Se indlæg|
Opstart af virksomhed i Thailand
|
|
| Haahrtotten |
Lagt på d. 20/05-2008 17:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej, jeg er ved at starte virksomhed på Phuket og vil gerne vide omkring det at få online credit card payment på ens hjemmeside. Er det ligesom i Danmark hvor man skal have et Cvr nr. og så tilmelde det igennem en webudbyder plus pbs eller foregår det anderledes i Thailand? Hvad mht. bank konto, skal man forholde sig til noget der når det angår online payment services? Og hvis der er nogen som kender til det at starte virksomhed i Thailand, så vil jeg meget gerne høre om nogle gode råd. Med venlig hilsen
Helle Haahr. |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 20/05-2008 20:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
Hej, På et eller andet tidspunkt skal du alligevel kontakte pågældende kreditkort etablishmenter for at få deres godkendelse. Du kan ligesågodt kontakte dem først som sidst, ved at spørge dem om deres krav - specielt deres krav til den bankkonto der overføres penge til. Jeg kender ikke kravene udover at de internationale kreditkort instititutter er ret ligeglade med om man bor i samme land som den bank, man har konto i. Bor du i Thailand, med officiel status som fuldtids udlandsdansker, interesserer de danske myndigheder sig kun for rente indtægterne på eventuelle danske bankkonti (medmindre vi snakker om hundredtusindvis af kroner pr måned). M.h.t. Thailandske myndigheder, vel - det eneste de kan tænkes at opdage er bogførsler på eventuelle Thailandske bankkonti. Jeg skal ikke kunne sige om der evt. skulle være specielle forhold i din situation, men såfremt du reelt er fastboende i Thailand og har sørget for at du er officielt registreret som fraflyttet Danmark, så vil det skattemæssigt optimale være at dine indtægter bogføres i Danmark, hvorefter pengene overføres til Thailand, officielt som penge du har sparet op i tidligere år (du skal betale Thai skat, hvis Thai myndighederne synes overførslerne ligner indtægter fra indeværende år). Nå, det var vist ikke lige det du spurgte om, men jeg lader den stå alligevel. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.