Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Fornyelse af pas
|
|
| Frank |
Lagt på d. 14/02-2005 17:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg har skøjtet lidt rundt internettet, men kan ikke finde nogle praktiske oplysninger vedrørende fornyelse af thailandsk pas i Danmark. Ej heller på dansk-thai.dk, selv om jeg mener at have læst noget om det tidligere. Så er der nogle der kender de praktiske oplysninger, når konen fra Thailand med pemanent opholdstilladdelse i Danmark skal forny sit pas: 1) Kan det gøres via ambassaden i Hellerup? 2) Hvornår der der åbent? 3) Hvad skal man medbringe af dokumenter? 4) Hvad koster det? 5) Hvor lang tid tager det? mvh Frank NB, Forslag til Webmaster: Dette gode debatforum er efterhånden i omfang og indhold blevet et eldorado af informationer. Men mange gange ligger guldkornene skjult i en længere indlægsserie. Måske også svar på ovenstående. Derfor ville en lille søgefunktion være et godt nyt værktøj. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/02-2005 17:40
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Frank, Lige en lille kommentaromkring søgefunktionen. Der er faktisk en søgefunktion - du skal bare søge efter den ![]() Den ligger nederst under alle de forskellige kategorier (første side i forumet). Du kan evtuelt også bruge følgende: http://www.dansk-...p?stype=fp Jeg vil lige få lagt den på i navigationsmenuen for en ordens skyld ![]() Opdatering: Den er nu lagt på i navigationsmenuen og hedder Søg og find. Velbekommen
Redigeret af Webmaster d. 14/02-2005 17:43 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 14/02-2005 17:45
|
|
Det er vist det man kalder effektiv programmering! Tak! mvh Frank |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 14/02-2005 18:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej frank du må ikke hænge mig op på dette da det er nogle år siden min kone fik fornyet sit pas på den thailanske ambasade i helerup mener det kostede 500-700 kr mener de har åbent om formidagen men søg deres hjemmeside problemet er at hendes pas skal sendes til thailand så der skal i have et papir på at det er i thailand men de ved alt om det på thai ambasaden da de har prøvet det før bilede skal også med søgte selv på åbningstider 9-12 13-16 tjæk eftermidag da jeg ikke kan se om det kun er tlf tlf 39625059 ambasade ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/02-2005 20:21
|
|
Efter at have været på ambassaden har vi fået svar: 1) Kan det gøres via ambassaden i Hellerup? Ja! 2) Hvornår er der åbent? Hverdage 9-12 3) Hvad skal man medbringe af dokumenter? i) Gammelt pas ii) Id-kort (det blå) iii) Dansk sygesikring iv) 2 pasfoto 4) Hvad koster det? Kroner 350,-. Betales med det samme. Desuden kan for kroner 57,- få passet sendt til hjemadressen, frem for selv at afhente det. 5) Hvor lang tid tager det? Ca. 10 dage. |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 15/02-2005 20:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hvad skal de med pasfoto de stempler jo bare det ganmle pas |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 15/02-2005 20:32
|
|
min kone fik et nyt pas og det gamle tilbage da hendes opholstilladelser og andet stadig var der derfor nyt bilede ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/02-2005 20:35
|
|
Jeg ved det ikke, men jeg gætte på at de skal bruge dem til det ny pas. Umiddelbart tror jeg ikke at de blot stempler i det gamle, idet siden med udløbsdatoen jo er lamineret. Jeg skal oplyse om det når passet kommer. |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 15/02-2005 20:39
|
|
på min x der stemplede de bare det gamle pas med en forlængelse men det er selvfølgelig 4 år siden nu |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 15/02-2005 20:55
|
|
undskyld kom lige i tanke om at min kones pas havde fået vand![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/02-2005 17:30
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Thailand har faaet nye maskin aflaeselige pas og derfor udstedes der nye pas til alle naar de skal fornyes. Tidlugere var vdet som Surin skrev at man forlemgede med et stempel forste gang passet blev fornyet. Saadant er det ikke mere. I alle tilfelde indtil alle gamle pas er udskiftede. Clyder |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 17/02-2005 06:49
|
|
ja det er ikke kun dcen danske regering der kan finde ud af at krasse penge ind thaierne kan også![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 23/02-2005 19:01
|
|
Konen har netop modtaget passet, og det var det GAMLE pas med et stempel i. Stemplet fortæller, at det gælder endnu 5 år. Hvad de så skulle bruge pasfotoene til, ved jeg ikke, men de skulle afleveres. |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 23/02-2005 22:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
ja jeg er næsten fristet til at skrive hvad sagde jeg ![]() ![]()
Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| sukhothai |
Lagt på d. 01/10-2005 15:32
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hej jeg er ny herinde og jeg mangler et svar på om man kan få konens pas (thai pas ) fornyet nogle steder i jylland eller om man skal til den thailanske ambassade i hellerup???? |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 01/10-2005 17:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
hej sukhothai nej der er ikke andre end ambassaden i hellerup som kan eller må udstæde nyt pas . Vores venner har lige været i hellerup for at få lavet pas til deres 2 børn . Det er lidt surt at skulle rejse derover for dette da det kun tager 30 min. Husk åbningstiderne fra 9,00 til 12,00 for udstedelse af pas !! Hilsen Isaan ![]() |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 01/10-2005 19:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Isaan, Fra hvornår var det at man kunne fornye et pas på 30min.? Eller var det gyldigheds forlængelse du måske mente. Sukhothai, For en god orden skyld vil du venligst be.eller.afkræfte at de er et helt NYT pas din kone skal have og ikke en forlængelse af gyldigheden af det gamle. Forskellen ligger i at et NYT pas bliver lavet i BKK (tager en måneds tid)og sendt til ambassaden i DK, hvorimod fornyelse ordnes af Ambassaden(kortere ekspeditions tid,men mere end 30min ),,og forudsat at du afleverer en kuvert med din adresse og betaler 45kr (R),bliver den sendt til jeres private adresse, så bliver I fri for at komme til KBH for at afhænte det.Under alle omstændigheder mener jeg også, ligesom Isaan at du kan ikke kom udenom Hellerup. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 01/10-2005 19:55 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 01/10-2005 19:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
sukhothai skrev: Hej jeg er ny herinde og jeg mangler et svar på om man kan få konens pas (thai pas ) fornyet nogle steder i jylland eller om man skal til den thailanske ambassade i hellerup???? Mener at ambassade kontoret i Hvide Sande kan lave det - prøv at søge på Google - han er dødflink derovre! |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/10-2005 20:17
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
her er deres adresse men jeg ved ikke om de kan lave det. http://www.thai-c... |
|
|
|
| sukhothai |
Lagt på d. 01/10-2005 20:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hej igen allesammen tak for hurtigt svar jeg vil prøve og ringe til konsulatet i hvide sande og høre om de kan hjælpe (ps ) det er et nyt pas og ikke en forlængelse M V H sukhothai |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.