Se indlæg
 Udskriv debat
Ting at se i Kuala Lumpur
ncmohr
I forbindelse med min næste rejse til Thailand har vi en lille smuttur til Kuala Lumpur. Hvad SKAL man se her? Vi når desværre ikke at se formel1 men der må være andet spændende at se her Smile
Har i nogen gode forslag? Smile

Med Venlig Hilsen

Niels Christian Mohr
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.

thai.mbuna.dk
laodenmark
Hej Niels Christian.

Tager til KL i overmorgen. og når både Asian tour i Golf og F1 Grin.
Men vil nok prøve at vende tilbage med hvad der er værd at se denede. Ellers kan du sende mig en PB. har fået noget information fra min søster (som bor i KL) MHT. hvad der er værd at se dernede.

Loadenmark
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Hep
Petronas Towers er et kig værd - man kan komme op på gangbroen og få en fin udsigt udover byen.

Ellers findes der et stort TV tårn ca. midt i byen hvor man kan komme helt op i toppen - der er en fantastisk udsigt ud over Kuala Lumpur og det kan klart anbefales.

Andre ting der kan anbefales er det kinesiske marked for enden af deres metro/skytrain. (kan ikke huske stationsnavnet). Det er selvfølgelig det sædvanlige kopivare sortiment, men priserne er langt lavere en f.eks Thailand.

Der ligger en fantastisk restaurant nede ved det kinesiske marked. Hvis i kommer fra toget af og går ned gennem markedet ligger den nede af den første sidegade på højre hånd når i er kommet ind i selve markedsgaden. I skal gå ca. 100 meter ned af sidegaden og så ligger den på venstre hånd. Der er en masse akvarier ude foran restauranten der viser de fisk man kan vælge og spise og de har sådan nogle røde plastik stole og borde ude på gaden. Vi spiste der 14 personer og sad i næsten 4 timer med gud ved hvor mange retter mad og ikke mindst øl og det var fantastisk betjening og super billigt.

Natklubben - The Beach - er også et besøg værd. God musik og stemning.

ncmohr
Super, tak for de gode tips. De er nedskrevet Smile
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.

thai.mbuna.dk
roald
i136.photobucket.com/albums/q162/roald_2007/00010010.jpg
i136.photobucket.com/albums/q162/roald_2007/00010013.jpg
lige et par billeder af tvilingetårnene, du kan ikke komme op i toppen ,men kun op til gangbroen mellem tårnene.
der ligger et kæmpe shoppingcenter i de nederste etager.
hvis du virkelig vil have udsigt så tag op i TV tårnet

roald
i136.photobucket.com/albums/q162/roald_2007/00020036.jpg

TV tårnet

i136.photobucket.com/albums/q162/roald_2007/00010001-1.jpg

Skytrain i KL

roald
i136.photobucket.com/albums/q162/roald_2007/00010017-1.jpg

Kæmpe jule træ i shoppingcenter under twintower.

i136.photobucket.com/albums/q162/roald_2007/00010004.jpg

Frisør / barber på åben gade i KL

ncmohr
Den barber på åben gade ser ud til at være noget jeg skal prøve. Har altid holdt af 'rigtige' barberinger i både thailand og tyrkiet, der kan man virkelig snakke om glat som en barne numse bag efter Smile

thai.mbuna.dk
Payanak
Tv taarnet hedder 'Menara Kuala Lumpur'.

Paa dette link kan man laese alt om det...
[url]www.menarakl.com.my[/url]

Har selv vaeret der, og mener det er den stoerste oplevelse i KL.

roald
Der er vel 3 ting at se i Kuala Lumpur : tv tårnet , tvillingetårnene og det kinesiske marked. Ren og pæn by hvor mange snakker godt engelsk, men også lidt kedelig ikke et sted jeg kommer igen, så 100 gange hellere thailand

ncmohr
heh jeg er der i 3 dage og 27 dage i thailand. Synes det var sjovt at komme et lille smut til et land jeg ikke hvade været i før + jeg kommer til at møde 7 gutter fra malaysia som jeg har kendt over internettet i 7-8 år hvor vi har spillet et spil sammen Smile

thai.mbuna.dk
Payanak
i279.photobucket.com/albums/kk121/ajarn-photo/Far%20East%202003/102_0298_r1.jpg
Her er 'Petronas Towers' set fra 'Menara Kuala Lumpur'

i279.photobucket.com/albums/kk121/ajarn-photo/Far%20East%202003/102_0296.jpg
Oppe i tårnet 'Menara Kuala Lumpur'

Spring til debat: