Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand og tiggere...
Min aller første kæreste, altså den som holdt mere end 20 min :-), hende spurgte jeg som ny i landet for mange år siden, hvordan man fandt ud af, hvem man skulle give. Jeg havde set, troede jeg, at der var et mønster.

Hendes svar var nogenlunde sådan her.

Først kigger jeg efter, om de har alle lemmer, og om de kan se. Så kigger jeg på, om de har råd til at ryge.

Hvis det er helt umuligt for dem at arbejde som vi andre, så giver jeg dem noget. Ellers ikke. (jeg så hende aldrig give nogen noget. Men jeg mener at jeg lærte noget jeg kunne bruge.

Hvis jeg giver, giver jeg til blinde.

Og så til spørgsmålet, hvordan er thailænderes forhold til tiggere, hvordan finder de ud af, hvem der skal have noget?

Jeg tror at thailænder falder for samme tricks som faranger.

F.eks har Jeg set mange thaier give penge til den verdens berømte hollænder som idag sidder på weekend market.

dsd

Redigeret af d. 23/06-2008 15:08

Jake
Den berømte hollænder!? Tror jeg så ham i december - han tigger til en billet hjem, står der på hans skilt. Sikken en svindler...

Dem Jeg ikke giver i bkk er f.eks ham der ligger ned i alt slags vejr, Ham har jeg set på bla sukhumvit
Mor (total tosset) med 2 dejlige unger lige ved udgangen fra metro stationen og opgangen ved Asok.
Mor med 2-3 unger ved vejkrydset Pattunam,
Hollænderen for selvfølgelig heller ikke noget.
Alle faranger i kaosan området.

De 3 første er en del af mafiaen og hollænderen er gift med børn.
Sad og delte en øl med ham og han fortaltemed et stort smil, at han gik først hjem når der var 1000B i koppen.

dsd

Redigeret af d. 22/06-2008 20:31

sank
SmileI Thailand er der da næsten ingen tiggere ta en tur til Canada der kan man mange steder dårligt skubbe sig frem for dem. har lige været der og det var slemt Angry

Kommer lige i tanker om, at jeg så en meget gammel kvinde tigge i en af de store provinsbyer. Jeg sad et sted i nærheden af hendes strategisk valgt plads.

Specielt unge thaikvinder spyttede i kruset, og det var SEDLER de gav hende, 20 bath, 50 bath, 100 bath.

Mens jeg sad og iagtog den gamle kvinde, røg der mindst 500 bath i hendes krus. På en halv time eller en time.

Blomsterhandleren i gågaden i Pattaya.

der er jo også rosehandleren i Walking Street, det vi tidligere kaldte SKRIGEgaden.

Jeg tænker på den ældre mand uden ben, som sælger roser fra sin kærestol. Han var der i 1991, og jeg så ham igen forleden aften.

Der går historier om at han er flermillionær, har Mercedes Benz, villaer ude i landsbyen, osv.

Er der nogen der kender hans historie, hvordan mistede han sine ben. I Vietnam krigen? eller?

nicefarang
Tigger i Indien - rigmand i Bangladesh

Bangladesheren Mohammed Jakir har ingen arme. Det gjorde det svært for ham at få arbejde, hvorfor han i stedet slog sig på tiggerien. Og det skulle vise sig at blive en inbringende karrierevej.

http://ekstrablad...035431.ece

Ja de er smarte nogle af dem
Redigeret af Webmaster d. 21/07-2008 21:12

så kunne man være grov, og putte bath i kassen, for et billede, og sige det er til en officel hjemmeside, hvor jeg samler tikkere, svindlere eller ej. men en forenet side, for "stakkels" tikkere.

uhhh nu er jeg grov... ved det.. men også, lidt dansk sarakastisk.Grin

Spring til debat: