Se indlæg|
Og imens går tiden med ...
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 28/02-2005 11:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Når nu min kærreste forhåbentlgt snart kommer til Danmark for første gang (turist visum) vil hun sikkert kede sig lidt når jeg er på arbejde. Heldigvis kan jeg arbejde hjemme fra nogle dage om ugen, men jeg ville lige høre andres erfaringer med en sådan situation. Der er jo grænser for hvad man kan gøre når hun ikke har opholds- / arbejds- tilladelse og iøvrigt slet ikke taler dansk. Danske sprogkurser kan hun jo heller ikke deltage i uden at vi betaler, de gratis kurser er så vidt jeg hører kun for folk der har permanent opholdstilladelse. Hun siger selv hun gerne vil arbejde, men det kan jo højst blive til lidt på vennetjeneste-plan eller simpelt arbejde i mit navn (pakke i kuverter, dele aviser ...). Ellers håber jeg at kunne etablere nogle bekendskabelser eller venskaber med andre i en lignende sitaution, da jeg ikke kender særligt mange der er hjemme om dagen. Og så kunne Duan måske besøge dem en gang imellem de 2-3 dage om ugen hvor jeg tar' på kontoret. Nogle erfaringer eller idéer? Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
|
Lagt på d. 28/02-2005 15:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Christian Der bo flere thaipiger ude på østerbro, det ved jeg da jeg selv kommer fra øster bro og kender flere thaigifte derude bamsen |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 28/02-2005 15:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
der er gratis dansk undervisning i kbh også for turister der er sikkert andre der kan svare på hvor lad være med at lade hende arbejde da det kan resultere i at hun bliver udvist og ikke kan komme tilbage i en årrække at lade hende møde andre er godt men skal gøres med stor forsiktighed da der er en del betændt miljøer i det danske thai miljø her tænker jeg på spil og prostitution samt mange thaipigers glæde ved at lære div. triks og bedragerier fra sig men måske er der en fra kbh som vil give sit tlf nummer så hun kan ringe og få nogle gode råd om danmark og skulle der ikke være det så send en pm så kan hun tale med min kone Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.