Se indlæg|
Hvad skal man give i drikkepenge?
|
|
|
Lagt på d. 27/05-2008 09:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
http://tgt.dk/ins...=eb_rejser |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 27/05-2008 17:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
2. Thailand I Thailand er forventningen om drikkepenge lidt afhængig af, hvilken del af landet du besøger. Især på de vigtige turistmål er drikkepenge efterhånden blevet så standardiseret, at de ansatte bliver lønnet så lavt, at de er afhængige af de mønter, turisterne giver, så det bør man være opmærksom på. På restauranter kan 10 % være skrevet på regningen på forhånd, så tjek efter. Ellers er de 10 % en god tommelfingerregel. Alternativt kan man runde op. På hotellet bør piccoloen få ca. fem kroner per kuffert/taske, mens stuepigen bør have mellem fem og 10 kroner per dag. ------------------------------- plejer også at gi 20 bath til piccoloen har dog aldrig givet penge til stuepigen hver dag, dog gerne 100 bath på sengen den dag vi rejser. Hvad gør andre ?? |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 27/05-2008 18:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
hej roald vi to er vist nærige jeg giver det samme som digat give de drikke penge på 10 prosent På restauranter og 30 til 60 bath pr dag til stuepigen og 30 bath pr kuffert/taske til piccoloen kunne jeg aldrig drømme om |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/05-2008 18:39
|
|
roald skrev: 2. Thailand I Thailand er forventningen om drikkepenge lidt afhængig af, hvilken del af landet du besøger. Især på de vigtige turistmål er drikkepenge efterhånden blevet så standardiseret, at de ansatte bliver lønnet så lavt, at de er afhængige af de mønter, turisterne giver, så det bør man være opmærksom på. På restauranter kan 10 % være skrevet på regningen på forhånd, så tjek efter. Ellers er de 10 % en god tommelfingerregel. Alternativt kan man runde op. På hotellet bør piccoloen få ca. fem kroner per kuffert/taske, mens stuepigen bør have mellem fem og 10 kroner per dag. ------------------------------- plejer også at gi 20 bath til piccoloen har dog aldrig givet penge til stuepigen hver dag, dog gerne 100 bath på sengen den dag vi rejser. Hvad gør andre ?? Davs Roald Jamen det er da dumt at give stuepigen pengene,når i rejser så får i jo ikke noget for dem,, Prøv at give stuepigen 100 baht den dag i kommer, Så er det nemmere at få dem til at evt,hjælpe med noget. og nyde deres dejlige smil. Ja det gør jeg. Drikke penge kommer helt an på den service man får, bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/05-2008 18:55
|
|
Ja jeg plejer oz og lægge lidt drikkepenge til rengøringen hverdag, så bliver de så glade og man får som regel en god service. |
|
|
|
| Henrik N B |
Lagt på d. 27/05-2008 23:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Man kan tænke mange store og spændende ting, når man kommer til et nyt sted, men det allerførste jeg selv funderede over var, hvor meget skal man nu give i drikkepenge? Uanset om det er kuffertdrengen på hotellet eller besøg på restauranten vil 20-30 bath være meget fint. I kan gå op til 50 bath hvis I har fået god service ud over det sædvanlige. De bliver altid glade for det. Man giver ikke drikkepenge for massage, taxa andre steder, hvor de selv bestemmer prisen. Hvis I har haft en privat guide som I vil belønne eller fantastisk enestående oplevelse, kan I give 100-500 bath men så har I også gjort dem glade resten af måneden :-)
MVH
Henrik *Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner, for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner. Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad, så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad* |
|
|
|
| Frankie-boy |
Lagt på d. 27/05-2008 23:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Hvis i giver det samme som thaier, giver i ikke for meget (de giver sjældent noget )
Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 28/05-2008 05:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
at undgå drikke penge til Massage, golfcaddier og andre personer som arbejder for nogen og som ikke får del i de penge man betaler synes jeg er dumt, en massør får typisk 50 eller 100 Baht for en gang massage fra stedet hun arbejder resten må komme ind i drikke penge, det samme gælder en caddie de får 100-150 baht for en runde (18 huller) golf resten må de selv skaffe.... Fatter ikke at pengene sidder så stramt på jer ?? fatter i ikke at de håndører man deler ud kommer mindst 10 fold tilbage igen... jeg spiller golf 3 gange ugentligt, og har altid samme caddie uden at betale ekstra for det, simpelthen fordi hun ved hvornår jeg kommer og venter på mig... (hun får 100 baht pr. gang) på hoteller når jeg bruger det, giver jeg altid lidt håndører første dag, og får suplim serviece i den tid jeg bor på hotellet samt når jeg kommer forbi eller kommer igen.... På en almindelig 14dages ferie ryger der vel ca. 1000-2000 baht på drikkepenge, men tænk hvad de kan gøre og hvad DU får for pengene samt hvad den person der modtager dem kan bruge dem til ?? p.s. jeg betaler også med glæde farangpriser i nationalparker sådan er vi jo så forskellige
|
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 28/05-2008 16:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
Thaier giver næsten slet ikke noget tips, da de ikke er vant til... de er kun vant til at putte pris... så det giver ikke mening at putte pris ned og giver tips ovenpå ![]() Men thaier forventer noget andet fra farang... det er også derfor som farang de fleste gang, man får noget bedre service end thaier. jeg selv i hvert fald giver så meget som jeg har lyst til og også afhænger på tilfreds nivaeu på service man fik. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 28/05-2008 16:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det har vaeret diskuteret foer. http://www.dansk-...post_29767 |
|
|
|
| bastian |
Lagt på d. 28/05-2008 20:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
jeg giver af princip kun drikkepenge til piger jeg har været i seng med og politiet når jeg bliver stoppet fuld på knallert uden hjælm Udelukket ud fra siden, da det kneb med omgangstonen og at overholde reglementet.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 28/05-2008 21:04
|
|
bastian, skal det forstås som om du aldrig giver drikkepenge. Iøvrigt er jeg fuldstændig ening med tuktuk.![]() |
|
|
|
| Emmoride |
Lagt på d. 28/05-2008 21:19
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
bastian skrev: jeg giver af princip kun drikkepenge til piger jeg har været i seng med og politiet når jeg bliver stoppet fuld på knallert uden hjælm Så er det jo en kæmpe formue du har betalt i drikkepenge bastian... I STILL MISS MY 'EX, BUT MY AIM IS GETTING BETTER!!
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 28/05-2008 23:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg giver altid drikkepenge , det manglede da bare .
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

jeg giver det samme som dig
)