-2008 11:50
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Hej Walock. Jag bor själv i Sverige,är dansk och gift med en Thai,ta upp henne till Sverige på 3 mdr. visum sen kan du ansöka om 6 mdr.Och har ni bestämt att det ska vara ni två,gift dig med henne i Sverige innan hon åker hem,det går mycket fortare att få 5 års visum om man är dansk i Sverige och gift innan hon söker från Thailand,för oss tog det 3 veckor,sen var allt klart,det gjode vi 2003,vet att den svenska regering vill ändra detta,då det är för lätt att komma hit,det var hom på Migrations-verket som sa till mig att du får upp din tjej fortare om du är dansk medborgare och ni har gift er innan hon åker hem. Vill du veta mera om lagen hör av dig,jag har alla fakta och lycka till. MVH. Kenneth |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 27/01-2008 12:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Held og lykke med det hele :-) hold os opdateret :-D
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 27/01-2008 16:11
|
|
Sveg der er jeg godt nok kommet mange gange, jeg holdt der flere gange og over nattede når jeg skulle enten op eller ned fra nord sverige, der ligger en rimlig stor tank lige midt i byen og der holdt jeg tit den gang, der er bare så dejligt og mange smukke ting at se på dejlig natur der omkring, så der tror jeg du vil få mange gode oplevelser Mads.
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/01-2008 16:47
|
|
Rasmus, Kenneth og phitsanulok 1000 tak, for alt den rare respons. Ja jeg vil helt sikkert følge op på, hvordan jeg kommer til at leve der oppe, og jeg er maget glad for at, jeg ved hvor jeg kan spørge om hjælp, hvis jeg skulle have problemer. Kan kun smile,, og være taknemlig,,, takker... :-D |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/02-2008 23:01
|
|
Ja så er bilen pakket idag, og vi kører imorgen, jeg ved ikke hvor lang tid der går, inden jeg får en nyopkobling i min nye lejlighed. Men ha det så godt alle imellemtiden. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/02-2008 13:46
|
|
Nå, lidt heldigt har man da lov til at være, købte hotspot til 40 SKr, for en time med meget hurtig hastighed, på båden fredrikshavn-gøteborg. :-) jeg er tilfreds, |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 02/02-2008 14:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Tjaa, hvad skal man ellers lave ombord ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 02/02-2008 16:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg har lige været en smut i Stockholm.![]() 45 svenske kroner for ½l Guld Tuborg uden spisetvang på en bar i indre by kl. 00:30. ![]() Der røg to af mine fordomme om Sverige. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

fordele er der selvom i ikke er gift, alt andet lige er det noget nemmere i Sverige efter hvad jeg høre af andres erfaringer på dette område, bare husk man kan vist ikke søge om opholdstilladelse fra Sverige, dette skal gøres fra Thailand, men det skulle vist være vente tiden værd