Se indlæg
 Udskriv debat
en lille sandfærdig historie
mugge
igår herhjemme sad fruen med 4 andre thaizzz og diskuterede rimelig heftigt omkring hvad der var bedst for dem ; en dansk el en thai mand..!!
Een ting var sikkert,de kunne ikke blive enige, nå men som aftenen skred frem kom der mange sjove og gode fortællinger frem og jeg synes nu lige at i skal have en af historierne fra een af pigerne :
Hun var en meget succesfuld rejesælger i hendes by,hun arbejdede hårdt og solgte rejer om natten. Hun hentede selv rejerne ved Sattahip og kørte de 300 km tilbage til natmarkedet hver eneste aften.Og hun tjente godt.
Hendes mand, eller ja mand er måske meget sagt, men ihvertfald den svækling fra det modsatte køn hun boede sammen med, var en fordrukken,luddoven lugtende thai som for det meste lå på gulvet og så tv og spiste lunken ris ( han var for doven til at lave mad selv ).
Han stjal af hendes indkomst og spillede dem op,el drak dem op...til sidst fik hun nok..efter 3 år..HUN gav ham 50000 baht med og håbede han forsvandt...men efter 3 uger dukkede han op igen med hatten i hånden og ja han kom ind i varmen igen...i forstår det ikke,jer danskerne,men det er svært at få en dum mand væk,sagde hun til mig igår..
til sidst mødte hun heldigvis en dansker som rev hende væk fra dette monster af en semi intelligent skabning..
Nogen gange er de sgu svære at forstå de thaizzzer...
nååå ja, manden dernede i hullet? ja han var faktisk så dum, at han har prøvet at ringe herop til hende i danmark for at få nogle penge..svaret var, at hun blot lagde røret på..
tak til jer to for at jeg måtte fortælle historien, i ved hvem jeg tænker på.

så derfor mener thaierne det når de siger : thai man no good..Grin

dutling68
jeg tænkte først det lød som min ex kæreste som var en thai pige jeg boede sammen med for mange år siden så det er da ikke kun thai mænd som er såen skulle jeg lige hilse og sige Shock men sjovt det er altid thai manden som er en klovn hvad mon thai manden siger om thai kvinden Wink
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

rinpoche
Og hvad mon thai kvinder siger om farang mænd, når de er sammen med thailandske mænd? Grin

Jeg kender flere der er skilt fra deres danske mænd efter de har erhvervet dansk opholdstilladelse og er flyttet sammen med thailandske fyre i DK.

De mener så: farang man no good Wink

dutling68
ja sjovt nok jeg har også set det en del gange at de er flytted sammen med thaimænd efter de har været gift med danske mænd....
livet sammen med en farang er ikke altid så rosen rødt som de drømme om.....
Redigeret af dutling68 d. 04/02-2008 15:14
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

lols
Har set mange thaipiger her i Thailand, som prøver lykken med en udenlandsk mand og tror lykken er gjort.

Når det så går forbi og de ikke har fundet lykken og måske heller ikke blevet så rig som de troede, vælger mange af dem en thaimand næste gang.

Men mindre luksuriøst liv, men måske lettere på mange andre måder som sprog, kultur, madvaner osv. Det er nok endnu sværere for en thaipige end en dansker at omstille sig til udlændinges livsform og vaner og slet ikke så let for dem at bo sammen med en udlænding, hvad enten det er i Danmark eller Thailand? Eller måske i enkelte/få tilfælde har det været tanken hele tiden?

Lols

Suk Rak Ning
Roev

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

xxxx
Thai man no good.
Det er en frase opfundet til ære for farang.

nu har jeg da også kendt en del Danske piger og de har alle kunnet sangen om at deres ex var så og så dum.

Selvfølgelig er det ikke altid nemt for dem at flytte sammen med farang, der er pludselig mange ting som skal gøres.
Noget man bare sagde mai pen rai til før.

arbejde / faste tider / rengøring / mad er pludselig ikke bare noget jask sammen / sprog / måden at tænke på / logik / at yde for at få, etc etc
Ja listen er lang og det kræver meget fra begge sider hvis det skal lykkes. Hvis den ene part da ikke bukker nakken og nøjes. Og uden fælles sprog. ja så kan man jo ikke ændre / forstå ret meget.

Jeg kender flere Thai mænd som siger.. mig giftes.. aldrig, eller joe hvis du kan finde en farang pige til mig.

En gammel mand jeg kender.. ja han er gammel for han er 72, han har stort hus / jord og mere end mange Thaier.
Han har taget halvdelen af garagen til soveværelse og bygget et lille rum bagved han bruger som stue.. For som han siger.. konen hun er skruk i pæren og har ikke andet i hovedet end æde og rende og sladre i hele soi,en. og jeg er for gammel til at starte på ny..
Så der bor han og hun har huset.

Thai piger lærer fra unge at de har noget som manden skal betale for. Og ja jeg har selv været en af de naive der betalte, men det sker aldrig igen... Og nå ja skulle den dag opstå hvor jeg så må bo alene, så må jeg jo finde andre græsgange..

Hermed ikke være sagt der ikke kan findes tilfælde i Dk/DK forhold. men jeg har ikke oplevet det så kynisk som her ude.

Spring til debat: