Se indlæg|
hvilke stik bruger de i Thailand
|
|
| LancelotDK |
Lagt på d. 27/03-2008 12:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej med jer Jeg skal til Thailand om et par uger og har lige et spørgsmål: hvilke stik bruger de, skal jeg købe en omformer (eller hvad sådan en nu hedder) eller kan jeg bruge mine danske stik direkte når jeg fx skal oplade min mobil. Hvis det er tilfældet man skal bruge en omformer kan en så beskrive den. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/03-2008 12:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Danske stik kan ogsaa gaa i her i TH....
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2008 12:51
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeps du kan godt bruge vores runde stik, men du skal lige være opmærksom på nogle steder er kontakterne så slidte at de runde stik falder let ud igen. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 27/03-2008 13:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
jsh71 skrev: Jeps du kan godt bruge vores runde stik, men du skal lige være opmærksom på nogle steder er kontakterne så slidte at de runde stik falder let ud igen. ja det har jeg også oplevet, men det er ikke noget tape ikke kan klare :-D Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 27/03-2008 13:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
he he mange steder er kontakterne så slidte at osse de flade stikker falder ud gvis man ikke bøjer dem......de fleste stik dåser hernede kan tage både runde og de flade stik,det er vist mest de helt billige forlænger ledninger der kun kan tage de flade stik.... Claus |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 27/03-2008 20:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Man kan også anvende universalstikket, som her hos svigermekanikken... Det virker overalt.![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2008 21:15
|
|
Dansk firma med afdeling i Udon Thani søger dansk arbejdskraft, er nogen interesseret, så mail direkte til mig for yderligere oplysninger. Husk lige at oplyse noget om din uddannelse. mvh Povl Erik |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2008 21:42
|
|
girobank skrev: Dansk firma med afdeling i Udon Thani søger dansk arbejdskraft, er nogen interesseret, så mail direkte til mig for yderligere oplysninger. Husk lige at oplyse noget om din uddannelse. mvh Povl Erik hvorfor lægger du den ikke det rigtige sted i http://dansk-thai...orum_id=67 der kan du så også lave en rigtig overskrift ikke den her ADMIN |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/03-2008 22:16
|
|
beklager meget at det blev lagt forkert- men jeg må åbenbart ikke lave fejl-det er forbeholdt andre! |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 28/03-2008 01:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Glem at du lagde den forkert, det gör vi sk.. alle sammen en gang i mellem. Ingen katasterofe!! Ström kan du altid få, vore danske kontakter fungerer. Jeg har altid den bärbare med mig, og vil kontakten falde ud , så använd täpe. Men det er värre med adgang til internet. Det kan väre lidt af en prövelse. De sidste par gange har jeg gået igennem mobilen, men o hvor laaaaaaaaaaaaaaaaangsom. MVH Ingolf. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 28/03-2008 06:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Frank skrev: Man kan også anvende universalstikket, som her hos svigermekanikken... Det virker overalt. ![]() Ja - men er pisse farligt...kortslutning brand mm , forstår ikke at de kontakter i Thailand er af en så latterlig dårlig kvalitet.. sidst jeg var i thailand købte jeg et af "de thai" stik og monterede på en af vores egne forlængerledninger med en stikdåse til 4 i den anden ende , så har jeg altid noget der passer i thailand til pc , mobil lader mm.... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/03-2008 08:31
|
|
Det afbildede hjemmekonstruerede monstrum ses ganske rigtig i mange hjem - ganske enkelt fordi thaier ikke tænker i sikkerhed men på penge. Der kan i dag - overalt i Thailand - købes stikdåser af ny moderne kvalitet med indbygget sikring der siger puf ved den minste fejl og afbryder alt på den kontakt den er tilsluttet. Har man så kombineret det, som her hos os, med en safe-cut (svarer til det lovpligtige relæ i DK) så går alt i huset i sort. Alt nybyg i Thailand i dag skal have godkendt safe-cut. At så nogen springer op og falder ned på det, er en helt anden sag. Skeptikeren |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 28/03-2008 09:22
|
|
så var jeg sku da heldig med at jeg sagde at vi skulle have safe cut i vores nybyggede hus......ellers havde man jo været spjæld kandidat![]() Claus ![]() ![]()
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 29/03-2008 21:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Det kan godt väre man skal köbe en sådan en sikring näste man rejser derud. Med tanke på hvadan ledningerne ser ud. Man er jo ikke interreseret i at få en 400-500 volt i PCen, mobilen eller hvad man nu har koplet til el!! Ingolf |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/03-2008 03:48
|
|
Jamen uhyggeligt dyre![]() ![]() ![]() 75 Baht for sådan en med 3 stik. og een sikring. Der skal en stærk økonomi til at bære sådan en investering. Skeptikeren |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 30/03-2008 03:59
|
|
400 - 500 volt......herude ved os på landet skal vi være heldige hvis vi kan komme op på 220v ......det kniber sommetider(ifølge vores elektriker)...skulle være man skulle prøve at købe et voltmeter og installere det ,det kunne da være meget sjovt....at se hvor meget strømstyrken svinger.... Claus |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 30/03-2008 08:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Man kan for ca. 2-3000 baht købe en UPS hvis man er bange for overspændinger eller størmsvigt til pcen.. Men ellers er en safety cut (HFI relæ) en god ide at tjekke.... |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/03-2008 08:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Suk skrev: Danske stik kan ogsaa gaa i her i TH.... Det er kontakter vi snakker om ikke ??? ![]() Atter en daarlig joke...
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 30/03-2008 08:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hovsa fik vist dobbelt postet det her ! har slettet den ene indlæg (dette)
Redigeret af tuktuk d. 30/03-2008 08:18 |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 30/03-2008 08:38
|
|
læs evt mere om SAFE T CUT ... http://www.safe-t.../main.html Claus |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.