Se indlæg|
Ordbog over fagudtryk/forkortelser
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/03-2008 18:15
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Efter at have læst følgende tråd, hvor Lung Yao benytter nogle fagudtryk/forkortelser som nok de færreste af os kender så kiggede jeg lidt nærmere på en ordbog som ligger tilgængelig på nettet: http://www.dansk-...ad_id=5203 Ordbogen beskrives på siden med: Rejse- og luftfartsbranchen har ofte et meget indforstået sprogbrug med mange lånte ord og forkortelser fra engelsk og amerikansk. Det kan gøre det vanskeligt, hvis man som virksomhed skal forstå kontrakter og ordlyd fra rejsebureauer, luftfartsselskaber, hoteller og biludlejningsselskaber. Denne ordbog er den første af sin art på markedet i Danmark, og den indeholder flere hundrede ord og begreber, der hyppigt anvendes i forbindelse med rejseadministration. Prøv den selv på: http://www.travel...age=ordbog Måske nogle herinde finder ordbogen sjov eller direkte interessant og nyttig. Redigeret af Webmaster d. 14/03-2008 18:16 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/03-2008 19:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Godt link, web, tak for det. Hermed bogmærket ![]() Selvom jeg arbejder indenfor luftfartindustrien så er der godt nok en del udtryk jeg ikke er bekendt med. mvh rinpoche |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 14/03-2008 23:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
rinpoche skrev: Godt link, web, tak for det. Hermed bogmærket ![]() Selvom jeg arbejder indenfor luftfartindustrien så er der godt nok en del udtryk jeg ikke er bekendt med.mvh rinpoche "Selverkendelse er en dyd". Men vi kunne havde fortalte det for længe siden, men vi "nænede ikke at gøre dig ked af det".
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/03-2008 21:30
|
|
..,
Redigeret af rinpoche d. 15/03-2008 21:37 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/03-2008 21:35
|
|
.. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 15/03-2008 21:37
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ja tråden låses, da idéen med det oprindelig indlæg bare var et tip som enkelte måske kunne bruge og ikke et oplæg til en debat. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.