Se indlæg|
Medicin på rejsen????
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 24/05-2008 17:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Jeg rejser i Juli måned 1 hel måned til Thailand med min far på snart 84 år, alt i alt er han som en frisk ung fyr der glæder sig til at se nogle templer og måske nogle arkæologiske udgravninger mm., men han han bruger jo forskelligt medicin, bl.andet div. blodfortyndende præparater. Kan han uden videre medbringe lægeordineret medicin eller hvad? __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 24/05-2008 17:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
tag en tur på apoteket i danmark medbring din fars medicin og spørg om der skal medicin pas på netop det medicin, Noget medicin skal der være medicin pas på og andet skal der ikke, Husk dog at have alt medicin i håndbagagen i tilfælde af den normale bagage er forsinket. Redigeret af fjelle123 d. 24/05-2008 17:24 |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/05-2008 17:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det måske en god ide at få en underskrift på engelsk fra sin læge, men ellers så tror jeg ikke man får problemmer med mindre man har et kæmpe lager med. Det kan måske blive et problem når i kommer hjem til den danske told, for chancen for at blive taget i bkk er minimal. |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/05-2008 17:33
|
|
Davs Der er ikke noget problem i at tage medecin med og nej man kan ikke få det medicin pas,da det kun dækker EU Jeg har spurgt min læge. Jeg har selv et tons medicin med derud, da jeg får over 20 piller om dagen. Han kan evt sige til sin læge at han gerne vil ha færdigpakket medicin så får han en rulle til 2 uger,og på den står navn,hvad medicin som er i posen,og lignenden, det er nemt smart. Så er der ingen tvivl hos nogen tolder at det er real medicin Men han skal ha det i sin håndbagage,så det ikke risikerer at blive væk,i evt.,glemt/bortkommet bagage. MEn det kan være en god ide at skrive på en seddel,hvad medicinen hedder,MG,og hovedbestanddelen i medicinen. bamsen Redigeret af d. 24/05-2008 18:01 |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 24/05-2008 17:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja vi to gamle med gamle hjerte problemer skal have 6 om dagen. Så vi slæber en sæk medesin med til ca. et ½ år uden problemer. Vi har forhørt os på Apotek og de siger at den tybe behøver ikke pas. Kun såfremt det er noget med morfin. Aldrig haft problemer. Så tag du bare den gamle med mvh |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 24/05-2008 18:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
du skal med bringe et brev fra din læge hvori han bekræfter at du er bruger af Medicinen brevet skal værer på udenby,s alså engelsk Medicinen opbevarer du i håndbagagen |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 25/05-2008 08:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Du skal bare have det i de orginale æsker med navn på, og det skal være de orginale æsker. Jeg har selv Morfin med og det er ok så længe det er orginale æsker. Du skal ikke medbringe et brev, du kan for at være sikker men du skal ikke have det. jeg har aldrig haft et brev fra min læge med bare du har medicin i håndbagage God Tur
Ubon.
![]() |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 25/05-2008 10:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
Ubon Lynge. i følge den thailandske ambasade i kbh skal du du skal med bringe et brev fra din læge hvori han bekræfter at du er bruger af Medicinen brevet skal værer på udenby,s alså engelsk Medicinen opbevarer du i håndbagagen |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/05-2008 10:08
|
|
yindee skrev: Ubon Lynge. i følge den thailandske ambasade i kbh skal du du skal med bringe et brev fra din læge hvori han bekræfter at du er bruger af Medicinen brevet skal værer på udenby,s alså engelsk Medicinen opbevarer du i håndbagagen Det er jeg nu også helt sikker på jeg engang har læst, at man skulle have en eller anden på engelsk fra sin læge. |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/05-2008 10:26
|
|
Davs Jsh NEJ man skal ikke ha nogetfra sin læge. Man kan få et medicin pas,men det gælder kun i EU Men som jeg siger. Man kan få sin medicin færdigpakket i poser Dags portioner med navn personnummer og medicinens navn, og dosis. Det får man for 2 uger af gangen. snak med apoteket, det er meget nemmere.og så er der ingen tvivl. jeg fik sidst pakket det,jeg gik til lægen og sagde jeg hellere vil ha det pakket sådan, så er man fri for alle mulige glas. bamsen |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 25/05-2008 10:55
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg mener bestemt yindee har fat i det rigtige. Det er til Thailand i vil medbringe medicin, vil man gøre det rigtigt så er fremgangsmåden, spørg deres ambassade de ved det. Redigeret af John d. 25/05-2008 10:56 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 25/05-2008 11:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
De siger på hospitalet : Er det smertestilende medesin skal der et officielt papir til (ketoganer migrene piller og i den dur) Alt andet skal være i original indpakning med de papirer der nu føgler med medicinen Hilsen Cesse Hjertepatisent |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 25/05-2008 11:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
A traveler requiring medicines containing habit-forming drugs or narcotics (e.g. cough medicine, diuretics, heart drugs, tranquilizers, sleeping pills, depressants, stimulants, etc.) should: Have all drugs, medicines, and similar products properly identified; Carry only the quantity that might normally be used by an individual having a health problem requiring such drugs or medicine: Have either a prescription or written statement from your personal physician that the medicine is being used under a doctor's direction and is necessary for your physical well-being while traveling. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

mvh