Se indlæg
 Udskriv debat
hus i thailand
on og kent
ja så skete det for mig også. konen vil gerne have et hus i Thailand og det vil jeg jo også gerne. vil gerne hermed takke for alle de forskellige råd i de forskellig tråde der er kommet fra forskellige brugere.
har besluttet mig for at bruge ca 3-4000000bath på forehavendet
heldigvis tror jeg at hun elsker mig og jeg elsker jo også hende.
vores datter har også givet hendes accept bare der er en pool er det i orden med hende. samme med stedsønnen 17 år puhaa tennager.
havde ellers besluttet mig for at først købe hus i Thailand når jeg blev 62 grundet en god pensionsordning men måske for lang tid til dette lang tid til dette jeg er nu 46 år. og har haft et par blodpropper i hjertet så det er måske på tide at jeg tager mig sammmen( kan absolut ikke anbefales. jeg måtte have starthjælp 2 gange for f----- hvor gjorde det ondt) men bortset fra dette lever jeg et normalt liv. passer mit arbejde som projektleder i en tømrer virksomhed. og elsker min familie over alt på jorden.
jeg har heldigvis ikke de storre skrubler ved at købe et hus i hendes navn da jeg stoler 100% (99,9%)på hende.
og hvis det skulle gå galt ja hvad så
kan i forsat have en god weekend
hilsen
CoolCoolCoolKENT

glemte helt vores datter er 4 år og selfølgelig far´s kærste
Redigeret af on og kent d. 16/03-2008 02:51

Hej Kent. Hu-ha jeg kan følge dig. havde selv min første i 96, nærdød i 4 min. fy for satan hvor gjorde det ondt. Og kampen bag efter for at lære navne, tal, ord, sprog tog mig 3 års dagligt slid. Nu kører den igen.

Hvor vil du bo i Thailand, og hvor mange rum kræver du? Til de priser kan du nok finde noget her i byen men ude på den anden side af Sukhumvit med kommunal pool. Hvis du skal have egen pool så må du sku spare lidt mere op. I South Pattaya i en rimelig god Village med kommunal pool skal du regne med fra 7-12 mille. Med egen pool over 12. Besøgte sidste år da vi var på Phuket, en village hvor prisen, 4 km fra havet var 6 mill. med kommunal pool.

Lever selv i et helt dejligt, varmt og kærligt ægteskab på 8. år. Og selvfølgelig stoler jeg også 99.99 % på Lin, det gjorde jeg da også på min danske hustru gennem 41 år, men alligevel gik det galt. Så det er ikke kun thaier der er grådige. Lin er det slet ikke, tværtom. Hun insisterer på selv at betale tit og ofte.

Da vi flyttede til Thailand købte vi hus i Lin's navn. Fik lavet et testamente og en kontrakt der simpelthen siger at hvis det skulle gå galt kan jeg ikke smides ud. Huset skal sælges og provenuet deles. Skulle hun dø før mig kan børnene ikke gøre noget heller, men har pligt til at lade mig blive boende til jeg smutter.

Alt behørigt lavet via advokat og tinglyst i retten.

Kender en lille smule til ejendomsbranchen her i byen, bare et godt råd, pas gevaldigt på. Det første du bør undersøge på landoffice er ejendommens tilhørsforhold, om der skyldes penge o.s.v.

Men jeg tror at sådan en som le-si ved meget mere om det. I hvert fald når det er ude på landet.

Prøv at gå ind på nogle af de utallige web omkring RealEstates, men husk at de skal have deres provision så det er noget dyrere end selv at finde noget. Vi kørte selv rundt og boede forskellige steder i godt 3 år før vi fandt "stedet". Altid godt at finde ud af hvem der bliver ens naboer.

Med hilsen fra den lykkelige Skeptiker fra Pattaya

UPS! glemte at jeg er en "gammel" stodder på knap 69 og Lin er lige på at fylde 44. Det gamle liv. Og nu er hun begyndt at svulme (nej, nej ikke derfor), men på grund af al min gode mad. Men gud hvor jeg elsker hende.

UNDSKYLD! UNDSKYLD!
Alt det nymodens skidt, systemet ville ikke godtage mit skriv så jeg sendtt 3 gange, og hvad sker så til sidst? Rigtigt! Den kan læses 3 gange. GENIALT!!!
Hilsen den skeptiske Skeptiker fra Pattaya

claus31130
Hej Kent....for en 3-4 mille kan du da få et ganske fortrinligt hus....har læst en del tråde på [url]www.teakdoor.com[/url] angående husbygning.der er det dog mest om træhuse men osse en del om mursten...Jeg er selv lige ved at være færdig med at bygge mit "eget" hus her i thailand vi havde jorden i forvejen....mange gange er det jo det du betaler mest for,husene koster jo nærmest det samme at bygge uanset hvor det er,ok håndværkerne vil gerne prøve at skrue prisen op når der er en farang indblandet.....
Vi har selv bygget et træhus.....det er noget dyrere,står pt i omkring 1 mille og det er skutte ret stort....det skal så osse siges at huset er helisoleret med rockwool fra [url]www.staycoolforhome.com[/url],hvilket jeg ikke har fortrudt.....
Jeg har desuden fået installeret en 80l elvandvarmer,da jeg var træt af de små til badeværelset....når det er koldt herude kan de sku ikke nå at lave varmt vand til mit bad.....så med 80l varmt vand og rør trukket til både køkken og badeværelse er det som i et "rigtigt" hjem,det skal dog lige indskydes at rør og fittings til det varme vand er rimeligt bekosteligt....
Hele vores hus er bygget med "landsby" håndværkere , de svære ting skulle de have vist hvordan det hang sammen og mange af tingene har mig og konen lavet i fællesskab(hun er sku en dygtig pige,og ikke bange for at bruge et nyt stykke værktøj....ok...har osse brugt en del bath på elektrisk værktøj,så har vi det jo til en anden go gang....

Ved jo ikke om du har tænkt dig at bygge nyt eller købe brugt hus...eller hvorhenne,et godt råd hold øje med hvad håndværkerne laver,de vil mange gange gerne springe over hvor gærdet er lavest !!!!!
Pool uha jeg har hørt en del om det .....det er vist noget forfærdeligt dyrt noget at få lavet ordentligt hernede....ja jeg har selv 5 stk,vandet er godt nok lidt mudret i dem,og så svømmer der sku osse fisk rundt,men jeg tager da lystigt en dukkert i dem ret jævnligt....

ClausGrin

http://www.cs-web.in.th/
Suk Rak Ning

http://www.udonre...sesale.asp

Her kan man kigge lidt priser osv.
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

lilleper
hej jeg har næsten lige bygget i sangkha og vi havde jorden i forvejen det kostede omkring 1,3 mill thb for ca. 130 m2 og sten og stålhegn hele vejen omkring har også lige købt et helt nut hus i surin på ca.100 m2 med en meget lille grund dog er der plads til carport og lille forhave og små 40m2 baghave med beton gulv og hvor halvdelen er overdækket det kostede 1.2mill thb og små 350000 thb for at bygge carport ,forhøje hegn vandtank nyt køkken anlæg af have og ny belædning i indkørsel så man kan få meget for få penge hvis man vil bo i provinsen

Skeptikeren skrev:
UNDSKYLD! UNDSKYLD!
Alt det nymodens skidt, systemet ville ikke godtage mit skriv så jeg sendtt 3 gange, og hvad sker så til sidst? Rigtigt! Den kan læses 3 gange. GENIALT!!!
Hilsen den skeptiske Skeptiker fra Pattaya

Davs Nej jeg har slettet de 2 indlæg,
så nu er der kun 1 tilbage

admin
Redigeret af d. 16/03-2008 10:18

Saendaeng
Der er masser af hus at få , hvis man ikke lige skal bo ved de populære steder.
Har selv bygget nyt hus og det er et dejligt hus ca 160 kvm med tegltag , har ikke kostet over 1,4 mill bath.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
xxxx
Ja hvad skal man sige.. Grin
Den som vil betale kommer til det..

on og kent
Cooltakker for de gode råd.
vi havde oprindeligt tænkt at købe hus i udon thani. on kommer derfra.
men når vi er i Thailand vil hun gerne være sammen med sin søster som har en butik i pattaya south road.
jeg vil dog ikke bo i pattaya men gerne uden for byen.
har kigget på mange forskellige boliger dernede på internettet.
har fundet en vi godt kan lide i bang saray 20 kilometer syd for pattaya .(HS1922: House for Sale : Bang Saray (416 Sq.m) Single storey house. 3 bedrooms, 2 bathrooms, living room, European kitchen, jacuzzi, tiled floor, fully furnished, decorated, large garden, carport, quiet and secure location.
Priced at 2,900,000 Baht)

http://www.fairpr...d=HS1922&f

men der er godt nok mange at vælge imellem.
jeg vil også gerne have lidt arbejde når vi er dernede og som claus skriver er isolering af huset en meget god ting. det kan hjælpe så aircondition ikke skal køre hele tiden plus bedre indeklima.
vi vil ikke have pool så længe vores datter ikke er ældre.
måske når hun bliver noget ældre da det jo ikke er ufarligt.
til le-si nogle forhold lykkedes andre ikke vi har begge fast arbejde og lever som sådan som en normalt dansk familie.
jeg ved godt det kan være svært at være positiv med det du har oplevet, men livet bliver noget lettere.
og hvis vores forhold skulle gå i stykker kan jeg kun se tilbage på det som en for mig lykkelig tid.

hilsen kent

Spring til debat: