Se indlæg|
Processuelt ophold..?
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 22/05-2008 14:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Hvordan foregår det? Når man har søgt FS skal man så søge processuelt ophold?
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 22/05-2008 15:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
hvis sager er ingivet her i Danmark så skulle i gerne have fået et stempel i Passet hvor der står at der er indgivet ansøgning om opholdstilladelse. så her i fået processuelt ophold mens sagen behandles. ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2008 15:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Phitsanulok, Du indleverer bare din ansøgning om FS hos det lokale sherif kontor, hvor de registrerer din kones pas on-line - det er vist ikke ret mange steder de stempler i passet. 3-4 dage efter du har afleveret ansøgningen modtager du brev fra US, som meddeler at de har modtaget ansøgningen, hvor længe der vil gå inden sagen forventes afsluttet og endelig at din kone så længe ansøgningen behandles må opholde sig her i landet. HVIS i har planer om at rejse på ferie i Thailand INDEN der er givet ophold, skal i dælme huske at søre tilbagerejse tilladelse, ellers er døren luket når i kommer tilbage. Dette er nemt - 1 A4 side - det lokale sherif kontor igen og vupti sticker til passet i løbet af en 14 dages tid. Held og lykke. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 22/05-2008 15:50
|
|
vi har jo sendt sagen ind til US, rekomenderet. SÅ de har ik set hendes pas jo...? Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 22/05-2008 19:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
leifkr´s formulering bør være / er den rigtige fremgamgs måde at få procesuelt ophold på, hvis man skal følge ministeriet´s egne retnings linier. tilbage rejse tiladelse fås samme dag i århus, ved ikke om sheriff kontoret i århus har andre knapper at trykke på end det lokale sheriff kontor i skive, det skal jeg ikke kunne udtale mig om....... quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 22/05-2008 22:52
|
|
ja men ingen har set hendes pas, så skal de rigistrer udfra den kopi vi sendte direkte til US. Måske vi lige skal fordi policen og har hende registret? Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 23/05-2008 06:50
|
|
phitsanulok skrev: ja men ingen har set hendes pas, så skal de rigistrer udfra den kopi vi sendte direkte til US. Måske vi lige skal fordi policen og har hende registret? hvor når har du / i sendt ansøgning om fs ? Som leifkr skriver burde i få svar efter max. 5 arbejdsdage. jeg er dog ikke klar over om man må rejse ud af landet (dk) på procesuelt ophold, men det kan den lokale sheriff svare på, så er du også fri for at ringe til us, det tager jo en krig at komme ignem til dem som sædvanligt ( også selv om man har tlf. nr til egen sagsbehandler i us ) quickmouse
|
|
|
|
Lagt på d. 23/05-2008 07:02
|
|
Hej med jer begge, Man må gerne rejse ud af landet - vel og mærke KUN til pigens hjemland, da en tilbagerejse tilladelse kun gives i forbindelse med tilbage rejse til DK og hvis i f.eks gerne vil en tur til Tyskland kan det jo ikke lade sig gøre da Schengen visumet er udløbet efter 3 mdr. ophold her i landet. Vi søgte tilbagerejse tilladelse via Skive politi - 14 dage senere skulle vi så hente denne og få sat sticker i Rannas pas - hos Holstebro politi - og DET var der ikke noget at gøre ved ![]() ![]() Nu hvor hun har fået sin opholds tilladelse, skal vi så hente en NY sticker - denne gang hos Viborg politi ![]() ![]() Mystisk, at man i vores politi distrikt har 7 udlændinge kontorer, men skal et nyt sted hen hvergang der skal laves noget??? Måske US ikke er klar over hvor Skive ligger på landkortet og at vi faktisk har en pæn stor politi station ![]() ![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 23/05-2008 07:56
|
|
da vi i nov. 07 afleverede skema fa 3 ( forlægelse af ophold ) fik vi samtidig isat en sticker i min kones pas ( tilbagerejse tiladelse ) og i den står der at den også gælder i schengen, man skal sørge for at der står i øverste linie, gyldig til / valable pour / valid for : schengen states......... gad vide om politi reformen ikke er slået igenem oppe hos jer
quickmouse
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 23/05-2008 12:23
|
|
tak for jeres svar, men jeg kan er ik helt med. vi har SENDT ansøgningen ind til US. skal vi så ned fordi policen eller ind til US for at få en sticker i?? Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
|
|
|
| dugidug |
Lagt på d. 23/05-2008 15:46
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Er reglerne lavet om førhen skulle man møde op personligt for at der ikke kunne snydes med ens idenditet. jeg har før prøvet at få henlagt en ansøgning uden at få svar da den ikke var indgivet personligt. samtidigt med prøvede jeg og sidde og vente i 3 timer hos us for at få at vide at jeg ikke kunne ingive ansøgning her da jeg ikke havde bopæl i københavnskommune. men skulle gå på min lokale politi station. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 23/05-2008 16:29
|
|
phitsanulok skrev: tak for jeres svar, men jeg kan er ik helt med. vi har SENDT ansøgningen ind til US. skal vi så ned fordi policen eller ind til US for at få en sticker i?? hej phitsanulok. hvis jeg var dig så ville jeg når jeg fik svar fra us (procesuelt ophold) du kan jo stadig få svar i morgen (lørdag). tage en tur ind til us ( jvf. div. sheriff kontor ) og få isat en sticker (tilbage rejse tilladelse). quickmouse
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 23/05-2008 17:11
|
|
Hej igen. Vi har ikke haft nogle problemer med at sende det hele ind. og vi har da os fået svar og nu venter vi så bare. Men har intet hørt om at hendes pas skal have en sticker... ?
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 23/05-2008 18:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Passet skal kun have en " sticker" hvis i rejser ud af danmark, og det er en tilbage rejsetilladelse! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Robert |
Lagt på d. 23/11-2008 06:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
http://www.nyidan...soeger.htm |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/11-2008 08:37
|
|
Davs Ja jeg har ikke forstand på det her. Men jeg har da set at andre her i området har søgt hos UD og fået svar at de skulle henvende sig til den lokale sherif og få isat den sticker. Og i svaret hvor mange dage de skulle vente til sheriffen har fået besked på at gøre det. Jeg mener det var 3 dage. Men som sagt jeg har ikke forstand på den slags sager bamsen |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.