Se indlæg
 Udskriv debat
I fængsel for sex med plejedatter
quickmouse
flg. er klippet fra århus stitfstidende:

I fængsel for sex med plejedatter

Af Peter Thomassen

Halvandet års fængsel blev straffen til en 40-årig dansk mand, der angiveligt ikke kunne holde fingrene fra en 15-årig plejedatter fra Thailand.

Dommen blev afsagt i dag af Vestre Landsret, som fandt manden skyldig i to tilfælde af blufærdighedskrænkelse og tre tilfælde af seksuelt misbrug mod pigen.

Den seksuelle lavalder på 15 år gælder ikke for adoptivbørn, plejebørn eller stedbørn. Her er grænsen ifølge Straffeloven 18 år. Det samme gælder for børn, der er betroet den tiltalte til undervisning eller opdragelse.

Brød grædende sammen
Anklagemyndigheden havde rejst tiltale for tre tilfælde af voldtægt mod pigen og påstod manden idømt fra to og et halvt år til tre års fængsel. Denne anklage blev underkendt af landsretten, der alene fandt ham skyldig i seksuelt misbrug af plejedatteren og ydermere gik et halvt år ned i straf i forhold til en tidligere byretsdom.

Den 40-årige brød grædende sammen, da han fik mulighed for at sige sagens sidste ord. Han bedyrede sin uskyld. Han havde overhovedet ikke rørt pigen, hævdede han.

Efter domsafsigelsen blev han løsladt til ”senere afsoning”. Han har siddet varetægtsfængslet i et halvt år, som vil blive modregnet i dommen.

http://stiften.dk...52/STIFTEN

dette er klippet fra jp - århus:

Plejefar dømt for sex med 15-årig pige
Af ERIK THOMLE

Offentliggjort 02.04.08 kl. 09:21

Men århusiansk familiefar blev frikendt for voldtægt og slap med lavere straf.

Dommerne troede på en 15-årig piges forklaring om, at hendes plejefar tre nætter i træk misbrugte hende seksuelt.

Men anklagen for fuldbyrdet voldtægt i det sidste tilfælde blev han frikendt for, og Vestre Landsret sænkede i går straffen fra to til halvandet års fængsel.

Den 40-årige Martin Lund nægter, at han tog plejedatteren med op i familiens soveværelse, da hans hustru rejste til Thailand på sygebesøg i slutningen af september sidste år.

»Der har intet været mellem os. Jeg fatter det ikke,« gentog han uden for retssalen efter dommen.

Telefon-tilbud
Martin Lund fortalte også, at pigens mor flere gange ringede og tydeligt spirituspåvirket spurgte, hvornår han ville gå i seng med hendes datter og tilbød at sende ham nogle kvinder.

Plejefamilien kontaktede Århus Kommune, og en sagsbehandler fik sat en stopper for opringningerne.

Men under sagen i Retten i Århus få dage før jul, kunne sagsbehandleren ikke huske indholdet af møderne med plejefamilien.

I retssalen fik Martin Lund støtte af sin fem år ældre thailandske hustru, der er tolk, og hendes to voksne døtre.

»Aldrig i livet,« svarede en 25-årig kvinde, da hun blev spurgt, om hun troede på den yngre plejesøsters forklaring.

»Jeg tror ikke på, at Martin har gjort det,« svarede hendes 23-årige søster på samme spørgsmål og begyndte at græde.

Begge fortalte, at de opfattede ham som en far, der gav dem et trygt hjem.

Fjernet fra moderen
Den 15-årige pige kom til Danmark for to år siden for at blive forenet med sin mor, der er dansk gift. Efter et par måneder blev hun sendt på børnehjem på grund af moderens drikkeri, og efter endnu få måneder kom hun i familiepleje hos det dansk-thailandske par, der sammen har en datter på 10 år.

1. oktober sidste år fortalte hun om overgrebene til en veninde, hvis forældre overtalte hende til at gå til politiet.

Samme aften blev Martin Lund arresteret.

Retsmedicinske undersøgelser viste, at den 15-årig pige havde haft seksuel kontakt. Martin Lunds forsvarer, advokat Niels Schou, forsøgte i går forgæves at få vicestatsobducent Ingrid Bayer Kristensen til at udlægge undersøgelserne mindre entydigt.

Ingen voldtægt
Ud over de tre overgreb i september, blev plejefaderen også dømt for at have taget på pigen under en ferie sidste sommer samt have båret hende hen på hendes seng og taget på hende en aften, hun sad ved den computer, som optog meget af hendes tid og opmærksomhed.

Retsformand Hanne Kildal understregede, at retten mente, at overgrebene havde fundet sted, men at plejefaderen hverken brugte vold eller trusler om vold, og derfor ikke skulle dømmes for voldtægt.

http://jp.dk/indl...308511.ece

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

quickmouse
her er klippet fra retsagen i går, ( beklager at jeg kom til at bytte om på rækkefølgen. )

15-årig thai-pige: Plejefar voldtog mig
Af ERIK THOMLE

Offentliggjort 01.04.08 kl. 09:23

Århus Kommune sendte en 15-årig pige i pleje hos en familie, hvor hun ifølge anklagemyndigheden blev udsat for overgreb.

Næppe var hendes thailandske plejemor rejst til Thailand, før plejefaderen tre dage i træk forgreb sig på en 15-årig pige, lød den forklaring, som få dage før jul sendte en 40-årig familiefader fra Århus to år i fængsel.

I går forsøgte han hårdnakket at overbevise Vestre Landsret om, at pigens forklaring var opspind. Hun var en eneste gang kommet ind i ægteparrets soveværelse, og han havde straks fået hende ud, fastholdt han.

Den 15-årige piges forklaring kom i går offentligt frem for første gang, da mandens forsvarer, advokat Niels Schou, læste dommen fra Retten i Århus op i landsretten.

Han insisterede på, at pigens forklaring skulle med i oplæsningen, selv om den var afgivet i et lukket retsmøde.

Efter en pause afsagde retsformanden, Hanne Kildal, kendelse om, at pigens forklaring var offentlig.

Hun havde detaljeret forklaret, hvordan plejefaderen først under en ferie i Tyskland masserede hende og siden, da plejemoderen i september sidste år tog på sygebesøg i Thailand, først forulempede hende og derefter to nætter i træk voldtog hende i plejeforældrenes soveværelse.

Opvokset i Thailand
Den 15-årige pige kom til Danmark for to år siden og taler kun lidt dansk. Hun er opvokset hos bedsteforældrene i Thailand, mens hendes mor blev dansk gift.

Efter få måneder i Danmark kom hun på grund af moderens alkoholisme på børnehjem og derefter i familiepleje hos en thailandske tolk, der også er dansk gift.

»Hun kom op i soveværelset og var sur, fordi hun ikke måtte gå i byen næste dag,« forklarede den 40-årige mand om dagene op til anholdelsen.

»Så blev hun kælen og sagde, at jeg måtte røre ved hende, hvis hun måtte tage ind til Bruun's Galleri. Jeg førte hende ud af soveværelset og gav hende besked på at gå ned på sit eget værelse.«

Mere var der ikke sket, fastholdt han.

Afhørt for lukkede døre
Derefter blev den unge pige afhørt for lukkede døre, mens hendes plejefar sad i et andet rum og hørte hendes forklaring via højtalere.

Pigen forklarede i byretten, at hun to gange de følgende nætter blev voldtaget. Den 30. september fortalte hun det til nogle thailandske veninder, der overtalte hende til at gå til politiet.

Samme dag blev manden anholdt.

Under den første afhøring på blot 17 minutter nævnte han intet om hendes besøg i soveværelset. Det kom først frem dagen efter grundlovsforhøret.

Retsmedicinernes undersøgelser viste, at pigen kan være voldtaget omkring fire dage før, manden blev anholdt. De undersøgelser skal advokat Niels Schou i dag forsøge at skabe tvivl om.

http://jp.dk/indl...307596.ece

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

føj for den da sikken en lorte sag

bamsen

jesperfrb
Den virker meget mærkelig! Håber ikke han er uskyldigt dømt, det er jo ikke alle mænd der er svin!

Denne del af artiklen forstår jeg ikke der ikke er lagt væk på:

Telefon-tilbud
Martin Lund fortalte også, at pigens mor flere gange ringede og tydeligt spirituspåvirket spurgte, hvornår han ville gå i seng med hendes datter og tilbød at sende ham nogle kvinder.

Plejefamilien kontaktede Århus Kommune, og en sagsbehandler fik sat en stopper for opringningerne.

Men under sagen i Retten i Århus få dage før jul, kunne sagsbehandleren ikke huske indholdet af møderne med plejefamilien.

I retssalen fik Martin Lund støtte af sin fem år ældre thailandske hustru, der er tolk, og hendes to voksne døtre.

»Aldrig i livet,« svarede en 25-årig kvinde, da hun blev spurgt, om hun troede på den yngre plejesøsters forklaring.

»Jeg tror ikke på, at Martin har gjort det,« svarede hendes 23-årige søster på samme spørgsmål og begyndte at græde.

Begge fortalte, at de opfattede ham som en far, der gav dem et trygt hjem.

Fjernet fra moderen
Den 15-årige pige kom til Danmark for to år siden for at blive forenet med sin mor, der er dansk gift. Efter et par måneder blev hun sendt på børnehjem på grund af moderens drikkeri, og efter endnu få måneder kom hun i familiepleje hos det dansk-thailandske par, der sammen har en datter på 10 år.

Men som altid er der to indgangs vinkler i sådan en sag! Håber da plejedatteren har ret, nu hvor han er blevet dømt! Har svært ved at forholde mig til det modsatteSad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

bruno
Er jeg den enste der ikke kan få øje på, hvad der er beviset på han bliver dømt ??

http://gj-blog.dk/
bruno skrev:
Er jeg den enste der ikke kan få øje på, hvad der er beviset på han bliver dømt ??

Davs Bruno
Jeg kan virkeligt heller ikke se hvor beviset er
Det er åbenbart kun hende ord mod hans.
Det er sgu uhyggeligt.

bamsen

bangkoknielsen
Ja, det er sgu uhyggeligt, men håber på at Martin Lund får sagen bragt til Den særlige klageret, for efter mit vidende var der ingen DNA spor der forbandt pigen og Morten Lund, derimod havde pigen en noget "broget" omgangskreds, som plejefamilien naturligvis gerne ville forhindre hendes omgang med. - At læger udtaler, at pigen har været udsat for voldtægt, uden at kan bevise DNA er jo fuldstændigt tåbeligt, enhver pige/kvinde kan selv tilføre sig sådanne læsioner uden at have været i nærheden af en mand.
Redigeret af bangkoknielsen d. 03/04-2008 14:35

jesperfrb
Nej Bruno, du er absolut ikke den eneste, det var lige som menningen ,med mit indlæg! Jeg forstår ikke der ikke er lagt vægt på den del i retten
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: