Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Arverettighed
|
|
| schou60 |
Lagt på d. 17/04-2008 05:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hejsa. Jeg er nyoprettet bruger på denne glimrende hjemmeside. Jeg har dog i flere år fulgt div. debatter herinde. Min bror har været gift ca. 9 måneder med sin thailandske kone som han har kendt gennem ca. 3,5 år. De blev gift på rådhuset i Danmark sidste sommer. Han er 31 år og blev i dec. 2007 tildelt førtidspension. De fik under ansøgning om familiesammenføring i Danmark afslag, så hans kone har ikke opholdstilladelse i Danmark. De har siden starten af februar måned opholdt sig i Thailand. Igår døde min elskede bror desværre dybt beklageligt. Min bror har flere gange nævnt at de ville lave en særeje, i tilfælde af seperation eller ved dødsfald, hvilken hun også var indforstået på. Desværre nåede han ikke at få det gjort. Nu lyder mit spørgsmål således: Tilfalder alt hvad min bror ejer og har stående i banken hans thailandske kone, eller er der regler for hvor længe de skal være gift før alt tilfalder hende ? Håber nogen kan hjælpe med et svar. På forhånd tak. Schou60 |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/04-2008 09:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hvis ikke der var oprettet særeje med tilhørende testamente arver din brors kone det hele da de jo var lovligt gift i DK, hvor hun også er registreret som hans hustru, uagtet at hun ikke har opholdstilladelse eller dansk cpr. nummer. Sådan er det, så et godt råd er at sørge for at have ALLE disse ting aftalt, på plads OG tinglyst INDEN man indgår ægteskab. Ganske vist kan man godt oprette et skilsmisse særeje EFTER man er gift, men hvis konen nægter at skrive under er der ikke så meget man kan gøre ved det! ![]() |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 17/04-2008 09:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Ja jeg skal giftes på Rådhuset 26/4 jeg har været hos en Advokat og lavet ægtepagt. så reglerne er hvis han har børn, først arver hun 50% derefter deler kone og børn lige for 25% Til børene derefter25% til konen hun arver altså 75% Men hvis ikke han har børn mener jeg det er familien mor/bror/ søster |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 17/04-2008 10:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hej. Er der ikke noget med at man skal have väret gift i en tid för hun kan arve det hele. Jeg ved at pigen som var gift i få måneder med min kamerat, undersökt om hun kunne få noget, men enligt hvad jeg fik oplyst, kunde hun ikke få noget! Ingolf |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 17/04-2008 10:03
|
svaret er nej er du gift så arver hun dig efter arveloven |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/04-2008 10:10
|
|
Hun arver 100% hvis ikke der er børn som beskrevet af kiml - det gik jeg ud fra var tilfældet at der ikke var i mit svar. |
|
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 17/04-2008 10:11
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Hej Schou60 Jeg er ikke Jurist, men arbejde hverdag i forsikringsbranchen, jeg er derfor sikker på at din afdøde bror ( rip ) efterlader alt til hende, det er ikke nok med intentioner om at lave diverse testamenter og ægtepagter.. Mit forslag til dig er dog, at læse inde på: www.familieadvoka... eller på: www.mittestamente... Jeg bruger disse sider en del i mit arbejde. Her er også lige et lidt mere nørdet link: www.themis.dk/syn... Håber du kan bruge ovenstående til nået. De bedste hilsner. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 17/04-2008 10:18
|
|
OK, så har han vel lavet säreje. Han vil ikke snakke så meget om det, for han indser vel at han er snydt. Hun gik kun efter hans penge. ![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 17/04-2008 17:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
så skulle linkene være aktive. [url]www.familieadvokaten.dk[/url] [url]www.mittestamente.dk[/url] Redigeret af quickmouse d. 17/04-2008 17:10 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 17/04-2008 17:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Det var en ung alder at gå bort i...håber han må hvile i fred Om hun arver det hele kommer vel an på om ægteskabet er registreret i thailand eftersom det er dernede aktiverne er....hvis de "bare" blev gift på et dansk rådhus og ikke har fået ægteskabet legaliseret via ambassaden i bangkok osv.... har hun vel ikke "ret" til at kræve noget....men vil da råde jer til at tage kontakt til et advokat firma i thailand der ved lidt om den slags.....jeg har ikke forstand på det her.....men hvis hun ikke har nogle papirer på thai der siger de er gift som er er lagaliseret......så tror jeg ikke hun har nogen rettigheder.......???????????? KUN ET GÆT fra min side,da de hernede plejer at være rimeligt strikse med at alt skal oversættes til thai og legaliseres af udenrigsministeriet eller hvad det hedder dernede i bkk...Jeg læser dit indlæg schou60 som om at familien ikke er interesseret i at hun får det som in bror efterlader er det korrekt læst?? Claus |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 17/04-2008 17:52
|
jamen Ingolf det var jo det han ikke havde lavet derfor denne tråd. |
|
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 17/04-2008 18:23
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
I mit tidligere svar gik jeg ud fra at schou60´s afdøde bror havde noget han efterlod sig i DK... Bare for i ikke misforstod mit svar.. Tak til QM for at g're linkene aktive. I kan alle bruge dem, der er masser af andre emner paa disse sider. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 17/04-2008 18:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Schou60 - Kondulerer med din bror, det var en ung alder at tage afsked med livet, men han må jo også meget syg, da han allerede som trediveårig får tildelt førtidspension, efter nutidens skrappe regler. - Med hensyn til arveret er det da klart, at hans hustru er arving, uanset om hun er dansk eller thailandsk statsborger. - Som jeg forstår det, har din bror kendt hende i flere år og indgår dansk ægteskab med hende sidste år, måske med tanke om at hun kan blive i DK. Det nægtes af US, men din bror følger med hende til TH, hvor de lever indtil han nu dør. - Din bror må have holdt meget af pigen - prøv at respektere dette! Hele sagen skal jo naturligvis behandles i skifteretten og her håber jeg, at den danske familie ikke viser sig fordømmende fordi det, mærkeligt nok, har været en thai-pige der måske gjorde din bror glad og nu skal arve... Din bror har uden tvivl også betalt til ATP - herfra kan enken og evnt. mindreårige børn også få et engangsbeløb... |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 17/04-2008 18:37
|
|
Et advokat kontor i Thailand [url] http://www.siam-l... [/url] Claus |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 17/04-2008 18:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Kære Claus31130 Jeg kan også give dig mange adresser på "advokater" i TH, men sagen skal altså behandles i DK, da afdøde var dansk statsborger og gift med en thailænder... |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 17/04-2008 20:07
|
|
Hej Kiml. 9.00 dd Jeg skriver et indläg om en sag som jag kender lidt til! 9.03 dd Du svarer! 9.18 dd Jeg svare dig igen! 16.52 dd Din kommentar til mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ingolf. Redigeret af ingolf d. 17/04-2008 20:11 |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 17/04-2008 20:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
det er kedeligt med din bror, der dør i så ung en alder, men hvad hvis han havde giftes sig med en dansk pige, så havde familien nok acepteret, at hans kone havde arvet efter ham, nu er det en thai der har taget sig af din bror, og så mener du, at du eller familien er er den rigtige arving efter din broder, helt ærligt, jeg syntes du skulle skamme dig, og glæde dig over at der var en der tog sig af af ham . glæd dig over, din broder havde et godt liv sammen med en thaipige, som han måske ikke havde mulighed for i danmark............du poster allerede før din broder er helt kold, du har bare ikke min sympati |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/04-2008 20:25
|
|
1. er der lavet ægtepagt/særeje? 2. er der lavet testamente? 3. da din brors hustru ikke har opholdt sig i DK, kan det uden tvivl give visse problemer m.h.t. hver der skal arve. Derfor kontakt en advokat i din by, så kan han hjælpe med alt. De fleste DTW medlemmer er ikke jurister, kan kun komme med forskellige oplysninger om, hvad vi hver især har været ude for. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 17/04-2008 20:29
|
|
" jeg syntes du skulle skamme dig."..........."du poster allerede før din broder er helt kold, du har bare ikke min sympati." Kvindemin, ovenstående kommentarer var vel temmelige unödvendige!!! Bare min enkle mening, Ingolf. Redigeret af ingolf d. 17/04-2008 20:34 |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 18/04-2008 03:02
|
|
bangkoknielsen skrev Kære Claus31130 Jeg kan også give dig mange adresser på "advokater" i TH, men sagen skal altså behandles i DK, da afdøde var dansk statsborger og gift med en thailænder... Nå jeg læste bare indlægget...som at han var flyttet til thailand og havde det hele i banken i thailand.....kan godt være det er mig der har læst forkert.....hvis det hele er i en dansk bank stiller sagen sig jo helt anderledes,så skal det jo selvfølgelig behandles af skifteretten i dk af danske advokater...men hvis det hele er i thailand og han har bopæl herude skal det jo ordnes herude uanset om han var dansk statsborger eller ej...næ nok om det.... Hvis afdøde har kendt pigen i 3.5 år og været gift med hende i 9 mdr. så og ydermere flytter med hende til Thailand må man jo da formode at han har ment at have fundet sin livsledsagerske....så misforstå mig ikke hun bør da arve manden....selvfølgelig hvis der er børn arver de efter de regler som Kiml nævner i indlæg nr. 3 venlig hilsen Claus...... |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.