Se indlæg|
Ambassade bangkok
|
|
| kylling |
Lagt på d. 14/02-2008 18:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Min kone var på ambassaden i Bangkok, for at aflevere nogle papir, hun overhørte nogle samtaler mellem personalet og visum ansøger. Hun fortæller mig personalet på AMB. taler meget nedladent og dårligt til Thai pigerne som søger turistvisum(måske dansk folkeparti har overtaget am Det hun overhørte var thai ansatte på ambassaden som tror de er små konger,de skal jo ikke afgøre noget som helst men bare følge den danske lovgivning Jeg vil lige sige de gange jeg har været på AMB har jeg fået en rigtig god behandling Men er der forskel på at være dansk el. thai Jeg godt høre om andres oplevelser |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/02-2008 23:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg og min kaereste har haft noejagtig den samme oplevelse, det danske personale er ok, men ikke Thaierne. |
|
|
|
| max |
Lagt på d. 15/02-2008 03:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
eks konen og jeg have samme oplevlse da vi skul ha svigermor til dkmeget nedladene over for svigermor have ik set jeg var med dem gik over til skranken og spurt om der var problemer med papiren da det gik op for dem at jeg var med var det en anden snakken til svigermor |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 15/02-2008 03:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
det sker meget tit at thai personale taler ned til thaierne de gjorde det også til min kone som har været dansk stats borger side 1969 hun fremviste sit danske pas og talte dansk til personalet hvorefter de var åå så flinke de dansker der er ansat på ambasaden er flinke over for alle |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 15/02-2008 06:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Det er ogsaa den opfattelse og oplevelse vi har haft paa ambassaden. Det samme goer sig ioevrigt gaeldende paa den Thailandske ambassade i Hellerup. Der taler de ogsaa ned til folk. Jeg har en ide om hvorfor, men den vil jeg holde for mig selv.
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 15/02-2008 09:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
På en måde kan jeg godt forstå dem..... hvad der ikke kommer af folk derinde der tror at man kan bukke reglerne (som andre steder i Thailand) og gøre undtagelser, og jeg kunne godt forestille mig at dem der kommer derinde ikke altid selv er lige forstående og venlige når de får afslag på noget grundet i manglende dokumentation og lign. Jeg har kun gode erfaringer med dem derinde, både thai og danske ansatte, men jeg sørger også for at have alt med og gerne mere end det de beder om, man kan faktisk se inde på deres hjemmeside HELT præcist hvad man skal bruge, og det skader aldrig at have mere med !! Jeg kan kun sige at jeg synes de gør et fantastisk stykke arbejde derinde, trods alle brokrøvene der kommer derinde hver dag !!
|
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 15/02-2008 11:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Alle papirer og dokumenter har været 100 % i orden når min kone har været på ambassaden i Bangkok og alligevel har hun haft en dårlig oplevelse af thaie personalet, siger "Lady no spark good" Hun var tydeligvis meget træt af skulle der ud sidst.
Redigeret af bruno d. 15/02-2008 11:18 |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 15/02-2008 13:18
|
|
Hejsa Jeg siger jo heller ikke de ikke kan være ubehagelige, men de er da ikke værre end så mange andre, jeg har da mødt mere ubehagelige kassedamer i fakta derhjemme end på ambassaden, men mon ikke der var et eller andet galt alligevel ?? |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 15/02-2008 13:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Vi har altid haft gode erfaringer med personalet på ambassaden, men det har kun været fordi at jeg har været med. Min kone overførte "behandlingen" af de andre piger, som var kommet alene. De snakker generelt ned til pigerne og anser dem ikke for at være noget. En gang har min kones søster været på ambassaden for at ordne noget for os, da vi skulle have sønnens FS igennem. Vi havde ordnet alle papirer her hjemmefra og alt var 100% i orden. Da konens søster indfinder sig på ambassaden (efter aftale) sidder hende den thailandske skrankepave der og gør sig smart og højrøvet. Da konens søster viser hende et brev fra mig til Savija på Ambassaden og i øvrigt beder om at snakke med Savija blev det ligepludselig en helt anden tone. Selvfølgelig har de et "hårdt" job og der kommer sikkert også mange der ikke har orden i deres ting, men de dømmer ligesom alle på forhånd og snakker til dem som om de var spedalske. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 15/02-2008 13:53
|
|
HEHE De er vist ikke de eneste der dømmer folk på forhånd, det fik du vist også lige i DEN grad gjort !!!!! Smil og verden smiler til dig !! |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 16/02-2008 08:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Hej har selv været på ambassaden en del gange og har ikke nogetat klage over. men har et punkt som jeg ikke fatter et kuk af hvorfor kan man ikke bestille tid til visum pr. mail det må da lette deres arbejde med telefonerne dermvh kiml |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 16/02-2008 09:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Har aldrig haft problemer på ambassaden - tvært imod. Men det er korrekt, at der tales ned til thailændere. Der er formentlig en vis status i at være ansat på en ambassade. Det samme gør sig i øvrigt gældende på ambassaden i København. |
|
|
|
| Sonklin |
Lagt på d. 16/02-2008 13:13
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Det er rigtigt som det bliver fremhævet, thai personalet på AMB er meget uvenlige over for deres medmennesker og landsmænd, men hvis vi er mange nok, kan vi sikkert gøre noget ved det, send klage til dk, men desvære tror jeg det er en thai mentalitet, at være uvenlig når man er lidt på strå, det samme gælder thai AMB i dk. mvh sonklin |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 16/02-2008 20:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
tuktuk skrev: HEHE De er vist ikke de eneste der dømmer folk på forhånd, det fik du vist også lige i DEN grad gjort !!!!! Smil og verden smiler til dig !! Jeg dømmer da ikke på forhånd. Jeg har oplevet det under vores 6 besøg på ambassaden så jeg har da noget at ha' det i ![]() |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 16/02-2008 21:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
tuktuk skrev: Hejsa Jeg siger jo heller ikke de ikke kan være ubehagelige, men de er da ikke værre end så mange andre, jeg har da mødt mere ubehagelige kassedamer i fakta derhjemme end på ambassaden, men mon ikke der var et eller andet galt alligevel ?? Hvorfor sætter du tvivl om at Bruno haved alle papirene iorden?? Men måske ambassaden går ud fra der er et eller andet galt, hvis ikke finder vi det. For mange Thai piger (damer) kender jo helt klart ikke de danske regler, burde de så ikke hjælpe,frem for at være nedladen over for dem, mit indtryk er at de er en kende for smarte over for deres (søstre) |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.