Se indlæg|
Beskatning af kursgevinster i Thailand.
|
|
| Fido |
Lagt på d. 07/06-2008 16:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Hej, Er der nogen der ved hvordan man bliver beskattet af kursgevinster i forbindelse med aktiehandel og CFD'er i Thailand? Jeg er pt ikke skattepligtig i DK, så derfor er jeg ikke interesseret i at flytte min handel med til Thailand hvis beskatningen er for voldsom. På forhånd tak Fido |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 08/06-2008 09:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Du kan finde noget om de thailandske skatteregler her: [url]www.rd.go.th/publish/6045.0.html[/url] Beskatning af aktiehandel på den thailandske børs findes her: [url]www.set.or.th/en/regulations/tax/tax_p1.html[/url] |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 08/06-2008 10:58
|
|
Mange tak, lols Så blev jeg da pludselig meget klogere! ![]() |
|
|
|
| dugidug |
Lagt på d. 08/06-2008 18:33
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
jeg kan godt hjælpe med at lave et selvskab på jamica der er der ingen beskatning og ingen regnskabs pligt |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 08/06-2008 19:25
|
|
Hej Dugidug, Tak for dit indlæg. Efter at have stavet mig igennem alt det jeg har kunne finde omkring beskatning i Thailand er jeg også nået frem til at den bedste og mest flexible løsning må være at investere via et off-shore selskab. Det har også den fordel at penge kan stå i f.eks Schweiz på en anonym konto - helt lovligt, selvfølgelig ![]() Jeg var slet ikke klar over at det var muligt at oprette et selskab på Jamaica ... havde egentlig forestillet mig noget i retning af Cayman Island eller de Nederlandske Antiller. Da jeg ikke just er ekspert på skatteområdet havde jeg forestillet mig at købe en færdig pakkeløsning f.eks herfra: [url]www.dintryghed.dk [/url] Jeg må lige skynde mig at sige at min flytning ikke er umiddelbart forstående da jeg regner med at have 1,5 - 2 års arbejde tilbage her i Tyskland, men det er rart at have god tid til at få alt det praktiske på plads. Gode råd og tips modtages gerne
Redigeret af Fido d. 08/06-2008 19:28 |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 09/06-2008 17:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Fido; med mindre du har andre grunde behoever du altsaa ikke at aabne firmaer verden over for at undgaa skattepligt paa din aktiehandel. Bor du I Thailand og har du en broker konto i F.eks. USA (tdameritrade.com, lowtrades.com eller Luxembourg (Internaxx.com)) - blot exempler - har du ingen skattepligt til Thailand paa de gevinster. (der kan vaere noget foreign withholding tax paa dividender dog - men jo sjaeldent ret meget - en god grund til at bruge CFDs/ETNs der jo ikke udbetaler dividender). Reglerne (som ingen foelger/checker i oejeblikket) er at kun gevinster du bringer ind fra udlandet der er tjent samme aar skal beskattes(o kun gevinsten!) men da det sagtens kan vaere opsparing (ingen gevinst) eller tjent sidste aar bliver det ikke haandhaevet. Naturligvis har du skattepligt til Thailand paa gevinster hvis du aabner en brokerkonto i Thailand jvf. de link du har faaet. Dette vil typisk kun vaere for at handle Thai aktier hvilket jeg ikke tror er din mening (endnu). Skaal! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.