Se indlæg|
Hvad er cheer ( Spil )
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 24/02-2008 14:31
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Hej alle Er der nogen der kan forklare hvad det er at spille cheer.. Har hørt om det i thailand Takker på forhånd MSR |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 24/02-2008 14:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
håber at svaret ligger her : http://tinyurl.co... quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 24/02-2008 16:55
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
sheer / share Det er nok et spørgsmål om udtalen, vil jeg tro. Det florerer over hele landet især på arbejds pladser og tusinder mister deres penge fordi den som har banken smutter. Man indskyder penge hver mdr og kan så låne puljen. mod åger renter. |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 24/02-2008 17:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
American share I Danmark er det også meeget udbredt blandt Thaier , typisk er der 10 personer som hver lægger 1000 - 10000 kr i "banken " det vil sige 10000-100000 kr. . Den som så er mest i pengenød byder på puljen , det er ganske normalt at der bydes 50 % af beløbet eller mere for at få lov at låne pengene , Regnestykket : 10 * 1000 kr. = 10000 kr Rente 50 % = 5000 Kr. som betales med det samme til de 9 personer. Dvs. 4500 kr tilbage 6500 Kr. Da der skal betales 9 * 1000 Kr. mere bliver det til... 1000 9000 4500 14500 Kr. Dvs. 8000 Kr i rente !!!! , for at låne 6500 Kr, i 10 Mdr. hvis der ikke er andre der byder fremover ! Og som Le-Si siger er DER altid en som LØBER med puljen !! Har kendskab til flere som er kommet i problemer eller er løbet med pengene og det drejer sig om flere hundrede tusinde Kr. Et godt råd hold snotten laangt væk fra det lort ! Redigeret af sabai sabai d. 24/02-2008 17:55 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 24/02-2008 18:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
ahaa, altså en slags pyramidespil, det har jeg sgú selv prøvet for ca. 20 år siden, ikke nogen succes indskød 1400 kr så aldrig en klejne og det var enda med nogle famillie medllemers hjælp, så set i bag klog skabens klare lys, hold fingerne lang væk.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 24/02-2008 18:52
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Kære alle som har svaret Tak for de gode og præcise svar.. Har bare hørt meget om det.. selvfølgelig fra dem som har lavet kassen på det.. Har siden jeg lavede indlægget undersøgt mere, det vil jeg prøve at beskrive herunder.. I konen´s hjemstavn er det den lokale sherif der styre det.. Deres indskyd pr. måned er 2.000 thb, i 41 måneder( 40 Deltagere), den første måned er til dem der styre spillet, og derefter er der månedlig lodtrækning, som jeg har forstået det nu, kan man hvis man udtrækkes til sidst få en del penge, men hvis man er uheldig, og bliver udtrukket i starten, skal man selv indbetale det 2.000 thb efterfølgende + overpenge( renter ) i det her tilfælde 700 thb pr. mdr. i de resterende måneder, så det lyder til at blive en dyr fornøjelse, hvis man er "heldig". ![]() ![]() msr |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 25/02-2008 01:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
ja og den der styrer spillet starter med at få udbetalt beløbet ( gebyrfrit ) er også den sidste der får udbetalt, så alt i alt en go foretning for sheriffen, men det kræver jo så at alle betaler, hvad der godt kan være meget store problemer med, specielt når de har fået deres del udbetalt. ![]() ja spillet kan ikke anbefales da det kan gi store problemer "thaivenskaber" imellem. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 25/02-2008 07:36
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
det med lodtrækning.. Det foregår mest på den måde at den som byder mest i rente, låner månedens pulje.. andre steder har alle et nr som her beskrevet fra 1 til 40. bliver man så trukket som en af de første og renten er høj, ja behøver vi sige ret meget mere. Som sabai skrev.. hold snotten langt væk fra det lort. Der er en sikker vinder og det er banken.. Men de tror desværre næsten alle pengene falder ned fra himlen, når de sover. Ligesom det satans lottery, både det officielle ( lovlige ) men sandelig også og ikke mindst alle de lokale spille hajer. de kan sidde i dage og regne på hvad nr der er god, eller betale en munk for at udpege et lykke nr, dernæst får den for 100 - 500 thb i tlf for at diskutere lortet med veninderne. Og ja det sker da de er heldige, som for 3 mdr siden her.. hun vandt 600 thb.. stor opstandelse og stor held.. brugte vel 1000 thb i tlf for at fortælle alle om det. ![]() Jeg spurgte nok så dum hvor meget bruger du så pr mdr for at vinde de 600... ja det var jo ikke altid det samme, men ca 500.. nå hvornår har du vundet sidst.. hmmm det var vist godt et år siden, da vandt hun 300 Ok.. hvor meget har du så fået ud af det ?? = 600,- ![]() men 500 pr mdr plus tlf.. små 10.000 pr år og så vinde 600 og mene det er stor held.. hvad skal man sige ?? jeg fortalte hende hun var dum. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/02-2008 11:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja det spil foregår i stor stil her i danmark Hvor mange mænd,spiller med også. Så det er jo ikke kun pigerne som er dumme ![]() Min kone er også blevet inviteret, til at spille med,og skulle inbatale 2000 kr om måneden,hun ville meget gerne,fordi den som syrer spillet har fortalt hende om hvor meget hun kan tjene,,,, Så kom jeg til at stille et dumt spørgsmål... Hvis man ikke gider det mere,kan man så bare få sine indbetalte penge tilbage.... hun gloede lidt dum,og troede jeg var tosset,,og svarede,, nej kun hvis der er en anden,som vil købe hendes plads,,,dvs.hvis hun indbetaler 30000 kr.så skal en anden betale 30000 til hende for at være med....HMMMM bamsen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/02-2008 11:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
เงินแชร์ Ngøn Chae. Et klassisk eksempel på det omvendte robin hood princip. De som har, skal få og de ikke har ret meget, fratages det lidet de har. Dette spil genererer ingen indtægt, det er blot indbyrdes åger, og talrige er de gange hvor det går galt, forstået på den måde, at en eller flere nægter at indfri deres forpligtelser og så har vi balladen. Også her i dk, jeg kender et par stykker der er nødt til at leve i "flyverskjul". Prøv at søg på google med เงินแชร์ så skal se løjer fra div. "døgnrapporter". |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.