Se indlæg
 Udskriv debat
quick vej til Danmark
The Missing Link
Hej
Jeg er Thai gift og har adopterede min kones søn,

I nov. 2006 flyttede jeg fra Thailand til Sverige fordi jeg havde læst om Sverige løsningen også for at få en stører pension.

I 2007 henvendte vi os på den Svenske Ambassade i Bangkok og fik på 7 dage et halvt års turistvise til drengen og konen.

I sommeren 2007 henvendte vi os til Migrationen i Vesterås og ansøgte om opholdstilstilstand og arbejdstilladelse.

I dec 2007 fik vi et plastikkort med 5 års opholdstilstand som skal fremvises i det første EU-land vi kommer til, Danmark

Hvor svært kan det gøres, spørg i Danmark

Erik

kenneth
Hej Erik.
Frågan är om hon kan flytta/jobba i Danmark ?

MVH Kenneth

ingolf
Hej Erik!

Jeg tror ikke det er så let!! Din pige/kone har fået oppeholds - og arbejdestilladelse i Sverige og ikke i Schengen. Jeg er ganske overbevist om, at om hun vil flytte til et andet land, (Schengen eller ej) så er hun/i nödt til at starte forfra, forde det er et nyt land. Du kan läse en hel del om det på www.thaikonsult.se. Man skal väre medlem, men det er gratis og enkelt. Lidt af samme system som dansk-thai.

MVH Ingolf

bastian
ja det lyder sku nemt men hvordan flytter man til sverige ?
ja jeg ved godt hvordan man flytter men jeg mener papirer arbejde i dk bla bla

The Missing Link
kenneth skrev:
Hej Erik.
Frågan är om hon kan flytta/jobba i Danmark ?

MVH Kenneth

Ja 3 måneder i Danmark af gangen så ud 3 måneder, men det er små problemer i forhold til at besøge Ambassaden i Bangkok

Erik

Spring til debat: