Se indlæg|
Er vi danskere nogle svin
|
|
| manse |
Lagt på d. 02/04-2008 01:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Ja, det er noget af en overskrift, som forlanger en forklaring. Jeg er endnu den lykkelige gifte mand med Tou, og Tou har en søster, som efter at have været på besøg hos os, godt kunne tænke sig, at møde en sød dansk mand. Da hun er en landmandspige, er hendes engelsk jo ikke så godt, så jeg hjalp hende med, at forfatte en tekst til TLL (Thailand Love Links) I denne tekst forklarede jeg også, at hendes engelsk ikke var så godt, men som jeg sagde til hende, din søster kunne kun sige yes and no da hun mødte mig, og i dag 1 år efter næsten flydende engelsk, så det skulle hun ikke tage som det store problemer. Nå men jeg satte hende på, og snart væltede det ind med mails, nogle mere seriøse end andre, som hun og min kone brugte mange timer på at vende og dreje. Søsteren udvalgte 2 som hun så startede at skrive til. Den ene viste hurtigt, at han kun var ude på det kvindelige kødmarked for at finde noget let. Den anden var efter hendes udsagn virkelig dejlig og med humor, og selvom han var 65 år, var dette ikke noget problem for hende, bare han havde et godt hjerte. På det tidspunkt involverede hun mig i historien, så hun skrev til vedkommende, at han var velkommende til at komme besøg hos os, så de kunne lære hinanden at kende. Han kom så og sejrede, og tog hele familien med storm. Han var så her et par dage, hvor de aftalte, at hun om kort tid skulle tage bussen den lange vej ned til ham, så de kunne leve sammen et stykke tid for derefter at gifte sig. Hun var slet ikke til at styre, da jeg kørte hende til bussen, for at tage sydpå. Ja hun græd af glæde, så jeg tænkte, Han er sgu en heldig ældre mand, der kan få en sådan køn ung kone. Han ringede til mig da hun ankom og lød bare så glad. Næste morgen ringede søsteren til mig og fortalte mig, at vedkommende havde tvunget hende til at se alle de nemme thaipiger han havde på nettet for derefter at fortælle hende, at hun bare kunne forsvinde igen. Jeg har aldrig været så flov på mine landsmænds vegne før i mit liv, og vedkommende kunne være glad for, at jeg ikke var lige ved hånden, for så havde den idiot fået en omgang tæv for en sådan behandling af et fremmed menneske. Ja i øjeblikket er jeg sgu flov over at være dansker. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om andre i dette forum har været ude for lignende oplevelse her i Thailand. Det værste er jo ikke at pigen er meget ked af det, men det værste er egentlig, at hun nu har tabt ansigt over for sin familie, og det er nok det værste for en sådan farmer girl, og jeg vil ikke i dette fora kommer nærmere ind på, hvad noget sådant kan medføre. Det værste er nok, at jeg føler mig medskyldig, og derfor har det lidt skidt ved, at være dansker lige nu, men det kommer jeg nok over. |
|
|
|
| Khun Tee |
Lagt på d. 02/04-2008 02:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Ja så kan man vel lære ikke at lege kirsten giftekniv uden at have et indgående kendskab til de pågældendes etik og moral, heldigvis er det ikke noget undertegnede har oplevet og håber da heller aldrig at komme til det. Der er da efterhånden nogen stykker som har prøvet at få mig til at arrangere noget i den retning, efter at have læst dit indlæg er jeg glad for at jeg takkede nej til opgaven.
John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/04-2008 04:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Slettet undlad venligst at blive personlig Admin Redigeret af John d. 02/04-2008 04:43 |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/04-2008 05:33
|
|
hn skrev: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Slettet undlad venligst at blive personlig Admin Nå ja, jeg glemte jo lige, at man ikke må sige sin mening på dette forum, men prøv selv at lave en søgning, så ved i hvad jeg mener: http://www.tinyur... |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/04-2008 06:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
At laese Manse's indlaeg kontra Ulrich's indlaeg, ja det viser jo bare at der er braadne kar uanset hvilket koen samt nationalitet man tilhoere... TRIST.............
Redigeret af Suk Rak Ning d. 02/04-2008 06:25 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 02/04-2008 07:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Er vi danskere nogle svin Ja desværre, og mange opfører sig meget mærkeligt når de er i udlandet, uanset om man "leger giftekniv" eller ej så er det skide synd for pigen, den stoder sku ha een over narkken, håber det ender godt for hende. It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/04-2008 07:33
|
|
Ja samee der vil jeg give dig ret, i det du skriver. For dælen da hvor har man set mange danskere opføre sig som paver og baronner i en bar, sådan så man er ved at brække sig over det. Jeg må nok indrømme jeg føler mig helt flov over at være dansker når man oplever det, men ok det er ikke kun danskere der er sådan bare se hvordan mange englændere opføre sig også. Men som suk skrev det var da lige 2 kontraster med ulrich og hende her. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 02/04-2008 09:19
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Imporerende overskrift.... Hvad siger manden til det.. ja det er vel logisk at gå ud fra du lige ringede og fik en snak med ham, da du blev gjort opmærksom på der var et eller andet galt. Eftersom du var den som havde skabt kontakten. Kan han tale Thai ? Eller er det hele bare hvad hun tror. Har han bare været online og hun har kikket med over skulderen og så udledt noget der af. Og fået et flip. Ja der er mange ting som kan gå skævt, hvis de ikke kunne kommunikere sammen. Dermed ikke være sagt der ikke findes mænd som opfører sig mindre heldigt. Men det kunne da være ret interessant at høre hans version af hvad der gik galt. Men det kunne jo tænkes han er med her, så vi får en forklaring. ![]() |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 02/04-2008 09:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Der vil jo altid være nogle som mener de er bedre end andre, og de findes da også her inde det kan man jo aldrig vide hvor og hvem de er, men det er sgu noget svineri af sådan en mand, at behandle hende sådan. paver og baronner de er over alt og det er ikke bare dansker der opføre sig sådan.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 02/04-2008 09:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Om Danskere er nogle svin? Jeg tror nu at Danskere ligner mange andre befolkninger, nogle bedre og andre ikke. Jeg ville håbe at vi kunne få denne mands version, for en sag har tiit 2 sider. Pigen kan ikke tale Engelsk og hvis manden ikke taler Thai, ja så opstår der helt sikkert hurtig misforståelser. At manden skulle have TVUNGET pigen til at se hans mange "nemme" Thaipiger på computeren, lyder helt sikkert som en mærkelig opførsel. At han så næste morgen allerede jager pigen hjem..... var det p.g.a. at pigen IKKE ville se disse billeder? Eller var årsagen en anden? Alt i alt så skal man passe på at lege KIRSTEN GIFTEKNIV det skaber hurtig situationer hvor det kan gå både godt og skidt. Og internettets datingsider er fyldte med vidunderlige smukke unge piger som tilbyder sig, og ikke alle har rent mel i posen, og ingen kan se hvem der sidder bag skærmen. Jeg bliver selvfølgelig ked af at læse nogle af mine landsmænd er nogle svin, og håber på at høre sagen fra den anden side. Og det er da fantastisk at en ung smuk Thaipige vælger en gammel mand på 65 som sin udkårne. ...... Men det var måske for at han havde lidt penge i banken, for kærlighed tror jeg nu ikke så meget på. En aldersforskel på mere end 40 år..... damn det kunne jo være hans barnebarn...... |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 02/04-2008 10:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
har sku ondt af hende , men ja der er 2 sider . Tro hvis man vil prøve at hjælpe nogen til at være sammen. At man lære manden beder at kende og ikke bare sender en af sted så hurtigt Men hvad ved jeg lol ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 02/04-2008 10:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
To ting: Send Ulrich og hans guitar eller er det en harmonika nordpå til NakhonSawan og lad ham opleve Songkran der-og som le-si skriver... hvad sagde den 65 årige danske mand til sit forsvar? Manse du har måske været lidt naiv i at lade hende rejse 'derned' (-hvor det så end er) efter et så kort bekendtskab. Hun vil selvfølgelig gerne ende op med 'noget' der minder om det hendes søster har fundet! Danskere er nok ikke værre end så mange andre folkefærd i udlandet, med visse undtagelser! vh ps. Aldersforskel? Vi har en farang nabo der er 56, han har lige giftet sig med en lisupige på 18... nåh ja, så blev han jo lige morfar en månedstid før det. Manden satte så lisupigen i skole et stykke tid, så hendes engelsk blev rimeligt, så nu har han oversætter/kok/gartner... fortsæt selv opremsningen. Ægteskabet er måske registreret på Amphur. Han tager hende ikke med til Europa, de 3 mdr han er der om året...men regner da med at få lettere opholdstilladelse i Thailand pga hende....Vi har et væddemål kørende: Er hun der når vi vender tilbage eller er hun løbet sin vej... jeg taber det sikkert
Redigeret af ebeth d. 02/04-2008 11:09 |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 02/04-2008 11:55
|
|
Hej alle Ja vi er jo alle i bagklogskabens klare lys meget klogere, men for lige at sætte det hele på plads, så er hun ikke 19 men 43 år så den alderforskel er ikke så stor. Det med sproget var egentlig begge veje for hans engelsk var mildest talt værre end hendes, og hans thai var lig nul, også selvom han har levet her mere end 5 år i Pataya, når nu dette er sat i relief til, hvad personen gjorde uden mit vidende, og uden jeg har leget giftekniv, for jeg har kun sat hendes annonce op og indtil vedkommende ringede til undertegnede havde jeg egentlig ikke noget med det at gøre, så så og da jeg ikke ved hvad denne person som er slettet af admin har sagt, kan jeg af gode grunde ikke kommentere dette. Hvad er der dog galt, jeg har bare været ude for en oplevelse, jeg som dansker kunne være foruden, men den er sket og mere er der egentligt ikke i dette førend jeg ser personen og har mulighed for at få at vide, hvorfor hans handlemåde pludselig ændrede sig, fordi han nu pludselig kunne få fat i virkelige unge piger, men fred være dog med det. Jeg håber dog så sandelig han får et godt liv, også efter at jeg har snakket med ham. Hvad er der egentlig gang i, er det kødbyen om igen, eller er det bare fordi man ikke gider læse mit indlæg færdigt førend man kommer med sine platte kommentare. Jeg føler faktisk med denne mand, mit problem er bare at han er dansker som jeg. Jeg har snakket med ham, og jeg har lagt øre til alle hans højtrøstede kommentare om hvor forfærdeligt nogle mennesker opføre sig over for disse så dejlige thailandske kvinder, og han pointere på det kraftiske, (også selvom jeg egentlig var ligeglad) at han var glad for, at vi danskere ikke opførte os sådant, så så, jeg har sgu ikke spillet giftekniv i noget som helst, men bare været venligt, at åbne mit hjem, for min kones søsters nye kæreste, så lad nu være med alt dette l... om, at jeg skulle have set signalerne o.s.v.. Hvordan fanden skulle jeg kunne se dem, når alt var så fandens positivt. Jeg undskylder meget dette indlæg, og jeg håber i alle må have en god dag |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 02/04-2008 12:06
|
|
Kære HN Jeg er faktisk ked af, at jeg ikke har haft den mulighed, at se dit så positive indlæg om dette emne, men det må da have været noget ud over det sædvanlige, siden admin sletter det, og når admin taler om personlig, så må du jo have gået efter mig, hvorfor forstår jeg egentlig ikke, men du må jo kende mig, siden du tillader dig dette., så det skal du da ikke lide under, så du kan da bare sende en PB, hvis du ved hvordan, for så er admin da ligeglad med personfnidder og fnadder. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/04-2008 12:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Manse. Der er da ikke noget at undskylde...............Du har fundet din store kaerlighed og vil selvfoelgig proeve at goere din kones soester ligesaa lykkelig som din kone er, at det saa er saadan en falsk mand, ja det var der da ikke nogen der kunne vide..med mindre man kan tyde " sproget " i en krystalkugle....Det er der aabenbart nogen her paa siden der kan, her taenker jeg paa aldersforskel osv, men til dem kan jeg saa sige : drop krystalkuglen !!!! Ning og jeg oensker jer alle good luck..... ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 02/04-2008 12:28
|
|
kære Ning og Suk Hvis i ikke har mulighed denne weekend, så håber jeg du vil sig hej, når jeg kommer forbi. Undskyld intet med emne at gøre, men jeg følte lige for det nu. Tou og jeg |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 02/04-2008 14:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
manse skrev: >>> også selvom han har levet her mere end 5 år i Pataya, når nu dette er sat i relief til, hvad personen gjorde uden mit vidende, og uden jeg har leget giftekniv, for jeg har kun sat hendes annonce op og indtil vedkommende ringede til undertegnede havde jeg egentlig ikke noget med det at gøre, så så og da jeg ikke ved hvad denne person som er slettet af admin har sagt, kan jeg af gode grunde ikke kommentere dette. <<<< Altså kære manse Hvis du virkelig ved at denne mand er tidligere medlem på DTW og du har kendskab til han er slettet, ja så burde du ikke efter min mening indsætte sådan en tråd om ER VI DANSKERE ER NOGLE SVIN? Jeg søgte tidligere at høre sagen fra 2 sider, men det er altså ikke muligt nu..... desværre Men jeg har dog en slem følelse i maven når jeg læser dit indlæg og du er vidende om at personen du retter dit indlæg på ikke kan skrive og forsvare sig herinde. Tænk om manden sidder og følger med herinde lige nu, og ikke har en "kinamands" chanse for at forsvare sig........ Så svar på din tråD: ER VI DANSKERE ER NOGLE SVIN? JA NOGLE ER, MEN SANDELIG, OG HELDIGVIS IKKE ALLE |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 02/04-2008 14:27
|
|
misforståelser igen igen. Den person som jeg nævner ved jeg ikke engang om han ved DTW eksistere, så jeg ved ikke hvad du har gang i, men jeg prøvede egentlig bare at få HN til at sende mig, hvad jeg ikke kan se, så klap lige hesten engang mere, måske læser den ikke så stærkt. Jeg ved jo af gode grunde ikke hvem HN er, men hvis det er den samme person, må jeg så sandelig gå ud fra, at den dårlige smag i munden ikke fortager sig hurtigt, mere er der egentlig ikke at sige om dette.![]() ![]() ![]() forøvrigt har vedkommende ringet til mig flere gange inden det skete, så han har haft rig mulighed for at forsvare sig, hvis dette havde været hans intentioner. Jeg har prøvet at ringe flere gange men ingen tager telefonen, så jeg er ikke rigtig klar over havd du mener med at forsvare sig, for i bund og grund er dette jo også ligegyldigt, for mit budskab var egentligt det. Kan vi som mennesker dansker eller anden natioanalitet tillader os, at bruge kvinder som et købsobjekt, som vi bare kan behandle som for godt befindende. Hertil vil jeg svare nej. En bargirl kender måske på grund af sit erhverv disse rececis (jeg tror nok det staves sådan), men kan man forlange det samme af en pige fra landet, måske ja i nogens øjne, men ikke i mine. Jeg siger dig tak for den sidste sætning heldigvis ikke os alle |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 02/04-2008 14:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
![]() I bliver ved med at skyde på den stakkels mand.. Uden at vide en brik om hvad der overhovedet er sket, Ud over at Manse,s svigerinde ikke blev rig i denne omgang. Manse for faen du er da selv skyld i at få på puklen. Først fortæller du at de har kommunikeret på nettet, inden du kom ind i det. Så skriver du.. hun kan kun Thai.. han snakker ikke engelsk / thai. ![]() ![]() Hvordan kan hun overhovedet vide noget om hvad han har sagt til hende.. Er vi ikke præcis ude i det med at tro at vide og så ellers digte resten.. Alle de thaier jeg kender er fandens gode til det. Ja ja hun er din svigerinde og du føler måske du skal holde med hende frem for en tilfældig Dansker.. Men Det ville nok være på sin plads at høre begge sider af sagen inden man kalder folk for ... svin... |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 02/04-2008 14:46
|
|
Min kære Le-si Man må lade din iver, du er god på ord, men det med engelsk kundskaber var ikke et problem, for de havde de samme. Han kunne dansk tale og lidt engelsk, det samme med min kones søster, så den køber jeg ikke, for som det blev sagt ved deres første møde, som jo kunne have været det, skulle der ingen misforståelser være desangående, så dette blev ligesom sat i relief fra første færd, så dette var ikke noget problem, blev der hårdnakket svaret. Problemet er egentlig ikke denne mand Le-Si men mit problem er egentlig. kan vi tillade os, at behandle andre mennesker, som et letkøbt bytte, og bare skalte og valte efter forgodt befindende, ja det var egentligt mit budskab, at det så i denne situation var en dansker, gør mig bare mere ked af det. Jeg har da også været på de forskellige populære feriesteder, hvor både jeg og konen har stiftet bekendskab med det løse liv der, hvilket nogen kan lide og andre ikke , men det honorere ikke en opførelse som denne. Du har ret i en ting, du kender ikke baggrunden for det skete, ud over det jeg har beskrevet, men jeg ligger ikke skjul på, at alt inden afrejsen, og alt medens vedkommende var gæst i mit hjem, var endevendt inden afrejsen, men som jeg kan sige endnu engang i bagklogskabens klare lys er vi alle klogere. Kære Le-Si, jeg håber du må have en god dag...... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.