Se indlæg|
til thailand med diabetes barn
|
|
| mammo |
Lagt på d. 02/03-2008 21:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hej alle Da min kone og jeg har kobberbryllup næste år vil vi forkæle os selv og vores børen med en rigtig god ferie. Der er Thailand jo klart det bedste ![]() Jeg har i den forbindelse et par spm. Ville det være en god ide at kombinere Bangkok med f.eks Hua Hin. Vi har været i Pattay 3 gange, dog uden børn og syntes ikke det vil være noget for vores børn. Da vores datter har sukkersyge, kunne jeg godt tænke mig at hører om der er nogle herinde der har erfaring omkring dette. Da der jo er nogle hensyn vi er nød til at tage. Det kunne f.eks. være hvilke frugter der ikke indeholder så meget sukker, da meget frugt jo indeholder en del frugtsukker. Med hensyn til overnatninger, er der nogen som har gode forslag, da vi godt vil have 2 soveværelser. I Bangkok har jeg tænkt på Bayoki suite hotel, har selv boet på Bayoki sky, superfedt hotel, men ikke 2 soveværelser. Håber på nogle gode svar, der er jo en del eksperter herinden Mvh Mammo |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/03-2008 21:22
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Mammo Ja bayoke suite har 2 værelser og nogle at de værelser der er begge to soverum. Ja så skal jeres datter tage sig i agt for at spise thai mad derude, da de jo bruger en del sukker i deres mad og kokosmælk,som ikke er så godt for hende. bamsen |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 02/03-2008 23:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Husk også at få forsikringsselskabets forhåndsgodkendelse.... Det er ikke sikkert at det har betydning for denne diagnose, men spørg hellere for en sikkerheds skyld |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/03-2008 23:08
|
|
Jake skrev: Husk også at få forsikringsselskabets forhåndsgodkendelse.... Det er ikke sikkert at det har betydning for denne diagnose, men spørg hellere for en sikkerheds skyld Davs Jake Ja det er sgu rigtigt det skal jeg også lige huske ellers kan være på den bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/03-2008 02:57
|
|
Har lige nogle gode råd ang. diabetes. Har arbejdet med diabetes i 15 år så kender lidt til problematikken. Først af alt husk en køletaske til medicin og sprøjte. Ved ikke hvor længe I skal være her, men hvis I ikke vil tage for meget medicin med så kan I købe Nove Nordisk produkter i de fleste farmacia, til priser der svarer til de danske uden tilskud. Men jeg går udfra at det stadig er næsten gratis for livsvarig medicin hjemme i DK. Går ud fra at datteren er på 2 sprøjter om dagen og en Insulatard type, men det er kun et gæt, så der skal noget i køleskabet når i ankommer. Med hensyn til frugter og sukker indhold så har du så ganske ret, men min gode ven Kurt Blomqvist skrev for 2 år siden en bog der hedder: "Frukter i Thailand", ja den er på svensk, jeg lavede grafikken til bogen. Ved at den kan bestilles flere steder men hvis du sender mig en PB med din private adresse så vil jeg godt ofre portoen og sende jer bogen, vederlagsfrit. Den fortæller alt om frugternes helseværdi og oprnindelse m.m.m. God at blive klog af. Og så! Jeg er helt uenig med Jer i jeres fravalg af Pattaya fordi der er børn. Byen er efterhånden fyldt med småbørns og større børnsforældre fordi der er så ufattelig mange aktiviteter her omkring. Ikke een dag behøver at være ens. Nævner i flæng: "Svømme med delfiner, Under Water World, Ride på Elefanter på The Elephant Village, Million Year Stone, Nong Noch, ja, you name it. Der er ikke een restaurant som ikke med glæde vil efterkomme ethvert barns ønske om barne menu. Så bare kom hid. Med venlige thaihilsener fra Skeptikeren i Pattaya |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.