Se indlæg|
Vores livs rejse/Gode råd søges
|
|
| narnia1 |
Lagt på d. 22/04-2008 11:22
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej debatforum Vi er en lille familie på 3, M+K+ barn på 8 år som er i planlægningsstadiet på en længere rejse ( 3 uger ) til Thailand i februar 2009. Men: Vi synes det er lidt uigennemskueligt hvilken rejseform der bedst kan betale sig, oplevesmæssigt, økonomisk og børnevenligt. Vi søger derfor nogle gode råd/erfaringen om hvorvidt man skal lade en rejsebureau klare hele planlægningen, det være sig charter eller de mere individuelle rejser, eller simpelt hen tage på egen hånd med at bestille fly hjemmefra ( Kbh ) og bestille hotel via internettet. I nogle tråde her anbefales det at vente en måned før afrejse, med at bestille flybillet, men kan det forenes med at få bestilt hotel også? På forhånd tak |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 22/04-2008 11:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hejsa Svaret er meget komplekst at svare på, måske hvis i var lidt mere specifikke om hvor i gerne ville være samt jeres forventninger til hoteller og destinationer og oplevelser, kan det være nemme at råde og vejlede..... Mht. flybilletterne vil jeg sige at Februar er en af de måneder (dels grundet i mange europæriske gæster, og dels grundet i det kinesiske nytår) hvor det er en god ide ikke at vente for læge med billetter, jeg vil mene at finde man billetter til Thailand i den måned for omkring 7.000 kr. er man godt på vej, og så kan man godt slå til, der kan dukke billigere billetter op, men det er somregel med komfort (læs charterfly eller med mange mellemlandiger) til følge.... I skal være mere end velkomne til at skrive til mig igen enten her eller med PB så kan vi tage en snak herom.... |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/04-2008 11:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej Narnia1, Jeg tror at du har misforstået "budskabet" vedr. flybilleten. Det har sikkert været i forbindelse med : Høj contra lav sæson. Og det ville gælde for jeres planlagte rejse i Februar som er stadigt i Høj sæson perioden. Har I mulighed for at udskyde rejsen til efter 1-4-2009 så er det mange tusinde kroner at spare som I kunne bl.a. bruge på hoteller, udflugter, middager, osv. Hvis du venter til en måned før afrejsen for at bestille, er det højt sandsynligt at det ville være udsolgt, eller svært at skaffe da det drejer sig om 3 billetter. Men du har mulighed for at forhånd bestille/reservere pladserne og så vente til 1 måned før afrejsen med at betale. GÆLDER IKKE for billetter købte på nettet : Flyrejser.dk- Mrjet- og deslige I kan også sende en PB til mig, så ville prøve at se om jeg kunne hjælpe jer med noget . Jeg er privat person og bor også i Kastrup. (Lufthavnsparken). Redigeret af Lung Yao d. 22/04-2008 11:59 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/04-2008 17:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Vi synes det er lidt uigennemskueligt hvilken rejseform der bedst kan betale sig, oplevesmæssigt, økonomisk og børnevenligt. Disse krav er jo indbyrdes modstridende ![]() Charterture til Thailand er en god deal, hvis i påtænker at bo et sted og så tage udflugter derfra. Rundrejser med charter synes jeg godt nok er pebret, det kan gøres billigere selv, samtidig med at man kan lægge sin egen slagplan og få opfyldt sine ønsker med lidt forarbejde via nettet eller guide books. Man kan dog risikere ved denne løsning at man ikke kommer til at traske i 50 andres skandinavers fodtrin hvis man er tryg ved det, så synes jeg det er vejen.Bestilling af flybillet i god tid, synes jeg er vigtigt, hotel? Jeg har aldrig bestilt et hotel, finder altid noget uanset årstid. Har i konkrete ønsker omkring et specifikt hotel på en bestemt årstid, er det selvfølgeligt tilrådeligt at reservere samme. Men det går også fint uden, måske blot ikke lige på jeres hvis det er populært og i højsæsonen. Endelig vil jeg blot sige dette: Er det kun mig der mener at PB er velegnet til at drøfte fortrinsvis private emner? Forstår ikke at medlemmer her forsøger at kanalisere trafik fra dtw omkring emner med generel interesse, emner, som kan modtage feedback fra hele forummet og ikke er følsom på nogen måde? |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/04-2008 18:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Jeg synes da hvis det er jeres første tur til thailand, vil det være godt og billigt at tage på en charterferie. Sådan tror jeg de fleste har gjort, og så kan man bare tage sådan en rundtur hvor man måske starter i bkk eller slutter i bkk. |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/04-2008 18:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Er det kun mig der mener at PB er velegnet til at drøfte fortrinsvis private emner? Forstår ikke at medlemmer her forsøger at kanalisere trafik fra dtw omkring emner med generel interesse, emner, som kan modtage feedback fra hele forummet og ikke er følsom på nogen måde? Jov rin det undrede jeg mig også over, så du er ikke alene om det. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 22/04-2008 18:26
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
jsh71 skrev: Er det kun mig der mener at PB er velegnet til at drøfte fortrinsvis private emner? Forstår ikke at medlemmer her forsøger at kanalisere trafik fra dtw omkring emner med generel interesse, emner, som kan modtage feedback fra hele forummet og ikke er følsom på nogen måde? Jov rin det undrede jeg mig også over, så du er ikke alene om det. Kan kun tilslutte mig. Vi får alle noget ud af svarene i debatten, og og der vil dukke mange flere valgmuligheder op til Narnia1 og vi andre får måske også nye ideer til vores næste rejse. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 22/04-2008 18:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Rinpoche skrev bla. Er det kun mig der mener at PB er velegnet til at drøfte fortrinsvis private emner? Forstår ikke at medlemmer her forsøger at kanalisere trafik fra dtw omkring emner med generel interesse, emner, som kan modtage feedback fra hele forummet og ikke er følsom på nogen måde? Næ ......hvis det hele pludselig foregår via PB har siden jo mistet sin værdi,selvfølgelig privat snak der ikke vedkommer andre,er PB da en rigtig fin løsning Claus |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 23/04-2008 02:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
narnia skriver bla citat Vi er en lille familie på 3, M+K+ barn på 8 år som er i planlægningsstadiet på en længere rejse ( 3 uger ) til Thailand i februar 2009. hvis det er det jeres første tur til thailand så tag en færdig pakketur med alt bestilt så kan i nyde jeres ferie |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 23/04-2008 04:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Er det kun mig der mener at PB er velegnet til at drøfte fortrinsvis private emner? Forstår ikke at medlemmer her forsøger at kanalisere trafik fra dtw omkring emner med generel interesse, emner, som kan modtage feedback fra hele forummet og ikke er følsom på nogen måde? Kunne det være at der var nogen der hellere ville diskutere personlige planer og ting i en 'PB' end at sidde og komme med offentlige komentarer ??, man kan jo se gang på gang herinde at en tråd dreger meget hurtigt over i noget der intet har med tråden at gøre, se bare tråden og Jørgen der er blevet stukket ned, den er allerede efter 5-6 svar dreget over til om folk kan lide PTY eller ej, jeg forstår godt hvis folk hellere vil bruge 'PB' i stedet for at blive svinet til herinde, personligt ville jeg smide det ud i forummet, men hvis at personerne hellere vil diskutere privat skal de da have lov til det....! Blot min mening ! |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 23/04-2008 06:34
|
|
tuktuk skrev: men hvis at personerne hellere vil diskutere privat skal de da have lov til det....! Blot min mening ! Det har du da ret i, men det bliver bare lidt ensporet. Det er jo så kun er din mening/ forslag de får. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/04-2008 09:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej John m.m., Hvis din og andres bemærkning var møntet på mig, så synes jeg at den var "malplaceret" og jeg ville være ked af det hvis det var. DU bl.a. kender mig personligt og derfor ved at jeg har altid prøvet at hjælpe andre indenfor min formåen, har jeg nogensiden sagde NEJ til nogle(tror jeg ikke at jeg har ), så skyldes ikke modvilje med måske min begrænsning for hvad JEG kunne hjælpe med. I lighed med Martin/Tuk Tuk kunne det også være at der var nogle ting som hverken Narnia1 eller JEG ønsker at diskutere på et åbent forum. Der står ingen steder i vedtægterne at JEG eller andre er forpligtet til at "dele ud" af deres viden. Når jeg synes at en oplysning er af generelt karakter SKAL jeg nok meddele det i forumet. Igen i lighed med Tuk tuk har jeg desvære ofte oplevet at visse medlemmer har en "evne" til at fordreje og nedgjøre en tråd, og ud ad 25 svar var der kun een fra spørgeren, som værende første gang bruger af forumet blive "skræmt væk" af tonen her på DTW. OGSÅ min mening. M.v.h., Lung Yao
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| narnia1 |
Lagt på d. 23/04-2008 14:15
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej igen ![]() Foreløbig mange tak for jeres svar. Ja, det blev sikkert et lidt rodet indlæg med mange ønsker, men vi synes jo at der er 100000 forskellige muligheder når vi surfer internettet rundt. Tak for svaret vedr. at bestille flybilletter på forhånd og for svaret omkring det at rejse i februar eller højsæson. Så kom vi så langt . Vi holder os til lav-mellemsæson.Et af vores ønske - mål er Khaolak området, kombineret med oplevelser for børn. Selvfølgelig vil vi også gerne finde "stedet" i noget af vores ferie, hvor vi både får bounty ø - /slappe af ferien samt kultur/oplevelser både for voksne og børn. Ja det er ikke nemt, når vi gerne vil det hele ![]() Det er måske det bedste at finde et bureau som sammensætter rejsen, fremfor at forsøge sig på egen hånd den første gang. På den anden side har vi også mod på selv at arrangere rejsen, men er usikre på om det er problematisk selv at bestille flybillet - hotel via nettet ex, og at det så rent faktisk virker, at alt er i orden når man er derovre. ( reservationer ) Pyha, det er ikke nemt som nybegynder og vi er rigtig glade for jeres respons på dette site. Hilsen narnia + familie |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 23/04-2008 14:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Hej alle venner eller ikke Hvad er der gang i. En familie ønsker nogle gode råd om en rejser til Thailand, og så ender det endnu engang op i om folk kan lide hinanden eller ikke. Hvorfor skal alting altid enden i fnidder fnadder. Jeg synes simpelthen ikke vi kan være det bekendt. Men kære narnia hvis du skulle have lyst til at vide mere om Thailand og om hvordan man kommer herud og om hvordan det kan gøres billigst o.s.v. så er du velkommen til at sende en mail til mig, eller for den sags skyld bruge dette fora til dine pørgsmål. så skal jeg nok svare eller være behjælpemig med at løse jeres problemer. Jeg vil da også gerne være behjælpelig med at arrangere jeres tur rundt i dette så dejlige land, og skulle i have lyst, ja så er mit hjem åbent for jer her i Nakhon Sawan for de første dage, og dette som mine gæster, og lufthavns stransport skal i ikke tænke på, for jeg vil gerne have den glæde, at hente jer i lufthavnen, så de første dage ikke blive så stressede. Thailand er et skønt land med masser af oplevelser, men hvis i bare har tænkt jer som andre turister at ligge og sole jer på en strand 8 timer om dagen, ja så står jeg bare af, for det kan man opleve alle andre steder i verden. Som sagt er i velokommen til at kontakte mig personligt hvis dette skulle være ønsket, for som jeg ser svarene her på denne tråd, kan man godt miste pusten lidt. I skal være så velkommen manse |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 23/04-2008 16:04
|
|
Lung Yao læs dog hvad jeg skriver…….. Min bemærkning omkring PB var møntet på dit og Tuk Tuk’s indlæg. Jeg ved ikke hvordan du kan opfatte at jeg sætter spørgsmålstegn ved jeres hjælpsomhed. Jeg er ikke det mindste i tvivl om at i ønsker at hjælpe, ellers havde i ikke skrevet jeres indlæg. Det jeg mener, er som jeg skrev tidligere, hvorfor skal alle medlemmerne ikke kunne høste glæde og råd via debatten. Hvis al kommunikation forgik via PB og mail, så havde vi ikke noget debatforum. ______________________________________________________________ Til Narnia1, så håber jeg selvfølgelig at i får en masse svar og forslag i kan vælge imellem. Personligt vil jeg forslå at i finder ud af hvad i vil se og opleve. Bestiller flybillet med transfer fra lufthavnen og 1 eller 2 overnatninger på hotel ved ankomst, og derefter rejser på egen hånd. Eller benytter Manses flotte tilbud, og rejser ud derfra. Thailand er nok det letteste land i verden at rejse på egen hånd i. Jeg ville ikke lægge mig så fast på en rute at jeg bestilte hotel/ ressort på forhånd, for som Rinpoche siger i kan sagtens finde noget i alle prisklasser uanset årstid. Hvis i skulle få behov for hjælp til at komme fra f.eks. Phuket og til Khaolak så er der masser af små bureauer der vil hjælpe jer med transport af enhver art. Prøv at bruge ”Søg og find” funktionen her på siden. Der er masser der gerne vil hjælpe jer herinde, men i er nok nødt til at spørge specifikt og ikke så bredt. Husk det er let og billigt at rejse på egen hånd i Thailand. Hvad i end må vælge så er jeg sikker på at i får en oplevelse i aldrig vil glemme. Jeg ønsker jer en rigtig god tur. Redigeret af John d. 23/04-2008 16:25 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 23/04-2008 18:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Narnia, Nu nævner du selv Khao Lak som jeres foreløbige mål. Så ligger der indenfor rækkevidde 2 meget spændende destinationer. Khao Sok Nationalparken: [url]www.khaosok.dk[/url] http://paddleasia...k_kids.htm Og Similian Islands: http://www.simila...milan.html Vi var der for over 12 år siden, og på trods heraf er turene hertil langtfra glemt endnu. Jeg vil absolut mene, at jeres barn også er gammel nok til at få glæde heraf. Vores søn var betydeligt yngre dengang. Disse 2 steder er rigtig spændende pga enestående naturoplevelser og de oplevelser der knytter sig dertil, IKKE pga 5 stjernet indkvartering, blot for at få det på plads. Jeg kan garantere for at i alle får en ordentlig een på opleveren der ![]() Der er selvfølgelig ingen der siger at i skal benytte jer af de tilbud, der præsenteres i ovennævnte links, det var blot for at i kunne få nogle generelle informationer. Hvis i som du selv siger, har mod på at arrangere det hele selv, jamen, så er der ikke så meget at betænke sig på. Som John også siger Thailand er overordentlig nem at rejse rundt i selv. Og charmen ved at have en åben rejseplan er at disponere ud fra tid og lyst, når man først er ankommet. Rigtig god tur. mvh rinpoche mvh rinpoche |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.