Se indlæg|
Dengue hits hard
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 14/03-2008 05:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Dengue hits hard The Public Health Ministry issued a warning yesterday, saying the country is experiencing the worst outbreak of dengue fever in a decade, with more than 4,000 people infected by the virus in only two months. A total of 4,393 people fell ill between Dec 30 last year and Feb 23, with six deaths reported. Children and teenagers aged from seven to 14 were a high risk, officials said. More than half of the dengue infect-ions and fatalities were in central provinces, followed by the South and the North, said permanent secretary for public health Prat Boonyawongwirote. The surge in dengue fever infections was mainly because of climate change which accelerated the life cycle of the mosquito, enabling them to produce a minimum infective dose of the dengue virus faster than before, he added. The last outbreak in Thailand was reported in 1998 when 129,954 people were found to be infected with dengue fever, leaving 424 dead. Dr Prat said epidemiologists and provincial health offices have been put on full alert to monitor the disease. Each province is required to persuade people to work with health officers to regularly destroy mosquito larvae in water sources. http://www.bangko...?id=126494 |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 14/03-2008 06:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Lyder ikke godt. Vi skal til Kalasin om 1 uge. Sidste sommer var de ogsaa ramt af dengue myg og kom en gan hver 14-dag og sproejtede huset og omkring.
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/03-2008 11:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja, det er hårdt kan jeg fortælle, men jeg tør næsten ikke berette om det. Får vel bare skyld for at jeg lever og bor i Sodoma og Gomorra og at jeg ser for mange ludere og lommetyve og derfor selv er skyld i al dårligdommen. Men jeg fik altså min første omgang oppe i Chang Mai i begyndelsen af december 2003. Tilbage i Syndens By 5 dage efter gik jeg på røven med 40,4, smerter i alle led, kunne ikke tåle lys, meget store smerter bag øjnene og op i baghoved. Idiot som jeg var den gang, troede jeg det var malariaen fra Afrika der var blusset op, så jeg tog mine sædvanlige piller og ventede i 5 dage før jeg gav op. Indlagt på intensiv i et døgn. der findes ingen medicin. man kan kun stabiliseres med det sædvanlige dehydreringsvædske og så afvente, jeg lå i 6 døgn. Anden omgang fik jeg her i Lasternes Hule, (sikkert nok fordi jeg kørte forbi en luderbar), i 2005, så jeg genkendte symtomerne, søgte hospital omgående og fik febernedsættende medicin og i mellemtiden havde lægerne fundet ud af, at man ved at give meget kraftigt afføringsmiddel kunne få de fleste parasitter ud på den måde. Lå så kun 1 døgn denne gang. Jeg ville ikke ønske for nogen, at de skulle opleve den tur. Skeptikeren fra Sodoma og Gomorra, den bedste by i Thailand. |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 14/03-2008 14:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
altså, hvis du kørte meget meget langsomt forbi denne luderbar, ja så er det sgu din egen skyld![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/03-2008 17:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Lyder godt nok som en kedelig omgang skeptiker. Godt at høre at du er kommet dig.Breakbone Fever som det også kaldes på engelsk siger noget om symptomerne. På thai Khai Luat Ork, "Feber blod komme ud" specielt for børn kan det være kritisk, hvis det går over i det kroniske stadium: Dengue hemorrhagic fever, som det thailandske navn refererer til. mvh rinpoche |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 14/03-2008 18:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
noget man skal være nervøs for i huahin og længere sydpå .. ? hvordan smitter det? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/03-2008 19:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Myg og disse myg optræder også om dagen ulig malariamyggen. Det er dog meget få turister der pådrager sig dengue, så personligt ville jeg ikke tænke så meget herpå, blot selvfølgelig være opmærksom. mvh |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 14/03-2008 21:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Der er fire slags, hvoraf en er dødelig - den udgør dog kun få procent af tilfældene. Har man fået den én gang og overlevet, er det ekstremt farligt at få den igen.... |
|
|
|
| Rawai |
Lagt på d. 14/03-2008 23:00
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Øv for mygene æder mig der nede. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 21/03-2008 12:12
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Nu er det godt nok ikke Thailand nedenstående nyhed handler om, men nyheden kan vist alligevel uddybe hvor farlig dengue-feber kan være når den slår til. Feber dræber 47 i Rio de Janeiro Knap 39.000 mennesker ramt af dengue-feber i den brasilianske stat Rio de Janeiro. En epidemi hærger, og 47 er døde. Læs nærmere på: http://politiken....486056.ece Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Godt at høre at du er kommet dig.