Se indlæg
 Udskriv debat
Toldregler i Th.
bullerhuusom
Hej alle ! Jeg er ny her , ( har fulgt med i et års tid ) og ville lige høre om der skulle være nogle der kender noget til toldreglerne i Thailand . Jeg tænker på alkohol , jeg kan kun se at man må medbringe 1 liter alkoholisk drik til Thailand . Men , gælder det osse vin ?

jesperfrb
Ja, dette gælder også vin, en liter alkohol, incl vinShock
Så enten eller!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

bullerhuusom
uha , så har jeg været uartig en del gange... Sidst havde jeg 9 liter rødvin med , og konen og jeg har 12 l. vi skal have med til fam. og venner i landsbyen i næste uge... Jeg troede sku at man kunne medbringe lidt mere vin , og kun 1 l. sprut...

Jake
Vin virker rimeligt uskyldigt - og jeg er aldrig blevet stoppet i tolden på vej ind i Thailand - nogen der har prøvet det?

jesperfrb
Ja, mig, fik læst og påskrevet om at det kun var en liter der var tilladt, men da nu vinen var en 3liters vin in a box og var tiltænkt som gave kunne jeg slippe ved at aflevere vingummierneGrinGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

sn
1 fl. sprut & 3 flasker rødvin fra den toldfri...løftet pegefinger fra tolderen, næste gang så vanker....næste gang gemmes flaskerne i bagagen
sn

rinpoche
Konen blev stoppet i tolden i BKK med 6 flasker rødvin hun havde været så flink at tage med for en veninde: "Det må du godt tage med!"
Stor ballade i tolden, hun sagde til dem: behold det, så mit gæt er at der var nogle toldere der fik blanke øjne den aften.

Kollega blev sidste år stoppet med 3-4 cartoner danske cigaretter, blev kørt til en politistation, hvor der blev optaget rapport og han fik fornøjelsen af en bøde på 20.000 baht.
Er du færdig hvor blev kosten tosset Shock

Han bar cigaretterne i en klar plastikpose gennem tolden, så det er jo ligefrem at bede om det.

kvindemin
for en del år siden, inden lufthavnen i phuket blev bygget om, købte jeg for næsen af en tolder, 7 kartoner prince. jeg blev naturligvis stoppet, da de var i en klar plastpose, han spurgte venligt om jeg røg? jo da, det gjorde jeg.. du har for mange med...jeg forklarede ham venligt, at disse her prince kunne jeg ikke købe i thailand, og da jeg røg et karon om ugen, passede pengene da jeg skulle være her i 7 uger.. det lød meget fornuftigt i hans ører, så jeg slap let og elegant igennemSmile

for et stykke tid siden, var jeg knap så heldig, da jeg via bangkok kom til phuket, blev igen stoppet af en meget smilende tolder, der lige skulle tjekke min kuffert, der lå såmænd 4gange 3l paprødvin+ en flaske snaps
han smilede stadig over hele femøren, da han spurgte, hvad det var?
da, jeg er en ærlig mand, sagde jeg det, som det var. 12l vin og en flaske snaps
hvad kostede det i danmark, spurgte han...2000 baht svarede jeg...okay, du betaler 1000 baht (til kaffekassen) og det gjorde jeg uden vrøvl, da jeg ikke havde lyst til en større gennemgang af kufferten. (en del mad, voksenfilm på komputeren,kopi programmer OSV)

Spring til debat: