Se indlæg|
Garanti
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 22/06-2008 05:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Hej alle sammen. For et måned siden afleveret min bror papierne til opholdstilladelse for sin kone.I fredags fik han et brev fra udlændingestyrelsen om at lægge en garanti, som han så gjorde.Papierne er færdige på onsdag. Så spørger jeg så jer ,om det er sidste skridt på vejen til opholdstilladelse når han er ved at lave garanti. Jeg syntes sagsbehandlingen på et måned er hurtigt. De skriver også i et brev til hans kone at de har alle oplysninger og derfor går sagen til processuelt selvbetjening.(hva er det) processuelt selvbetjening kan det være når banken sender bevis på garanti til komunen. Håber i kan hjælpe lidt. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 22/06-2008 06:00
|
Jeg glemte at skrive at garantien er oppe på 58300kr. |
|
|
|
| dugidug |
Lagt på d. 22/06-2008 08:32
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Ja så er alt i orden og når de har modtaget garentien tager det ca 14 dage så har i en opholdstilladelse. jeg fik en i september det tog 38 dage. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 22/06-2008 09:05
|
super tak skal du have for svar. |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/06-2008 09:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvis garantien ligges kontant, så bør han få nogle rentepenge ud af det. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/06-2008 09:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
danbusk skrev: garantien er oppe på 58300kr. Fy for satan, det er sq made in Denmark..FOEJ ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 22/06-2008 09:36
|
Ja der kommer renter på hvormeget ved jeg ikke.Hovedsagen er om opholdstilladelsen er sikret når man er nået til garanti betalingen. Jeg syntes ikke man føler sig sikker når man har med udl at gøre. Jeg vil gerne vende tilbage med renterne på tirsdag. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 22/06-2008 15:54
|
Kunne være dejligt om flere kunne bekræfte at opholdstilladelsen er lige om hjørnet. |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/06-2008 16:14
|
|
jo den er skam hjemme, tillykke med det, hvis du lever op til de simple regler som der er har du intet at frygte. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 22/06-2008 16:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
danbusk skrev: Kunne være dejligt om flere kunne bekræfte at opholdstilladelsen er lige om hjørnet. hvis banken har vider sendt garantien til kommunen ( i århus økonomi afdelingen ) så burde den være fremme inden for nogle få arbejdsdage, vores tilfælde 6 dage. alt efter hvorlænge passet er gyldig så udstedes der opholdstiladelse for 2 år af gangen, hvis det er gyldig mindre end 2 år så udstedes tiladelsen til 3 mdr. før udløb, og så skal du / i søge igen tidligst 2 mdr før udløb. ( skema F 3 ) og det kan tage op til 3 mdr at forny. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/06-2008 16:29
|
|
quickmouse min kone skal have fornyet hendes pas, her om 4-6 måneder. har du, eller nogle andre erfaringer med thai ambasaden om dette. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 22/06-2008 16:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
bkk skrev: quickmouse min kone skal have fornyet hendes pas, her om 4-6 måneder. har du, eller nogle andre erfaringer med thai ambasaden om dette. sender dig en pb quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 22/06-2008 17:29
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
quickmouse skrev: bkk skrev: quickmouse min kone skal have fornyet hendes pas, her om 4-6 måneder. har du, eller nogle andre erfaringer med thai ambasaden om dette. sender dig en pb Ja det er da også så hemmeligt at der ikke er nogen grund til at dele erfaringen med os andre ![]() ![]() Min kone fik nyt pas sidst i 2006 på ambassaden i København. Hun mødte op derude i åbningstiden. Hun skulle udfylde en ansøgning vise gl. pas, hun fik taget pasfoto. Mener at hun betalte omkring 350 kr. (ikke sikker) Efter ca. 4 uger hentede vi passet på ambassaden, som ellers gerne ville sende det. No problem
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 22/06-2008 17:42
|
|
ja det lyder nemt, det er da godt at hun ikke skal helt til thailand og hent det. min kones pas udløber i starten af 2009, men hendes opholdtilladelse udløber om et par måneder, så hun kan ligeså godt få et pas med det samme. men det nemmest er nok at hun ringer til ambasaden så kan hun selv finde ud af hvad der skal gøres |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.