Se indlæg|
problemer med fremtidige ansøgninger
|
|
| prasat |
Lagt på d. 29/04-2008 04:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
vi var på ambasaden i går og fik visum til konen, da hun har været her oppe 2 gange før var det en forms sag og det tog kun 2 timer at få visummet. men for første gang blev først hun afhørt alene og derefter mig alene, afhøringerne gik ud på at nu havde vi jo fået en søn og om vi så var sikre på at hun ikke ville søge opholdstilladelse når hun kom til Danmark. dette måtte hun ifølge ambasaden ikke gøre, hvis hun ville have opholdstilladelse skulle hun søge fra thailand. nu har jeg været meget i tvivl om hun kunne få en opholdstilladelse da hun kun er 19 år jeg har godt nok en datter fra et tidliger ægteskab men hun er 16 nu og så er der ikke lang tid til hun er myndig, så grundlaget for en opholdstilladelse ville dermed falde bort om 1½ år. men det virker på ambasadens opførelse som om at vi sagtens kan få dispensation pga. vores fælles barn. nu kommer spørgsmålet så, hvis vi søger opholdstilladelse mens hun er i Danmark men ikke for den, vil hun så kunne søge turist visum senere?? for så har hun jo ikke opfyldt sine forpligtigelser mens hun var her, og rejser ikke hjem som der står i visummet da det nok tager mere end 3 måneder at søge opholdstilladelse. prasat |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 29/04-2008 08:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Umiddelbart vil jeg mene at det er to forskellige ting. Hvis man søger opholdstilladelse fra DK bliver ens kone tildelt processuelt ophold. Dette skal ses som en slags "pause" på hendes visum indtil at sagen er blevet behandlet. Hvis så de afviser opholdstilladelsen får hun et brev om at hun skal ud af DK på en given dato. Hvis hun overholder den dato vil jeg stadigvæk mene at hun har overholdt sine visumforpligtigelser. Dette er bare sund fornuft og lidt kendskab til udlændingelovgivningen fra min side af. De eneste der kan give dig et reelt og brugbart svar er US. Sørg endelig for at få det på skrift. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.